ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فلش با اسکنر اثر انگشت از الفون
تکنولوژی

شرکت الفون فلش مموری جدیدی مجهز به اسکنر اثر انگشت معرفی کرد

کمپانی نه چندان مطرح الفون (Elephone) را بیشتر با تلفن های هوشمندش در ایران می شناسیم، اما مدیران این شرکت تصمیم گرفته اند وارد عرصه تولید دیگر ابزارهای الکترونیک، از جمله حافظه های فلش شوند. در ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

کمپانی نه چندان مطرح الفون (Elephone) را بیشتر با تلفن های هوشمندش در ایران می شناسیم، اما مدیران این شرکت تصمیم گرفته اند وارد عرصه تولید دیگر ابزارهای الکترونیک، از جمله حافظه های فلش شوند.

در همین راستا این شرکت به تازگی از اولین فلش مموری خود با عنوان U-Disk پرده برداری کرد؛ یک فلش USB با بدنه ای فلزی که جهت ارتقای امنیت، به سنسور اندازه کامل اثر انگشت مجهز شده است.

البته این گجت کوچک از دو بخش «عمومی» و «خصوصی» تشکیل شده که همه افراد می توانند از فضای بخش عمومی آن استفاده کند، اما برای دسترسی به بخش خصوصی می بایست هویت شما از طریق حسگر اثر انگشت احراز گردد.

شرکت الفون وعده داده که فلش مموری جدید خود را با حداکثر سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات و همچنین دقت و سرعت بالا در شناسایی اثر انگشت روانه بازار نماید، اما فعلاً حرفی از نسخه پورت USB، ظرفیت های ذخیره سازی در دسترس و قیمت این محصول به میان نیامده.

البته افزوده شدن گزینه های امنیتی همیشه به معنی افزایش ضریب ایمنی نیست، چرا که در این صورت روش های هک شدن نیز بیشتر خواهد شد. این که اسکنر اثر انگشت محصول یاد شده تا چه حد امن است و در مقابل روش های دور زدن معمول تا چه میزان مقاوم خواهد بود، سؤالاتی هستند که هنوز نمی توان پاسخی روشن به آنها داد. ضمن این که تاکنون شیوه رمزنگاری اطلاعات روی این ابزار نیز اعلام نشده که می تواند نگرانی هایی را در مورد امنیت آن ایجاد نماید.

به هر حال باید تا عرضه عمومی اولین فلش مموری دنیا با اسکنر اثر انگشت منتظر ماند تا دید شرکت الفون چگونه به چالش های فوق پاسخ داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آرش
    آرش | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

    این فلش برنامه خاصی داره؟ اونوقت این اطلاعات انگشت چجوری بهش داده میشه؟

مطالب پیشنهادی