ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مردی در حال پیمودن طول بریتانیا در محیط واقعیت مجازی است

ورزش با دوچرخه های ثابت، می تواند برای بسیاری از کاربران امری خسته کننده به نظر برسد. در واقع بدون احساس حرکت در محیطی واقعی، پدال زدن روی این دوچرخه های ثابت برای ذهن کاری ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰

ورزش با دوچرخه های ثابت، می تواند برای بسیاری از کاربران امری خسته کننده به نظر برسد. در واقع بدون احساس حرکت در محیطی واقعی، پدال زدن روی این دوچرخه های ثابت برای ذهن کاری بیهوده تلقی می شود. اما حالا شخصی انگلیسی به نام «آرون پوزی» (Aaron Puzey)، اپلیکیشنی برای هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ فراهم کرده که تصاویر پاننورامای گوگل استریت ویو را به این هدست می آورد.

از سوی دیگر، به کمک یک سنسور بلوتوث که سرعت پدال زدن وی را اندازه می گیرد، اپلیکیشن می تواند میزان سرعت احتمالی دوچرخه را اندازه گرفته و با نمایش تصاویر مختلف، احساس حرکت در محیط را شبیه سازی کند. هدف نهایی پوزی آن است که به اندازه طول کشور بریتانیا در این محیط مجازی پا بزند.

پوزی این سفر مجازی خود را در ماه مه میلادی آغاز کرد و تا به امروز از شهر منچستر در بخش شمالی کشور انگلیس عبور کرده است. وی از سفرهای مجازی خود فیلم برداری می کند و ضمن ارائه توضیحاتی در آنها، از برنامه های خود برای مقصد بعدی در سفر از پیش تعیین شده اش می گوید. ضمناً هر ویدیوی وی، از سه زاویه دنبال می شود می توان نمای داخلی هدست واقعیت مجازی، نمای داخلی اتاق پذیرایی خانه وی و نیز نقشه ای ساده از بریتانیا را مشاهده نمود.

در مجموع ایده پوزی شاید اندکی احمقانه به نظر برسد، خصوصا با توجه به مشکلات تصویر استریت ویو، اما پروژه ای که او راه اندازی کرده را می توان ادای احترامی به شیوه سنتی ورزش دانست. حداقل می توان گفت که چنین کاری سبب شده تا پوزی برای ورزش خود هدفی معین داشته باشد و در این میان، بیش از پیش با کشور زیبای انگیس و مستعمرات آن آشنا شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 12345678m9
    12345678m9 | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    چه باحال??

مطالب پیشنهادی