ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

10 خودرو عجیب و هیجان انگیز برای آفرود؛ از فولکس های کلاسیک تا جنگنده های مسابقه ای [تماشا کنید]

بسیاری با شنیدن نام آفرود، به یاد پاترول، جیپ و برخی محصولات تویوتا نظیر لندکروزر می افتد که البته واقعا از قابلیت های مناسب برای رانندگی در مسیرهای سخت و خشن برخوردارند. اما وقتی صحبت ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

بسیاری با شنیدن نام آفرود، به یاد پاترول، جیپ و برخی محصولات تویوتا نظیر لندکروزر می افتد که البته واقعا از قابلیت های مناسب برای رانندگی در مسیرهای سخت و خشن برخوردارند.

اما وقتی صحبت از هیجان و ترشح آدرنالین باشد، چنین خودروهایی بیش از حد معمولی و کُند و خسته کننده به نظر می رسند.

خودروهای آفرود هیجان انگیز مانند ماشین های شرکت کننده در مسابقات رالی می توانند از روی تپه ها و خاکریز ها بپرند، از رودخانه های عمیق رد شوند و از صخره هایی که دست کمی از دیوار راست ندارند، بالا روند.

KO-13

البته چنین خودروهای معمولا ارزان نیستند اما در برخی موارد عشاق آفرود و اهل فن می توانند حتی خودروهای ارزان قیمت و ساده را نیز به نمونه هایی در خور توجه و سرعتی تبدیل کنند.

در ادامه قصد داریم تا ضمن معرفی 10 خودرو خاص و متفاوت از این دسته، بیشتر با فلسفه وجودی هیجان آوران دشت و دمن آشنا شویم. هرچند که متاسفانه به دلیل قوانین اشتباه، چنین مدل هایی هرگز از کشورمان شماره گذاری نمی شوند و در صورت ساخت نیز کاربردی محدود به شرکت در مسابقات خواهند داشت.

مایرز مانکس Meyers Manx

meyers-manx-370

در سال 1964 آقای بروس مایر با استفاده از شاسی فولکس بیتل و موتور هواخنک آن، خودروی آفرود جذابی را ساخت که تمام اجزای بدنه آن از فایبر گلاس تشکیل شده بود.

این خودرو با وجود بدنه فایبرگلاس و حذف درب و پنجره ها و تجهیزات اضافی وزن بسیار پایینی داشت. البته بیشتر مالکان این خودرو که قصد راندن مانکس در پیست را دارند موتور این خودرو را با پیشرانه قوی تر تعویض می کنند که مایر را به یک راکت مخصوص آفرود تبدیل می کند.

جالب است بداید که نمونه های فابریک و دستکاری نشده از باگی های فولکس از ارزش کلاسیک قابل توجهی برخوردارند.

رالی فایتر

maxresdefault

اگر قصد مالکیت این خودرو را دارید باید سفارش خود را در Local Motors ثبت کنید تا مهندسان این کمپانی پیشرانه 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری و گیربکس 4 سرعته آن را روی بدنه نصب کنند.

در مورد تردد این هیولا نگران نباشید زیرا این خودرو اجازه تردد در خیابان های آمریکا و کشورهای اروپایی را دارد. این غول عظیم الجثه 487 سانتی متر ارتفاع و 183 سانتی متر عرض دارد.

آریل نوماد Nomad

Ariel Nomad

این خودرو، عاشقان خودرو را به یاد باگی های کلاسیک قدیمی می اندازد که قدرت خارق العاده در عبور از شیبهای تند داشتند.

نوماد شاهکاری دیگر از کمپانی آریل می باشد که به تولید خودروهای اسپرت مشغول است. پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری نوماد می تواند 235 اسب بخار تولید کند که نیرو را به چرخ های عقب منتقل می کند. همچنین آریل نوماد، قادر است در 3.4 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد.

شاید باورش سخت باشد اما چنین سوپر اسپرت سریع و خشنی به راحتی مجوز شماره گذاری در انگلیس و بسیاری کشورهای دیگر را بدست آورده است. چه رویایی شیرین تر رانندگی بی دغدغه با چنین خودرویی در شهر و بیابان، سرعت گیر های درون شهری برای آریل نوماد بیشتر شبیه یک شوخی بی مزه هستند.

Zarooq sandracer

zarooksandracer2

کمپانی Zarooq motors که تقریبا سال پیش میلادی در امارات متحده عربی تاسیس شد، با معرفی خودروی آفرودی خود علاقمندان به خودروهای خاص را به وجد آورد.

مدل آفرود این کمپانی که به نام Sandracer شناخته می شود، دارای پیشرانه 6 سیلندر خورجینی به حجم 3.5 لیتریست.

گیربکس این خودرو به دو گونه اتوماتیک و دستی قابل سفارش است، حتی مالک خودرو می تواند دو نوع لاستیک مخصوص آفرود و لاستیک معمولی را برای این خودرو شفارش دهد. این خودرو بنا به سطح تجهیزات از 150 تا 250 هزار دلار قیمت دارد.

