ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تتوی موقت ساخت MIT می تواند ابزارهای هوشمند را کنترل کند

یکی از جدیدترین محصولات آزمایشگاه MIT Media Lab که «DuoSkin» نام داشته و با همکاری واحد تحقیقات مایکروسافت طراحی شده، نوعی تتوی موقت با قابلیت اتصال به ابزارهای هوشمند است. این تتو می تواند به عنوان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

یکی از جدیدترین محصولات آزمایشگاه MIT Media Lab که «DuoSkin» نام داشته و با همکاری واحد تحقیقات مایکروسافت طراحی شده، نوعی تتوی موقت با قابلیت اتصال به ابزارهای هوشمند است.

این تتو می تواند به عنوان نوعی ورودی برای اسمارت فون یا کامپیوتر ایفای نقش کرده، خروجی هایی را بر اساس تغییرات دمای بدن نمایش داده، یا داده هایی را از طریق واسط NFC به دیگر دستگاه ها منتقل کند.

«سیندی سین-لیو کائو» دانشجوی دکترای دانشگاه MIT در این رابطه می گوید تتوهای موقت شبیه به جواهرات فلزی بسیار پرطرفدار شده اند. او اظهار داشت در تایوان، فرهنگی غنی در مورد لوازم آرایشی و مُد خیابانی وجود دارد، به گونه ای که به سادگی و با هزینه کم می توانید ظاهر خود را به هر شکل دلخواه درآورید. تیم پروژه DuoSkin نیز قصد دارد همین حالت را با به کارگیری فناوری در حوزه تتو پیش ببرد.

ezgif.com-video-to-gif

این تتوها به گونه ای طراحی شده اند که هزینه کمی داشته و در هر قالبی قابل تولید هستند، ضمن اینکه برای ایجاد رسانایی الکتریکی در آنها از ورقه های نازک طلا استفاده می شود. به منظور ساخت تتوی نهایی کافیست از نرم افزارهای گرافیکی دسکتاپ استفاده کرده و شکل مورد نظر خود را طراحی نمایید، سپس آن را با استفاده از دستگاه های مخصوص برش داده، لایه نازک طلا را روی سطح قرار دهید و سپس مانند تتوی عادی روی پوست نصب کنید. در نهایت قسمت های نازک الکترونیکی مانند چیپ NFC روی آن تعبیه خواهند شد.

محققین سه روش مخلتف برای استفاده از تتوی DuoSkin معرفی کرده اند: حالت اول به عنوان ابزار ورودی که پوست بدن را به تاچ پد یا کنترلگر خازنی، مثلاً برای تنظیم بلندی صدای دیوایس متصل به آن تبدیل می کند. در حالت دوم، تتو می تواند خروجی خاصی را به نمایش بگذارد و مثلاً بر اساس دمای بدن فرد، رنگ های متفاوتی را ارائه دهد. نهایتاً می توان اطلاعاتی را درون این تتو تعبیه کرد که از طریق ارتباط بیسیم NFC قابل دریافت خواهد بود.

«کائو» معتقد است این فناوری برای طرفداران تتو بسیار جالب خواهد بود و با استفاده از امکانات شخصی سازی و طراحی سفارشی بی حد و مرز، DuoSkin می تواند به نوعی ابزار پوشیدنی بسیار سبک و کاربردی تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی