ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسس Google Ventures این شرکت را ترک می کند

به گزارش وبسایت Recode، بیل ماریس، موسس و مدیرعامل Google Ventures قصد ترک کمپانی را دارد و به جای او، دیوید کرین مدیریت مجموعه را عهده دار خواهد شد. منبع دیگری نیز این خبر را ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

به گزارش وبسایت Recode، بیل ماریس، موسس و مدیرعامل Google Ventures قصد ترک کمپانی را دارد و به جای او، دیوید کرین مدیریت مجموعه را عهده دار خواهد شد. منبع دیگری نیز این خبر را به بیزینس اینسایدر اعلام داشته است.

ماریس این گروه سرمایه گذاری را در سال 2009 بنیان نهاد و پس از تغییرات ساختاری گوگل و آلفابت در سال گذشته به GV تغییر نام داد.

از زمان تاسیس تاکنون، کمپانی روی صدها پروژه از جمله Uber، نست و Jet سرمایه گذاری کرد. اوبر حالا یکی از مطرح ترین کمپانی های آمریکا محسوب می شود و Jet چندی پیش با قیمت 3 میلیارد دلار به والمارت فروخته شد. سرنوشت نست هم که مشخص است، گوگل آن را در سال 2014 خریداری کرد.

GV همچنین تمرکز خاصی روی استارتاپ های علمی نظیر Flatiron Health ،23andMe ،One Medical Group و Impossible Foods داشته است. در ابتدای سال 2016، این شرکت با دارایی 2.4 میلیارد دلاری کار خود را آغاز کرد و طی 6 ماهی که از این سال گذشت، به عنوان فعال ترین ونچر کپیتال (یا سرمایه گذار خطر پذیر) شناخته شده است.

گفته می شود که ماریس قصد دارد مدتی با خانواده اش بگذراند و فعلا قصد کار کردن در شرکتی را ندارد. احتمالا دلیل جدایی وی از GV نیز همین بوده است. دیوید کرین سال 2000 به گوگل پیوست و پس از یک دهه فعالیت در این شرکت به Google Ventures پیوست و حالا قرار است به عنوان مدیر عامل کار خود را ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Farid_Forootan_Shad
    Farid_Forootan_Shad | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

    رو سایتشون که عوض شده!
    https://www.gv.com/team/

  • Farid_Forootan_Shad
    Farid_Forootan_Shad | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

    ترک میکند چیه! ترک کرده! "قصد ترک کمپانی را دارد"

مطالب پیشنهادی