ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واحد موبایل سونی مشغول تهیه پچ های امنیتی برای آسیب پذیری Quadrooter است

اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما در جریان هستید که اخیرا، حدود یک میلیارد موبایل اندرویدی در معرض خطر بدافزاری به نام Quadrooter قرار گرفته اند که البته گوگل نیز در اندک زمانی به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما در جریان هستید که اخیرا، حدود یک میلیارد موبایل اندرویدی در معرض خطر بدافزاری به نام Quadrooter قرار گرفته اند که البته گوگل نیز در اندک زمانی به این خبر واکنش نشان داد و اعلام نمود که قابلیت «Verify Apps» در این دستگاه ها مانع از نصب اپلیکیشن های مخرب به واسطه بدافزار یاد شده می گردد.

این را هم اضافه نماییم که همگام با گوگل، شرکت های تولید کننده هم وارد عمل شدند تا در حد توان خود با این تهدید روبرو شوند. برای نمونه سامسونگ به تازگی یک پچ امنیتی جدید را ارائه کرده که به باور بسیاری قابلیت چندانی برای مقابله با این بدافزار ندارد.

سونی موبایل یکی دیگر از این شرکت هاست که امروز اعلام کرد گام هایی را برای مقابله با این آسیب پذیری برداشته است. این غول ژاپنی مدت هاست که پچ های امنیتی اش را همراه با آپدیت های نرم افزاری در اختیار کاربران خود قرار می دهد و حالا اعلام نموده که آپدیت بعدی اش پچ مربوط به Quadrooter را در بر خواهد داشت تا از این طریق اطمینان یابد که حریم خصوصی، ایمنی و امنیت کاربرانش نقض نمی شود.

این شرکت در بیانیه خود پیرامون آسیب پذیری یاد شده آورده است:

سونی موبایل به امنیت و حریم خصوصی کاربرانش بسیار زیاد توجه می کند. ما از آسیب پذیری Quadrooter کاملا آگاه هستیم و تلاش داریم پچ های امنیتی مربوط به آن را در قالب آپدیت های نرم افزاری معمول و مرسوم خود (چه به صورت مستقیم و چه از طریق اپراتورها) در اختیار کاربرانمان قرار دهیم. بنابراین زمانبندی ارائه این پچ بسته به منطقه و اپراتور متفاوت خواهد بود. به مشتریان هم توصیه می شود که مرتبا نرم افزارهای موبایل خود را به روز رسانی کنند تا عملکرد اسمارت فون های اکسپریای خود را بهبود ببخشند. کاربران می توانند گام هایی را برای حفاظت از خود و صرفا دانلود اپلیکیشن های معتبر از استورهای شناخته شده بردارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مهدی اکرمی
    مهدی اکرمی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

    سونی، زود باش دیگه.

  • shaBGardsg
    shaBGardsg | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

    سونی پایدار تا پای دار

  • ناصر
    ناصر | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

    ممنون سونی عالیه دستت ندرده

مطالب پیشنهادی