ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم عامل بعدی گوگل با نام Fuchsia روی همه چیز اجرا می شود

چند ماهی بیشتر نیست که گوگل از خدمات نرم افزاری جدیدش رونمایی کرده، اما ظاهراً این شرکت به فعالیت های دیگری فراتر از سیستم عامل موبایل نیز مشغول است. ظاهراً توسعه دهندگان کمپانی مورد بحث در حال ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

چند ماهی بیشتر نیست که گوگل از خدمات نرم افزاری جدیدش رونمایی کرده، اما ظاهراً این شرکت به فعالیت های دیگری فراتر از سیستم عامل موبایل نیز مشغول است.

ظاهراً توسعه دهندگان کمپانی مورد بحث در حال فعالیت روی سیستم عامل جدیدی تحت عنوان «Fuchsia OS» هستند، که برای استفاده در تلفن‌های همراه، کامپیوترها و دیگر ابزارها طراحی می شود و از قرار معلوم، ارتباطی با شایعات مربوط به ادغام Chrome OS و اندروید ندارد.

در همین زمینه در یکی از کامنت‌های موجود در کدهای سایت GitHub مربوط به این پروژه عبارت زیر به چشم می‌خورد: «صورتی + بنفش = ارغوانی (یک سیستم عامل جدید)» و این رنگ ها هیچ شباهتی به دو OS کنونی گوگل ندارند.

همچنین به گزارش «Hacker News» دو متخصص کارکشته با نام‌های «تراویس گیسلبرخت» و «برایان سوتلند» در این پروژه ایفای نقش می کنند.

گفتنی است این سیستم عامل مرموز بر پایه Magenta و هسته LK طراحی می شود. LK نوعی هسته کم حجم طراحی شده برای سیستم های کوچک و تعبیه شده (embedded) به شمار می رود. از سوی دیگر Magenta موبایل های پیشرفته و کامپیوترهای شخصی مدرن با پردازنده های سریع تر و مقدار رَم بیشتر را پشتیبانی می کند که از تجهیزات جانبی نیز بهره مند هستند.

با این تفاسیر، ظاهراً سیستم عامل جدید گوگل با هدف رقابت با دیگر OS های حوزه اینترنت اشیاء مانند FreeRTOS یا ThreadX طراحی شده، اما استفاده از Magenta قابلیت کاربرد در سطح اسمارت فون و کامپیوترهای شخصی را نیز فراهم می سازد.

لازم به ذکر است که زبان برنامه نویسی اصلی این پروژه Dart بوده و پشتیبانی از پروژه اُپن سورس Flutter در آن، نشان می دهد OS مورد بحث از طراحی متریال در رابط کاربری خود بهره خواهد برد.

البته این موارد ضرورتاً بدین معنا نیست که گوگل قصد دارد Fuchsia را فراتر از حوزه IoT به کار بگیرد؛ اما از آنجا که ساکنین «مانتن ویو» سخت افزارهای زیادی در زمینه اینترنت اشیاء همچون OnHub و Google Home معرفی کردند، احتمالاً هدفشان از پروژه فوق صرفاً طراحی سیستم عاملی سبک تر برای استفاده در محصولات بعدی است.

به هر حال، هرچند هدف نهایی Fuchsia مشخص نیست، اما از یک موضوع مطمئن هستیم، اینکه هنر طراحی سیستم عاملی نوین هنوز از بین نرفته و پتانسیل تغییر جهان از طریق آن هنوز وجود دارد، همان طور که OS/360 در دهه 1960 و لینوکس در دهه 1990 این کار را انجام دادند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sahanduty
    sahanduty | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

    نه فیوشا ترجمه میشه و نه فوشیا !..????? بلکه فیوشیا ترجمه میشه?

  • علیرضا امیدخدا
    علیرضا امیدخدا | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

    سلام خسته نباشید fuchsia فیوشا تلفظ میشه نه فوشیا لطفا اطلاح کنید ممنونم از مطالب عالی تون

مطالب پیشنهادی