ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی تبلت

بررسی دیجیاتو: تبلت هیبریدی Asus Transformer 3 Pro؛ غریب آشنا

پس از موفقیت سرفس پرو های مایکروسافت (بررسی دیجیاتو) و استقبال قابل توجه کاربران از چنین محصولاتی، شرکت های مختلفی از جمله اچ پی، دل و ایسر به ساخت محصولات مشابه روی آوردند و تلاش ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

پس از موفقیت سرفس پرو های مایکروسافت (بررسی دیجیاتو) و استقبال قابل توجه کاربران از چنین محصولاتی، شرکت های مختلفی از جمله اچ پی، دل و ایسر به ساخت محصولات مشابه روی آوردند و تلاش کردند یک تبلت مبتنی بر ویندوز، با قابلیت تبدیل شدن به نوت بوک طراحی کنند.

حالا ایسوس هم در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان از تازه ترین کامپیوترهای 2 در 1 خود پرده برداشته و به رقبای خود پیوسته است. این شرکت البته پیشتر هم کامپیوترهای هیبریدی با قابلیت تبدیل شدن به تبلت را به بازار عرضه کرده بود، اما معمولاً محصولات خود را به شکلی طراحی می کرد که کیبورد به شکل کامل روی بدنه تا می خورد یا عملکردی مشابه داک یا پایه ی نگهدارنده داشت.

تازه ترین کامپیوتر هیبریدی ایسوس اما Transformer 3 Pro نام دارد و از طراحی جدیدی برخودار است که تا وقتی لوگوی سازنده ی دستگاه توجه شما را به خود جلب نکرده باشد، بدون تردید آن را با سرفس پرو های مایکروسافت اشتباه خواهید گرفت.

این در حالی است که شرکت تایوانی پیشتر نیز با رونمایی از ZenBook، محصولی با ظاهر و خصوصیات بسیار نزدیک به مک بوک های اپل معرفی کرده بود. ایسوس اما با وجود تمام شباهت ها، تلاش کرده محصولی با ارزش خرید بالاتر نسبت به رقیب اصلی خود یعنی سرفس پرو های مایکروسافت ارائه کند.

در ادامه ی مطلب با بررسی «ترنسفورمر 3 پرو» همراه باشید تا ببینم سازنده در این راه موفق بوده یا خیر.

طراحی

asus transformers 3 pro (1)

ایسوس در بخش مربوط به طراحی «ترنسفورمر 3 پرو» در وبسایت خود نوشته وقتی به ظاهر این محصول نگاه می کنید، در حقیقت در حال تماشا کردن یک شاهکار طراحی هستید، موضوعی که البته بابت آن بیشتر از شرکت تایوانی، باید از مایکروسافت متشکر بود.

«ترنسفورمر 3 پرو» مثل سرفس پرو به بدنه ی فلزی با طراحی تخت مجهز است و یک پایه ی متحرک با زاویه ی حرکت 155 درجه برای آن در نظر گرفته شده تا کاربر در هر حالتی قادر باشد دستگاه را در زاویه ی مناسب (تا حداکثر 170 درجه) قرار داده و به راحتی استفاده کند.

asus transformers 3 pro (15)

ایسوس در «ترنسفورمر 3 پرو» حتی طرح های دایره شکل معمول مورد استفاده در بدنه ی فلزی محصولات خود را نیز کنار گذاشته و بدنه ی آلومینیومی (آلیاژ آلومینیوم-منیزیم) این تبلت را کاملاً صیقلی و ساده ساخته است، موضوعی که هرچند شباهت هرچه بیشتر به سرفس پرو را موجب شده، اما در عوض هنگام لمس، حس مناسبی منتقل می کند.