Earth Roamer XV

Earth Roamer XV

معمولا در مسیرهای ناهموار و سنگلاخی نیازی به سرعت بالا نیست بلکه به گشتاور بیشتری برای عبور از این مسیرها نیاز دارید، که می توانید این قابلیت ها را در Earth Roamer XV پیدا کنید.

این خودرو که بر اساس فورد پیکاپ 550، 650 و 750 شکل گرفته دارای فضایی برای کمپ در طبیعت است و به راحتی می توانید بعد از گشت و گذار در طبیعت در فضای پشت آن استراحت کنید.

این خودروی خانه به دوش دارای قیمتی برابر با 370 هزار دلار است. بنابراین برای لذت بردن از طبیعت با این خودرو باید سر کیسه را کاملا شُل کنید.

Exocet

Exocet-Off-Road-In-The-Woods

این خودرو نمونه اصلاح شده ی مزدا میاتا برای آفرود است. کمپانی Exomotive که به اعمال تغییرات و اصلاحات بر روی این خودرو پرداخته برای این باگی دو نمونه پیشرانه در نظر گرفته است.

پیشرانه استاندارد میاتا و دیگری موتور 8 سیلندر خورجینی به حجم 6.2 لیتر که این میاتای خاص را به یک گربه وحشی تبدیل می کند. شیوه کار اگزوموتیو این گونه است که مالک، میاتای خود که بین سال های 1990 تا 2005 تولید شده را در اختیار مهندسان این کمپانی قرار می دهد و این کارشناسان خودرو را برای آفرود مورد اصلاحات قرار می دهند و آن را سفارشی سازی می کنند.

تبدیل یک رودستر ریز نقش ژاپنی به چنین هیولای بی شاخ و دمی بسیار جالب و کمی دردناک به نظر می رسد.

مرسدس بنز G63 AMG 6x6

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 Showcar, Dubai 2013

این خودروی لیست ما خودرویی لوکس در حد بنتلی و حتی رولزرویس است که قابلیت های آفرودی در حد یک خودروی آفرود حرفه ای را دارد.

مرسدس بنز G63 دارای پیشرانه 8 سیلندر خورجینی به حجم 5.5 لیتریست که در هر سه محور از اکسل های مستقل و 5 قفل دیفرانسیل الکترونیکی بهره می برد.

فضای داخلی مرسدس بنز کاملا از چرم طبیعی پوشیده  شده است. مرسدس بنز با تولید این خودروی زیبا دوباره قدرت خود در تولید خودروهای آفرود ثابت کرد.

Ultra4

Ultra4

خودروهای Ultra4 به خودروهای شرکت کننده در مسابقات King Of the Hammers گفته می شود که دارای هیچ محدودیتی در اندازه تایر یا ارتفاع و حتی قدرت نیستند.

این مسابقات هر ساله در کالیفرنیا برگزار می شود که رانندگان آفرود حرفه ای می توانند به رویاهای خود در مورد خودروهای آفرود جامع عمل بپوشانند.

دلیل عدم وجود محدودیت در خودروها به دلیل دشواری مثال زدنی مسیر مسابقه  است. مسابقه ای که به عنوان یکی از سخت ترین مسابقات آفرود جهان شهرتی عالم گیر دارد.

Trophy Truck

Trophy Truck

تروفی تراک به نوعی از خودروهای آفرود گفته می شود که دارای پیشرانه های 8 سیلندر خورجینی هستند و بصورت کاملا دست ساز ساخته می شوند.

البته قبل شروع مسابقه دوباره همه اجزا به صورت دقیق باز و بسته می شوند و مورد بازنگری قرار می گیرند. ارتفاع اکسل این خودروها تا سطح زمین به 90 سانتی متر می رسد که عبور از مسیر های سنگلاخی را ساده می کند.

تروفی تراک ها می توانند در مسیرهای بیابانی و ناهوار به سرعت 210 کیلومتر در ساعت برسند.

اگر مایل به خرید یک نمونه از این پیکاپ های مسابقه ای هستید باید نیم میلیون دلار پس انداز داشته باشید. بین رانندگان و متخصصان آفرود، تروپی تراک ها به پادشاه خودروهای آفرود معروف هستند.

خودروهای مسابقات Class 11

Class 11 VW

این مسابقات مخصوص فولکس بیتل های آماده برای آفرود می باشد. مسیر و قوانین این مسابقات دقیقا مانند مسابقات تروفی تراک است فقط تنها تفاوت آنها این است که این بیتل ها به گرد پای خودروهای تروفی تراک نخواهند رسید.

این بیتل ها از شاسی های فولکس های بیتل کلاسیک دهه 60 استفاده می کنند و دارای موتور 1.6 لیتری هوا خنک استاندارد هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • روزبه روزی طلب
    روزبه روزی طلب | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

    درباره ماشین بیشتر بنویسید
    و تو قسمت تروفی تراک ناهموار رو غلط نوشتید :-)

  • m.sarv
    m.sarv | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    یک روز و روزگاری قرار بود سری جی بنز خودروی سازمانی ارتش بشه ولی ....

مطالب پیشنهادی