ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویژگی امنیتی «حفاظت از فکتوری ریست» در موبایل های سامسونگ به راحتی غیرفعال می شود [تماشا کنید]

حتماً به یاد دارید که چندی قبل فردی با نام مستعار «RootJunky» توانست سیستم امنیتی FRP (حفاظت در برابر فکتوری ریست) را در موبایل های سامسونگ و ال جی دور بزند. به تازگی این فرد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

حتماً به یاد دارید که چندی قبل فردی با نام مستعار «RootJunky» توانست سیستم امنیتی FRP (حفاظت در برابر فکتوری ریست) را در موبایل های سامسونگ و ال جی دور بزند. به تازگی این فرد دوباره دست به کار شده و توانسته FRP را در آخرین کهکشانی ها از جمله مدل های مختلف S6، سری S7، نوت 5 و حتی آخرین پرچمدار آنها یعنی نوت 7 غیرفعال سازد.

همان طور که می دانید، FRP یکی از ویژگی های امنیتی است که همراه با اندروید 5.0 آبنبات چوبی توسط گوگل معرفی شد. با استفاده از این قابلیت اگر فردی تلفن همراه شما را بدزد، نمی تواند به راحتی با فکتوری ریست کردن آن را تصاحب کند، بلکه باید حتماً نام کاربری و رمز عبور قبلی شما را در اختیار داشته باشد.

ظاهراً RootJunky بارها نشان داده که این ویژگی چندان مطمئن نبوده و در ابزارهای مختلف (از جمله سری نکسوس) می توان به راحتی بر آن غلبه کرد.

در ویدیوی اخیر کاربر فوق می بینیم اگرچه روش جدید کمی دشوارتر از موارد قبلی است، اما در نهایت FRP به طور کامل از کار خواهد افتاد. برای انجام این روش، نیازمند اتصال موبایل به یک شبکه وای-فای، وصل کردن آن با کابل به کامپیوتر، نصب برنامه ای برای برقراری تماس های ساختگی با اسمارت فون، ساخت یک مخاطب، و انتخاب گزینه اسکن کارت ویزیت هستیم.

پس از آماده سازی مقدمات، RootJunky با استفاده از استور Galaxy Apps اقدام به نصب یک برنامه مدیریت فایل کرده و سپس از اپلیکیشن ویژه خودش برای ایجاد میان بر برای صفحه ورود به حساب کاربری گوگل استفاده می نماید. در این حالت، او یک حساب کاربری جدید ساخته، موبایل را ریستارت نموده و به راحتی FRP را غیرفعال می سازد، در نتیجه کاربر جدید به راحتی می تواند تلفن همراه را از نو تنظیم کرده و دیگر به اطلاعات حساب کاربری قبلی نیازی ندارد.

لازم به ذکر است که با این روش، به راحتی می توان سیستم امنیتی گوگل را از کار انداخت و موبایل های سرقتی را از نو تنظیم و استفاده نمود، اما عملیات فوق برای افرادی که به تازگی اسمارت فون دست دوم خریده و اطلاع نداشته اند که FRP روی آنها فعال است نیز بسیار مفید و سودمند خواهد بود.

البته مطمئناً سامسونگ و گوگل به زودی این حفره امنیتی را از بین خواهند برد، اما بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکلات بعدی این متخصص را به استخدام خود درآورند.

در ادامه روش اجرای عملیات فوق با توضیحات کامل را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • bahram Shademanpour
    bahram Shademanpour | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

    دلم فقط به این خوش بود ک کسی نمیتونه اونو غیر فعال کنه چون خیلی وقته فعالش کردم اما انگار نمیشه?

مطالب پیشنهادی