البته باید توجه داشته باشید که به نظر می رسد فلز مورد استفاده توسط شرکت تایوانی از استحکام پایین تری برخوردار باشد و بر همین اساس، هنگامی که دستگاه را در دست داشته باشید بدنه مقداری به داخل فشرده شده و برخورد ناخوشایند آن با فن (های) در حال چرخش داخلی را احساس خواهید کرد.

asus transformers 3 pro (41)

حتی شباهت وزن و ضخامت دو دستگاه نیز آنقدری نیست که قابل چشم پوشی نباشد. «ترنسفورمر 3 پرو» با وزن 790 گرم از سنگین ترین مدل سرفس پروی 4 حدود 4 گرم سنگین تر است اما در عوض 8.35 میلی متر ضخامت دارد که تقریباً یک میلی متر از رقیب باریک تر به حساب می آید.

البته در اینجا باید توجه داشت که وزن و ضخامت یکسان در حالی محقق شده که نمایشگر 12.6 اینچی «ترنسفورمر 3 پرو» نسبت به سرفس پروی 12.3 اینچی، بزرگتر است. بر همین اساس می توان گفت ایسوس با وجود شباهت بی بدیل طراحی، حداقل در این بخش از رقیب خود تا حدی مناسب تر عمل کرده است.

asus transformers 3 pro (42)

اگر دستگاه را به شکل افقی در دست بگیرید، در نمای بالا تنها یک دکمه برای خاموش و روشن کردن دستگاه مشاهده می شود که در سمت چپ سوراخ های جریان هوا قرار گرفته است (حتی طراحی و محل قرار گیری سوراخ های جریان هوا هم محصول مایکروسافت را یادآوری می کند).

asus transformers 3 pro (24)

در سمت مخالف تنها کانکتور آهنربایی اتصال کیبورد به بدنه مشاهده می شود و دیگر درگاه های «ترنسفورمر 3 پرو» به دو گروه تقسیم شده اند. در سمت چپ بدنه درگاه کارت حافظه، جک مشترک برای اتصال هدفون و میکروفون و دکمه های کنترل صدا قرار دارند.

در سمت دیگر نیز یک درگاه USB 3.0، یک HDMI و یک USB نوع C قرار دارند که البته آخری به عنوان محل اتصال شارژ به دستگاه نیز ایفای وظیفه می کند. این درگاه در حقیقت همان تاندربولت 3 محسوب می شود که با استفاده از آن می توانید تصویر را نیز منتقل کنید، قابلیتی که سرفس پروی 4 مایکروسافت فاقد آن است.

در نهایت و در کنار نمایشگر، اسپیکرهای استریوی دستگاه مشاهده می شوند که محل مناسبی برای این منظور به شمار می رود.

asus transformers 3 pro (4)

وجود جک میکروفون روی بدنه موجب شده امکان استفاده از دستیار دیجیتالی مایکروسافت یا همان کورتانا با این محصول وجود داشته باشد. از طرف دیگر در کنار وب کم موجود در بالای نمایشگر دو فرستنده ی مادون قرمز نیز به چشم می خورد که در مورد پشتیبانی «ترنسفورمر 3 پرو» از قابلیت Windows Hello حکایت دارد، قابلیتی که با استفاده از آن می توانید به سادگی با اسکن کردن چشم، قفل دستگاه را باز کنید.

asus transformers 3 pro (23)

این محصول ضمناً در 2 رنگ خاکستری و طلایی ساخته شده که با توجه به 4 رنگ در نظر گرفته شده برای کیبورد دستگاه، در نهایت 8 ترکیب رنگ مختلف را برای انتخاب پیش روی کاربر قرار می دهد.

در مجموع باید گفت هرچند راحتی استفاده از کامپیوترهای دو در یک هرگز به لپ تاپ های عادی نمی رسد، اما اگر یک محصول ویندوزی دو در یک مجهز به قلم و با قابلیت تبدیل شدن به تبلت بخواهید، «ترنسفورمر 3 پرو» بدون تردید از ارگونومی و کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است و در این بخش تفاوت، چندان چشمگیری نسبت به محصول مایکروسافت ندارد که در انتخاب شما تاثیر به سزایی داشته باشد.

