ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بدافزار اندرویدی تازه ای که فعالیت هایش را از طریق شبکه تبلیغاتی گوگل انجام می دهد

اوایل امروز محققان آزمایشگاه کسپرسکی از کشف یک بدافزار تازه اندرویدی خبر دادند که که برای سرقت اطلاعات بانکی کاربران طراحی گردیده است. این بدافزار کلیتی مشابه به نرم افزارهای مخرب پیشتر کشف شده دارد منتها به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

اوایل امروز محققان آزمایشگاه کسپرسکی از کشف یک بدافزار تازه اندرویدی خبر دادند که که برای سرقت اطلاعات بانکی کاربران طراحی گردیده است. این بدافزار کلیتی مشابه به نرم افزارهای مخرب پیشتر کشف شده دارد منتها به خاطر برخورداری از طرح های فیشینگ هوشمندانه اش کاربران را مجاب می کند یوزرنیم و پسورد حساب بانکی خود را به آن ارائه نمایند.

حالا نگرانی محققان حوزه امنیت این است که از این بدافزار برای رهگیری، پاکسازی و حتی ارسال پیامک هایی استفاده شود که پیشتر از سوی موسسات مالی فرستاده شده بودند. اما خطر این نوع نرم افزارها دو جنبه دارد؛ نخست اینکه برخی بانک ها در صورت تشخیص فعالیت های مشکوک بانکی هشدار یا اعلانی را برای کاربران خود ارسال می کنند. به این ترتیب اگر بدافزار بتواند این پیام ها را پاکسازی نماید کاربران از این حقیقت بی اطلاع می مانند که حساب شان تضعیف شده است.

نکته دوم اینکه برخی بانک ها برای خود پروتکل های امنیتی ویژه ای دارند که از کاربران می خواهند معاملات معین یا فعالیت های بانکی نامعمول خود را از طریق اس ام اس تایید کنند.

در گزارش کسپرسکی آمده است که «این بدافزار می تواند با تکمیل نمودن راهکارهای امنیتی موبایل مورد استفاده در روسیه» با آنها مقابله نماید. اما خبر بدتر اینکه طبق اعلام کسپرسکی بدافزار یاد شده توسط شبکه تبلیغاتی AdSense متعلق به خود گوگل تکثیر می شود.

نکته پایانی اینکه طبق اعلام این پژوهشگران بدافزار یاد شده در برهه کنونی صرفا کاربران روسی را هدف قرار داده و گوگل هم تا به این لحظه هیچ حرفی در مورد آن به میان نیاورده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • james james
    james james | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    همچین میگید امنیت ضعیفه یا حفره ی امنیتی میدا میشه که انگار اطلاعت مهمتون در خطره :)))))) همتون کاربرای عادی هستید نگران نباشید

  • '-_mohammad_-'
    '-_mohammad_-' | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    اندروید واقعا عالیه از نظر امکانات ولی از نظر امنیت نه چون اولا یک سیستم عامل متن باز است و شخص ثالث میتواند هر تغییری در آن ایجاد کند و چون IOS یک سیستم عامل پتن بسته است امنیتش مشخصا بیشتره و گوگل تمام سعیش رو میکنه که کارایی و راحتی یک سیستم عامل متن باز رو به امنیت یک سیستم عامل متن بسته پیوند بزنه و اونا رو ترکیب کنه و تو این راه مطمئنا باید مشکلات زیادی رو برطرف کنه مثل ویندوز که روزانه برا هر نسخه اش آپدیت میاد

  • arman
    arman | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    این همه قابلیت های خوب توی اندروید. اما امنیت به شدت ضعیف به طوری که هر روز یه حفره جدید توش پیدا میکنن?

    • Amir
      Amir | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

      این به خاطر اپن سورس بودنشه.
      مثلا تو سیستم عاملی مثل ios اگه حفره ای باشه به این راحتی پیدا نمیشه (نه توسط هکر ها نه توسط شرکت های امنیتی)

مطالب پیشنهادی