ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Euclidea 3؛ شیرینی های دنیای ریاضی

تاکنون شنیده اید بگویند بازی های ویدیویی بهتر از هر کسی می توانند زبان انگلیسی را به دانش آموزان بیاموزند؟ شاید این جمله ای بیشتر جنبه شوخی داشته باشد، ولی با کمی دقت می فهمیم ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

تاکنون شنیده اید بگویند بازی های ویدیویی بهتر از هر کسی می توانند زبان انگلیسی را به دانش آموزان بیاموزند؟ شاید این جمله ای بیشتر جنبه شوخی داشته باشد، ولی با کمی دقت می فهمیم خیلی هم بیراه نگفته اند. به واسطه رشد تکنولوژی، امروزه بازی های ویدیویی تنها یک سرگرمی نبوده و موضوعات بیشتری را هدف قرار می دهند؛ بازیکن نه تنها سرگرم می شود بلکه از جهان پیرامون خود هم اطلاعاتی به دست می آورد.

بنابراین هستند کسانی که از این صنعت استفاده های آموزشی بکنند. Euclidea 3: Geometric Constructions یکی از همین بازی هاست که توانسته با ترکیب عجیب دنیای ریاضیات و سبک پازل، طعم شیرین این علم را به مخاطب بچشاند. اگر از کلیشه های موجود خسته شده و هوس تجربه ای متفاوت کرده اید، معرفی امروز را از دست ندهید.

Euclidea
با پیشروی بیشتر، ابزارهای گوناگونی به دست می آورید؛ یافتن وسط یک خط، قابلیت کشیدن دایره و نقطه گذاری بین خطوط از چیزهایی هستند که همان ابتدا دارید.

حتی اگر دروس ریاضی خود را با موفقیت پشت سر نگذاشته اید باز هم می توانید از Euclidea 3 لذت ببرید. قرار نیست تنها «اقلیدوس های امروزی» با چالش های موجود سرگرم شوند. چون ماهیت بازی همین بوده و مرحله ها به گونه ای طراحی شده اند تا بازیکن های آماتور هم ساعت ها وقت خود را پای این عنوان بگذارند. در هر مرحله از Euclidea 3  شکلی به بازیکن نشان داده شده و او باید با استفاده از ابزارهای موجود آن را ترسیم کند.

ساده تر بگوییم، پازل ها بر پایه علوم هندسی بوده و بیشتر پیرامون اثبات بعضی قضیه ها می چرخند. به عنوان نمونه تصور کنید بازی به شما می گوید تا مثلثی متساوی الاضلاع بسازید. تنها چیزی هم که در تصویر می بینید یک خط راست است. اکنون باید با رسم دو دایره مشابه، نقاط برخورد آن ها را به گوشه های خط موجود اتصال نمایید.

Euclidea 3 - mobile game
اگر فکر می کنید شکلی که بازی می خواسته را درست کشیدید ولی همچنان به مرحله بعد نرفته اید، کافیست روی این آیکون کلیک کنید تا به اشتباه خود پی ببرید. همچنین قابلیت رفتن به حرکت های قبلی خود را هم دارید.

مثالی که بالاتر گفتیم تنها نمونه ای ساده از مرحله های گوناگون Euclidea 3 به شمار می رود. خوشبختانه بخش های آموزشی به خوبی نکات را به بازیکن گفته و از همان ابتدا با همه چیز آشنا می شوید. نکته جالب اینجاست پازل ها به گونه ای هستند که حتی اگر ندانید یک فرضیه چگونه به اثبات می رسد، با استفاده از قدرت شهودی می توانید باز از چالش ها عبور کنید.

Euclidea 3 یکی از متفاوت ترین بازی های موبایل است. هیچگاه فکر نمی کردیم اثبات قضیه های هندسه تا این میزان جذابیت داشته باشد. شاید Euclidea 3 بیشتر به دانش آموزهای ریاضی پیشنهاد شود ولی به واسطه مکانیزم های جذاب گیم پلی خود و ترکیب عجیب علوم ریاضی با سبک پازل، می تواند هرکسی را سرگرم کند.

Euclidea 3: Geometric Constructions Game

Euclidea 3: Geometric Constructions Game

سازنده: HORIS INTERNATIONAL LIMITED قیمت: اندروید - رایگان / آی او اس - 0.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 49.4 / 30 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Instagram@merlinMetal
    Instagram@merlinMetal | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

    سلام اقای کریمی یه سوال خیلی مهم داشتم میخواستم بپرسم این که من از نرم افزار picsart استفاده میکنم گوشیمم اندریده .بعد خودتون هم میدونید که بعضی از ویژگی هاشون پولیه باید خریداری بشه بعد من نسخه انلاک یا کرک شدش رو از اینترنت دانلود و نصب کردم میخواستم بدونم این جور نرم افزار های کرک یا انلاک شده خطری یا تهدیدی واسه گوشیم و یا اطلاعاتم نداره؟

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

      سلام دوست عزیز. ببینید هر چیزی که کرک بشه، چون ممکنه حاوی بدافزار باشه، احتمال نفوذ بهش هست. بنابراین اگر این کار رو می کنید، ریسک سرقت اطلاعات و نفوذ به موبایل پای خودتونه. تا جایی که هم می تونید سعی کنید از مارکت های معتبر مانند گوگل پلی نرم افزار بگیرید. موفق باشید.

  • سعید
    سعید | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

    اخه یعنی چی این گوگل پلی هم گندشو در اورده بخاطر کشوری که توشم اجازه نصب نمیده
    لطفا یه لینک نصب نرم افزار اندرویدش بدید تمام سایت های ایرانی متن شما رو فقط کپی پیست کردن و اثری از خود برنامه برای دانلود نیست

مطالب پیشنهادی