نمایشگر، قلم و کیبورد

asus transformers 3 pro (12)

نمایشگر 12.6 اینچی «ترنسفورمر 3 پرو» از رزولوشن 2880 در 1920 یا همان 3K برخوردار است که به معنای وجود 274 پیکسل روی هر اینچ مربع از نمایشگر خواهد بود. این رقم نه تنها محصول ایسوس را از بیشتر رقبای مشابه که به صفحه نمایش با رزولوشن 1080 مجهز هستند بالاتر قرار می دهد، حتی از سرفس پروی 4 هم اندکی بیشتر است.

نکته ی قابل توجه دیگر این است که ایسوس سرانجام در «ترنسفورمر 3 پرو» برخلاف محصولات پیشین این خانواده، نسبت تصویر 16:9 را کنار گذاشته و نسبت 3:2 را مورد استفاده قرار داده که تجربه کاربری مناسب تری ارائه می کند.

asus transformers 3 pro (8)

شرکت تایوانی همچنین می گوید تبلت هیبریدی جدید قادر است 121 درصد از بازه رنگهای استاندارد sRGB و 85 درصد از استاندارد NTSC را را نمایش دهد که رقم قابل توجهی به حساب می آید.

روشنایی نمایشگر نیز برای استفاده در محیط های خارجی مناسب است و در مجموع باید گفت ایسوس در این بخش بسیار موفق عمل کرده و محصولی مجهز به صفحه نمایش بسیار با کیفیت در اختیار کاربران قرار داده است.

asus transformers 3 pro (44)

این نمایشگر همچنین از قلم استایلوس ساخته شده توسط شرکت تایوانی پشتیبانی می کند که البته به شکل جداگانه به فروش خواهد رسید. این قلم مثل سرفس پروی 4 از 1024 سطح مختلف فشار برخوردار است، اما به دلیل اینکه برای بررسی در اختیار دیجیاتو قرار نگرفت، امکان آزمایش و مقایسه ی عملکرد آن را نداشتیم.

اما خبر خوب اینکه ایسوس اعلام کرده کیبورد یا تایپ کاور «ترنسفورمر 3 پرو» همراه با آن به فروش می رسد، در حالی که تهیه ی کیبورد سرفس پروی 4 که به شکل جداگانه به فروش می رسد 130 دلار هزینه در بر خواهد داشت.

برخلاف سرفس پرو، کیبورد «ترنسفورمر 3 پرو» همراه با محصول عرضه می شود

عرضه ی کیبورد همراه با محصول از این جهت اهمیت دارد که کیبورد به شکل قابل توجهی کارایی دستگاه را افزایش می دهد و بیشتر کاربرانی که چنین ابزارهایی را تهیه می کنند، به دلیل وجود تایپ کاور آن را انتخاب کرده اند و قصد دارند کاور کیبورد شکل دستگاه را نیز مورد استفاده قرار دهند، در نتیجه ایسوس با عدم فروش جداگانه ی کیبورد باعث شده «ترنسفورمر 3 پرو» حداقل 130 دلار از مدل مشابه ساخت مایکروسافت ارزانتر باشد.

در اینجا باید اشاره کنیم که مایکروسافت به جای کیبورد، قلم استایلوس را همراه با سرفس پروی 4 عرضه می کند، اما با توجه به اینکه این قطعه در مقایسه با کیبورد از کارکرد پایین تری برای کاربران برخوردار است، ایسوس به شکل معکوس تصمیم گرفته و ضمن فروش جداگانه ی قلم استایلوس، کیبورد «ترنسفورمر 3 پرو» را همراه با دستگاه ارائه می کند.

asus transformers 3 pro (9)

البته مایکروسافت یک نسخه ی 160 دلاری هم از تایپ کاور سرفس پرو تولید می کند که از حسگر اثر انگشت برخوردار است. هرچند کیبورد ایسوس به چنین قابلیتی مجهز نیست، اما به دکمه های backlit (چراغ دار) با ارتفاع 1.4 میلی متر مجهز شده که تنها 0.1 میلی متر از سرفس پروی 4 کمتر است.

