ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آشنایی با سیستم تشخیص خودکار علایم راهنمایی و رانندگی مرسدس بنز

خودروهای امروزی برای حفظ امنیت سرنشینان و استفاده آسان تر به انبوهی از سیستم های ایمنی و رفاهی مجهز شده اند. یکی از این موارد تکنولوژی تشخیص خودکار علایم راهنمایی و رانندگی توسط اتومبیل ها ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

خودروهای امروزی برای حفظ امنیت سرنشینان و استفاده آسان تر به انبوهی از سیستم های ایمنی و رفاهی مجهز شده اند. یکی از این موارد تکنولوژی تشخیص خودکار علایم راهنمایی و رانندگی توسط اتومبیل ها (Traffic Sign Recognition) است که از سیستم های پیشرفته کمکی راننده به شمار می رود.

این سامانه قادر است علایمی مثل محدودیت سرعت، محل عبور کودکان و پیچ ها را تشخیص داده و به اطلاع راننده برساند.

Traffic Sign Recognition (2)

نسخه اولیه این تکنولوژی که توانایی تشخیص محدودیت سرعت را داشت توسط کمپانی های کانتیننتال و موبایل آی توسعه داده شد.

در سال 2008 سری 7 ب ام و نخستین خودرویی بود که از این فناوری استفاده کرد و در سال بعدی رقیب مستقیم سری 7 یعنی مرسدس بنز S کلاس نیز به سراغ آن رفت.نسل دوم این سامانه علاوه بر محدودیت سرعت، توانایی تشخیص ممنوعیت سبقت را نیز داراست.

Traffic Sign Recognition (11)

مکانیسم سیستم تشخیص علایم جاده ای چندان هم پیچیده نیست. به طور کلی این سیستم از یک بخش نرم افزاری و یک بخش سخت افزاری تشکیل شده است. بخش سخت افزاری شامل دوربینی می شود که همواره مسیر مقابل را اسکن کرده و تابلوها را ثبت می کند.

Traffic Sign Recognition (7)

این دوربین به بخش نرم افزاری متصل شده که وظیفه تشخیص و تعبیر اطلاعات موجود بر روی تابلوها را دارد. بعد از اینکه علامت روی تابلو خوانده شد، محدودیت اعمال شده بر روی نمایشگرهای پیش روی راننده نمایش داده می شود.

Traffic Sign Recognition (10)

این اخطار تا زمانی که محدودیت بعدی تشخیص داده شود، به راننده گوشزد خواهد شد. بنابرین چنانچه در قسمتی از راه راننده میزان سرعت مجاز را فراموش کرد و یا اصلا تابلوی آن را ندید، کافیست به نشانگر مربوطه در پشت فرمان نگاهی بیندازد.

Traffic Sign Recognition (3)

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، سیستم تشخیص خودکار علایم راهنمایی و رانندگی در ابتدا با خودروهای پرچمدار و لوکس بنز و ب ام و پا به عرصه گذاشت، اما اکنون این دو رقیب دیرینه برخی از محصولات میان رده خود را نیز به این سامانه مجهز کرده اند.

امروزه با پیشرفت روز افزون و ارتقای سطح ایمنی خودروها، شاهد حضور این سیستم در محصولات سایر خودروسازان نیز هستیم؛ خودروسازانی مثل آئودی، فورد، تسلا، فولکس واگن و البته ولوو که همواره به ایمنی شهرت داشته است.

البته طبق انتظار تکامل یافته ترین نوع این فناوری بر روی خودروهای مرسدس بنز مشاهده می شود که در تعامل با سایر سیستم ها می تواند بصورت خودکار سرعت خودرو را با محدودیت تعیین شده هماهنگ کندTraffic Sign Recognition (4)سامانه های کمکی راننده چه ساده چه پیشرفته یک هدف مشترک دارند و آن چیزی نیست جز رانندگی آسان تر و ایمن تر. مسلما کمپانی ها و خودروسازان فعال در این زمینه شایسته تقدیر و تحسین هستند؛ چرا که برخلاف برخی سود خود را از راه بهبود آسایش و حفظ جان مشتریان خود کسب می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی