ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ پی از ۳ لپ تاپ ارزان قیمت خانواده Stream پرده برداشت

شرکت HP امروز سری لپ تاپ های ارزان قیمت و ویندوزی خود موسوم به «Stream» را به روز رسانی کرد. کمپانی یاد شده خبر می دهد که سه نوع از دستگاه های این سری را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

شرکت HP امروز سری لپ تاپ های ارزان قیمت و ویندوزی خود موسوم به «Stream» را به روز رسانی کرد. کمپانی یاد شده خبر می دهد که سه نوع از دستگاه های این سری را مشمول بروز رسانی کرده است.

کاربران می توانند به سراغ ارزان ترین نمونه، یعنی لپ تاپ ۱۱.۶ اینچی «Stream 11» با قیمت ۱۹۹ دلاری اش رفته و آن را انتخاب کنند، و یا نمونه ۱۴ اینچی «Stream 14» و ۲۲۰ دلاری را برگزینند. در نهایت نیز HP از لپ تاپ «Stream x360» پرده برداشته که از نمایشگری ۱۱.۶ اینچی برخوردار بوده، قیمتی معادل ۲۴۹ دلار دارد و به نوعی می توان آن را یک لپ تاپ هیبریدی هم دانست.

لازم به ذکر است که هر سه نمونه لپ تاپ یاد شده، از یک پردازنده استفاده می کنند. اچ پی تصمیم به بهره گیری از چیپ اینتل سلرون N3060 گرفته. در کنار آن، چهار گیگابایت رم هم در دستگاه ها جای دارد و حافظه داخلی آنها نیز به ۳۲ گیگابایت از نوع eMMC می رسد.

1470860220_hp-stream-2016-02-w600

یکی از تفاوت ها، در اندازه صفحه نمایش سه دستگاه با هم است، هرچند که همه آنها از رزولوشن نه چندان قابل قبول ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل استفاده می کنند.

لازم به ذکر است که x360، از نمایشگری تاچ نیز بهره می برد و وزن آن به ۱.۳۵ کیلوگرم می رسد در حالی که ضخامتش، برابر با ۱۹.۸ میلیمتر است. ارزان ترین دستگاه این سری، Stream 11، وزنی برابر با ۱.۲۵ و ضخامتی معادل ۱۸ میلیمتر دارد. در حالی که وزن نمونه ۱۴ اینچی صرفاً به ۱.۴۴ کیلوگرم می رسد.

نکته اینجاست که HP، ویژگی های فنی این سه لپ تاپ را عنوان نکرده و در وب سایت خود، تنها به حضور یک وب کم HD اکتفا نموده است. از سوی دیگر همانگونه که ذکر شد، به نظر می رسد به جز پردازنده اینتل و مقدار حافظه رم ۴ گیگابایتی، گزینه دیگری برای انتخاب وجود نداشته باشد.

1470860428_hp-stream-2016-03_story-w600

HP این سه لپ تاپ را با اهداف آموزشی توسعه داده و به همین دلیل است که برای آنها سخت افزاری نه چندان چشم گیر به همراه قیمتی معقول را در نظر گرفته است. هرچند، آمارهای تازه نشان می دهند که کاربران برای اهداف آموزشی، به تازگی علاقه بیشتری به خرید کروم بوک ها نشان می دهند.

البته از یک سوی دیگر هم می توان به ماجرا نگاه کرد. ویندوز ۱۰ حالا دیگر رایگان عرضه نمی شود و کاربران برای دریافت آن، ملزم به پرداخت مبلغ ۱۱۹ دلار هستند. این سه محصول، همه با ویندوز ۱۰ به دست کاربر می رسند و با یک حساب سر انگشتی، می توان دید که قیمتی که برای آنها انتخاب گشته، کاملاً مناسب به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

    ای کاش لپ تاپ ها هم اندرویدی بودند

  • mohammad
    mohammad | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

    فقط کاش cpu core i3بود سلرون خیلی قدیمی هست

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

      البته سلرون همچنان آپدیت میشه و قاعدتا در این لپ تاپ هم سلرون نسل جدید استفاده شده ولی ای کاش حداقل از سری core m استفاده میکردن که هم ارزونه و هم کم مصرف و عملکرد نسبتاً قابل قبول...

مطالب پیشنهادی