بازخورد مناسب دکمه ها در کنار فاصله ی مناسب آنها از یکدیگر و اندازه ی 12.6 اینچی دستگاه، دلایلی هستند که باعث شده «ترنسفورمر 3 پرو» نسبت به بسیاری از دیگر تبلت های هیبریدی، تجربه ی تایپ مناسب تری داشته باشد، در نتیجه کمتر احساس می کنید در حال استفاده از یک کامپیوتر 2 در 1 هستید.

asus transformers 3 pro (46)

دیگر نکته ی مثبت کیبورد نیز در این است که مثل سرفس پرو، از طریق اتصال آهنربایی و تنها با نزدیک کردن به کانکتور متصل می شود، در نتیجه کاربر به راحت ترین شکل می تواند تبلت خود را به نوت بوک (با بلعکس) تبدیل نماید.

در نهایت لازم است به تاچ پد اشاره کنیم که از فضایی بزرگ، حساسیت بالا و دقت مناسب برخوردار است. این تاچ پد البته به شکل یکپارچه ساخته شده و دکمه های جداگانه برای کلیک کردن روی آن در نظر گرفته نشده، بر همین اساس تمام سطح تاچ پد به عنوان دکمه عمل می کند.

سخت افزار و عملکرد

asus transformers 3 pro (25)

هرچند شباهت های دو محصول، در بخش سخت افزار هم ادامه پیدا می کند، اما لازم است بدانید این قسمت در عین حال اصلی ترین نقطه تمایز این دو تبلت هیبریدی به حساب می آید.

در بخش حافظه ی رم، ایسوس 16 گیگابایت حافظه از نوع LPDDR3 را برای دستگاه در نظر گرفته در حالی که مایکروسافت امکان انتخاب 4، 8 یا 16 گیگابایت را در اختیار کاربر قرار می دهد، اما در بالاترین میزان، سرفس پروی 4 گران قیمت تر از محصول تایوانی خواهد بود.

ایسوس بر خلاف مایکروسافت پردازنده های سری Core M اینتل را کنار گذاشته و مدل پایه ی «ترنسفورمر 3 پرو» را با پردازنده ی i5 6200U و قیمت 999 دلار عرضه می کند. هرچند مدل i5 سرفس پروی 4 هم قیمت مشابهی دارد، اما باید توجه داشته باشید که محصول شرکت تایوانی با این قیمت قابلیت های بیشتری در اختیار شما قرار می دهد، از جمله تایپ کاور و درگاه تاندربولت 3.

asus transformers 3 pro (2)

هردو محصول ضمناً با پردازنده ی i7 6500U نیز قابل سفارش هستند اما بر اساس توضیحات سازنده، هر دو مدل به گرافیک HD 520 اینتل مجهز خواهند بود، در حالی که تبلت مایکروسافت با پردازنده ی 6650U مجهز به گرافیک Iris 540 نیز قابل تهیه خواهد بود (البته باید توجه داشته باشید که تهیه ی سرفس پروی 4 با چنین مشخصاتی حدقل 1800 دلار هزینه در پی خواهد داشت).

اما جالب است بدانید ایسوس امکان تهیه ی سرفس پروی 4 با پردازنده ی قوی تر را با روش جالبی جبران کرده و مایکروسافت را به شکل قابل توجهی پشت سر گذاشته است، چرا که «ترنسفورمر 3 پرو» از امکان اتصال به به داک استیشن ROG XG Station 2 پشتیبانی می کند که 300 دلار قیمت دارد و به کارت گرافیک دسکتاپ GTX 980 مجهز است.

