ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آپدیت فید خبری فیسبوک
تکنولوژی

تلاش فیسبوک برای تعیین میزان مفید بودن فیدهای خبری

تلاش های فیسبوک در بهینه سازی و رفع معایب الگوریتم فید خبری (News Feed) شبکه اجتماعی اش پایانی ندارد. مهندسین این شرکت تلاش دارند تا حد ممکن فیدهای خبری هر کاربر شخصی سازی شوند، یعنی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

تلاش های فیسبوک در بهینه سازی و رفع معایب الگوریتم فید خبری (News Feed) شبکه اجتماعی اش پایانی ندارد. مهندسین این شرکت تلاش دارند تا حد ممکن فیدهای خبری هر کاربر شخصی سازی شوند، یعنی لینک مطالبی در اختیار هر فرد قرار بگیرد که مرتبط با علایق او و برایش جذاب باشند.

در همین راستا به تازگی شاخصی دیگر برای تعیین کیفیت مطالب و رتبه آنها در فیدها افزوده شده است؛ از این پس شاخص «ranking signal» نشان خواهد داد که یک مطلب تا چه حد حاوی اطلاعات مفید و آموزنده است. بدیهی است که مطالب آموزنده تر جایگاه بالاتری را در فید خبری کاربران اشغال خواهند کرد.

بر اساس اعلام فیسبوک، میزان کیفیت یک متن بر اساس درجه بندی ۵ سطحی و توسط کاربران انجام می گیرد. این میزان مفید بودن می تواند از طریق ارتباط موضوع با مسائل محبوب باشد، یا این که متن منجر به ایجاد بحث های گسترده تری گردد و کامنت های قابل توجهی دریافت نماید، و در آخر این که خبر در خصوص موضوعات داغ و جذاب روز (مثلاً انتخابات ریاست جمهوری) باشد.

البته شاخص «ranking signal» یکی از چند معیار فیسبوک برای تعیین میزان کیفیت مطالب منتشر شده است. فیسبوک فید خبری هر کاربر را با توجه نحوه ارتباط فرد منتشر کننده با دریافت کننده لینک و یا لینک های مشابهی که خود شخص به اشتراک گذاشته، رتبه بندی می کند.

آپدیت جدید بخش فید خبری شبکه اجتماعی فیسبوک از امروز آغاز شده و به سرعت برای تمام کاربران آن فعال خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    کار بدی میکنه اینجوری خیلی از مطالب از دست میره و بعد یه مدت تمام مطالب سایت یک نواخت میشه

مطالب پیشنهادی