ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان پی برده اند که کوسه های گرینلند نزدیک به 4 قرن عمر می کنند

محققان به تازگی کشف کرده اند که کوسه های گرینلند می توانند تا 400 سال عمر کنند که این مسئله، رکورد مهره دارانی با بیشترین طول عمر را با فاصله ای بسیار زیاد می شکند. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

محققان به تازگی کشف کرده اند که کوسه های گرینلند می توانند تا 400 سال عمر کنند که این مسئله، رکورد مهره دارانی با بیشترین طول عمر را با فاصله ای بسیار زیاد می شکند. رکورد پیشین، در اختیار نهنگ قطبی بود که عمرشان به دو قرن می رسد.

کوسه های گرینلند نوعی روبنده دریایی به شمار می روند که تقریباً هر چیزی را می خورند؛ از وال ها و هشت پایان گرفته تا ماهی ها و حتی گوزن شمالی. در قیاس با دیگر کوسه سانان، کوسه های گرینلند با سرعت بسیار کمی حرکت می کنند و در هر ساعت، نزدیک به یک مایل می پیمایند. این موجودات آبزی می توانند تا بیش از 6 متر رشد کنند که البته این روند رشد، چند سده به طول می انجامد.

بنابر گزارش انتشاریافته در ژورنال Science، محققان متوجه شده اند که کوسه های گرینلند (که با نام کوسه خاکستری هم شناخته می شوند) در هر سال تنها 1 سانتی متر رشد می کنند. با توجه به اینکه کوسه های گرینلند به صورت میانگین 5 متر طول دارند، محققان توانسته اند میزان عمر آنها را براساس اندازه شان تخمین بزنند.

به گفته تیم مورد اشاره، طول عمر این کوسه ها به قدری زیاد است که تا پیش از رسیدن به سن 156 سالگی، حتی روند جفت گیری را آغاز نمی کنند. این محققین همچنین کوسه ای 392 ساله یافته اند که به صورت تخمینی، در سال 1624 میلادی متولد شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امینnew
    امینnew | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

    شگفت انگیز واقعا.

  • qwerty
    qwerty | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    باید خیلی مواظب باشند این کوسه ها منقرض نشن

  • kasra_sh
    kasra_sh | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    بر اساس اين نوشته واقعا خطر انقراض تهديدشون ميكنه

مطالب پیشنهادی