در نتیجه اگر تصور می کنید امکان اجرای سنگین ترین نرم افزارها و بازی های روز با این تبلت هیبریدی برای شما از اهمیت برخوردار است، انتخاب دیگری جز «ترنسفورمر 3 پرو» نخواهید داشت. ضمن اینکه با اتصال این داک، قابلیت های چشمگیری مثل انجام بازی با رزولوشن 4K یا استفاده از هدست های واقعیت مجازی با تبلت هیبریدی ایسوس ممکن می شود.

Screenshot (75)

البته حتی بدون تهیه ی این داک هم به لطف سخت افزار داخلی مناسب، انجام امور روزمره مثل استفاده از نرم افزارهای مجموعه آفیس، مرور وب، مشاهده ی ویدیو و استفاده از نرم افزارهای گرافیکی با سرعت قابل قبولی انجام می شود و حتی اجرای بازی های کامپیوتری نیز، روی تنظیمات گرافیکی نه چندان بالا با این تبلت ویندوزی ممکن خواهد بود.

هر دو سازنده ضمناً امکان انتخاب ظرفیت حافظه تا 1 ترابایت را برای کاربر در نظر گرفته اند که از نوع سخت یا SSD بوده و بر همین اساس از سرعت عملکرد بسیار مناسبی برخوردار هستند.

از دیگر تشابهات دو محصول می توان به دوربین های مادون قرمز اشاره کرد که روی حاشیه ی نمایشگر هر دو وجود دارد تا امکان استفاده از قابلیت Windows Hello و باز کردن قفل دستگاه از طریق اسکن کردن چشم وجود داشته باشد.

asus transformers 3 pro (22)

البته باید اشاره کنیم که به نظر می رسد این قابلیت در محصول مایکروسافت از دقت بالاتری برخورد باشد، چرا که در بررسی «ترنسفورمر 3 پرو» نسبت به سرفس پروی 4، با موارد بیشتری مواجه شدیم که به دلیل نامناسب بودن نور یا شرایط محیطی، دستگاه در شناسایی چشم کاربر ناتوان بود.

در نهایت لازم به ذکر است که سازنده ی تایوانی دو دوربین 2 و 13 مگاپیکسلی را برای پشت و جلوی دستگاه در نظر گرفته که نسبت به ابعاد و فرم فکتور دستگاه، از کارایی قابل قبولی برخوردار هستند.

بنچمارک ها

asus transformers 3 pro (33)

در این بخش می توانید بنچمارک های انجام گرفته روی «ترنسفورمر 3 پرو» را با دیگر محصولات مشابه، خصوصاً سرفس پروی 4 (بررسی دیجیاتو) که رقیب مستقیم این دستگاه به حساب می آید مقایسه نمایید. اما لازم است بدانید که به طور کلی محصول ایسوس به دلیل سخت افزار مشابه عملکردی نزدیک به تبلت مایکروسافت ارائه می کند و از قابلیت بسته به مدل انتخابی شما، از انجام امروز روزمره تا علملکردهای سنگین تر پردازش های گرافیکی را در حد یک لپ تاپ واقعی به انجام می رساند.

Digiato Review Asus Transformer 3 Pro 3D Mark

Digiato Review Asus Transformer 3 Pro PC Mark 2Digiato Review Asus Transformer 3 Pro PC Mark 1

Digiato Review Asus Transformer 3 Pro Cinebench 15

Digiato Review Asus Transformer 3 Pro AS SSD

پخش صدا

asus transformers 3 pro (21)

از دیگر شباهت های طراحی دو رقیب این است که حتی اسپیکر های «ترنسفورمر 3 پرو» نیز دقیقاً مشابه سرفس پروی 4 هستند و در حاشیه ی اطراف نمایشگر قرار گرفته اند، محلی که کاملاً برای پخش صدا مناسب به نظر می رسد.

این اسپیکر ها مبتنی بر فناوری Harmon Kardon ساخته شده و از فناوری SonicMaster Premium برخوردار هستند که به گفته ی سازنده بلندی صدا را تا 2 برابر افزایش می دهد و ضمن بهبود شفافیت صدا، باعث کاهش میزان نویز خواهد شد.

asus transformers 3 pro (18)

هرچند این موضوع هنگام استفاده از دستگاه مشخص است، اما باز هم باید در نظر داشته باشید با محصولی مواجه هستید که قرار است نقش لپ تاپ و تبلت را به شکل همزمان بر عهده داشته و هنگام ساخت دستگاه نیز روی همین موضوع تمرکز شده است.

در نتیجه وضوح صدا و کیفیت پخش اسپیکرها مناسب است، اما اینجا هم مثل سرفس پروی 4 قدرت بیس کافی به نظر نمی رسد و بلندی صدا نیز، تنها برای لذت بردن از تماشای فیلم روی نمایشگر بزرگ و با کیفیت دستگاه در محیط های داخلی کفایت می کند.

باتری

asus transformers 3 pro (39)

«ترنسفورمر 3 پرو» به یک باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 39 وات ساعت مجهز است که به گفته ی سازنده با هر شارژ تا 9 ساعت کاربر را همراهی خواهد کرد، رقم هایی که هر دو با سرفس پروی 4 برابر هستند.

سرفس پروی 4 البته در بررسی ما رقم حدود 8 ساعت را ثبت کرده بود و این میزان تا حد زیادی به نوع استفاده ی شما بستگی دارد، اما باید بدانید در بررسی «ترنسفورمر 3 پرو» تلاش کردیم شرایط مشابهی را برای مقایسه ی عملکرد دو محصول پدید آوریم و تبلت ایسوس در نهایت رقمی نزدیک به 7 ساعت و 20 دقیقه را به ثبت رساند که به رقیب ساخت مایکروسافت نزدیک است، اما در رده ی پایینتری قرار می گیرد.

asus transformers 3 pro (36)

باتری دستگاه ضمناً ظرف مدت یک ساعت تا 60 درصد ظرفیت خود شارژ می شود که زمان مناسبی است و از این نظر عملکرد مناسب تری نسبت به رقیب آمریکایی خود ارائه می کند. اما در مجموع باید گفت شباهت های دو محصول در این بخش نیز ادامه دارند و تفاوت عملکرد دو باتری آنقدری نیست که در انتخاب و تصمیم گیری خریداران موثر باشد.

جمع بندی

asus transformers 3 pro (40)

از نظر ظاهری، پس از لوگوی سازنده، عمده ترین تمایز «ترنسفورمر 3 پرو» و سرفس پروی 4 به این موضوع باز می گردد که محصول ایسوس به یک نمایشگر 12.6 اینچی مجهز است، در حالی که این میزان در محصول مایکروسافت و بسیاری از رقبای مشابه (از جمله تبلت های هیبریدی ساخت دل و اچ پی) کوچکتر است و عموماً 12.3 اینچ در نظر گرفته شده است.

اندازه ی بزرگتر البته در حالی است که محصول ایسوس از نظر وزن و ضخامت تفاوت چندان محسوسی با سرفس پروی 4 ندارد، در نتیجه اگر اندازه ی بزرگتر را ترجیح می دهید، این موضوع یکی از مزیت های «ترنسفورمر 3 پرو» خواهد بود.

asus transformers 3 pro (37)

تفاوت دیگر در این است که قیمت سرفس پروی 4 که از پردازنده ی Core M بهره می برد از 900 دلار آغاز خواهد می شود، اما ایسوس این خانواده از پردازنده های نه چندان قدرتمند اینتل را به کلی کنار گذاشته است.

مدل پایه ی «ترنسفورمر 3 پرو» با پردازنده ی i5، چهار گیگابایت حافظه ی رم و 256 گیگابایت حافظه ی داخلی، 1000 دلار قیمت دارد، در حالی که برای تهیه ی سرفس پروی مشابه لازم است چند صد دلاری بیشتر بپردازید.

این در حالی است که محصول ایسوس به شکل پیش فرض همراه با کیبورد تایپ کاور عرضه می شود، اما برای سرفس پرو لازم است این قطعه ی بسیار حیاتی که موجب افزایش کاربردهای دستگاه می شود را با قیمت 130 دلار به شکل جداگانه تهیه کنید. از طرف دیگر مایکروسافت همراه با سرفس پرو قلم استایلوس نیز ارائه می کند، در حالی که قلم «ترنسفورمر 3 پرو» جداگانه به فروش خواهد رسید.

در نتیجه می توان گفت ایسوس با نگاهی به محصول مایکروسافت، برخی خصوصیات انتقاد آمیز (از جمله پردازنده ی نه چندان کارا و قدرتمند Core M) را کنار گذاشته و تلاش کرده محصولی مشابه، اما کامل تر و ارزان تر در اختیار کاربران قرار دهد.

asus transformers 3 pro (45)

تبلت هیبریدی ایسوس در مجموع محصول جذابی است که البته از نظر طراحی یا خصوصیات، ویژگی چندان چشمگیری به دنیای فناوری اضافه نمی کند، اما در عوض قابلیت های مشابه سرفس پروی 4 مایکروسافت را به همراه موارد بیشتر، با قیمت مناسب تر در اختیار کاربر قرار می دهد.

سازنده حتی تلاش کرده نسبت به رقیب آمریکایی قابلیت های بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد، از جمله درگاه USB نوع C که از فناوری تاندربولت 3 برای انتقال تصویر پشتیبانی می کند.

اما مهمترین قابلیتی که استفاده از تاندربولت 3 فراهم آورده این است که می توانید «ترنسفورمر 3 پرو» را به داک ROG XG Station 2 ساخت ایسوس متصل کرده و در حقیقت گرافیک دسکتاپ (تا حداکثر GTX 980) را در کنار این تبلت ویندوزی در اختیار داشته باشید، قابلیتی که موجب می شود امکان اجرای سنگین ترین نرم افزارها و بازی های گرافیکی، یا حتی استفاده از هدست های واقعیت مجازی را با این محصول ممکن خواهد ساخت.

asus transformers 3 pro (20)

در نهایت باید بگوییم حداقل در کوتاه مدت، به نظر نمی رسد «ترنسفورمر 3 پرو» از مشکل عدیده ای برخوردار باشد که تجربه ی کاربری دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. بر همین اساس این شما هستید که باید انتخاب کنید محصولی جا افتاده مثل سرفس پروی 4 که مایکروسافت در چند نسل مشکلات آن را بر طرف کرده را می پسندید، یا مدل ارزانتر از آن که ایسوس به تازگی به خانواده ی محصولات خود اضافه کرده و از کارایی و ظاهر کاملاً مشابه برخوردار است، اما بدون تردید از نظر هماهنگی سخت افزار با نرم افزار در رده ی پایین تری قرار می گیرد و امکان دارد گاهی اوقات پس از دریافت بروزرسانی ها، مشکلاتی موقتی در عملکرد دستگاه پدید آید.

نکات مثبت

  • صرفه ی اقتصادی در مقایسه با سرفس پرو 4
  • عرضه ی تایپ کاور همراه با محصول
  • کیفیت نمایشگر
  • پشتیبانی از قابلیت Windows Hello
  • امکان اتصال به داک استیشن مجهز به کارت گرافیک دسکتاپ GTX 980
  • وزن و ضخامت مشابه با سرفس پروی 4 با وجود اندازه ی بزرگتر

نکات منفی

  • عدم خلاقیت در طراحی و استفاده ی مجدد از طراحی سرفس پروی مایکروسافت
  • کیفیت اسپیکر
  • استحکام پایینتر بدنه در مقایسه با سرفس پروی 4
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • amirreza
    amirreza | ۶ مهر ۱۳۹۵

    تیتر عالی بود......

  • Amir
    Amir | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    ممنون . نقد عالی و غیرمنتظره ای بود.?
    آقای گلستانه آیا امکان ورود داک گیمینگ rog xg station 2 به ایران وجود داره؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی