ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در پتنت جدید گوگل گلس، قابلیت استفاده از باتری قلمی در نظر گرفته شده است

آیا ممکن است نسخه ی بعدی عینک گوگل با استفاده از باتری های قلمی کار کنند؟ احتمالش پایین به نظر می رسد اما کاملاً امکانپذیر است، به ویژه اگر جدید ترین پتنت عینک گوگل جامه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

آیا ممکن است نسخه ی بعدی عینک گوگل با استفاده از باتری های قلمی کار کنند؟ احتمالش پایین به نظر می رسد اما کاملاً امکانپذیر است، به ویژه اگر جدید ترین پتنت عینک گوگل جامه ی عمل بپوشد.

پتنت جدید این شرکت نشان از چند تغییر عمده در طراحی گوگل گلس دارد. در این پتنت جدید، نه تنها منبع انرژی الکتریکی این عینک تغییر کرده، بلکه نحوه ی کنترل آن توسط کاربران نیز دستخوش تحول شده است.

بخشی از پتنت به ثبت رسیده نشان می دهد عینک گوگل کنترل پنلی خواهد داشت که روی یکی از دسته های آن سوار می شود. آنگونه که از پتنت مذکور بر می آید، پنل یاد شده یک صفحه ی لمسی یا تاچ پد است که مدار الکتریکی و باتری نیز دارد. البته در انتهای همان دسته قطعات دیگری نیز نصب می شوند. به طور مثال ممکن است قطعاتی مثل پردازنده، دستگاه های ارتباطی، چیپ بلوتوث و غیره را نیز روی آن شاهد باشیم.

این بخش های اضافه در انتهای دسته ممکن است با انتقال بخشی از وزن عینک از بینی به سمت گوش، تعادل بهتری نیز برای آن فراهم کنند.

google-glass-23-720x720

شاید نکته ی جالب تر این باشد که این قسمت جدید توانایی استفاده از باتری های مختلف را نیز خواهد داشت، از باتری های نیم قلمی گرفته تا باتری قلمی و حتی کتابی. این باتری ها را می توان به راحتی تعویض و یا شارژ کرد. به این ترتیب اگر چند باتری در اختیار داشته باشید، از لحاظ نظری قادر خواهید بود تا هر وقت که دوست دارید به استفاده از عینک خود ادامه دهید.

البته هیچ یک از این گزینه ها لزوماً برای گوگل در توسعه ی این عینک قدمی رو به جلو محسوب نمی شوند. در واقع احتمال آنکه شاهد نسخه ی باتری خور عینک گوگل باشیم کم است. در عوض بهتر است گوگل تلاش های خود را روی توسعه ی فناوری باتری هایش متمرکز کند.

اما ایده ی استفاده از تاچ پد برای کنترل دستگاه ایده ی جالبی به نظر می رسد. کنترل کردن گوگل گلس در زمان عرضه ی آن یکی از دشواری های استفاده از این محصول محسوب می شد. با این حال استفاده ی بیشتر از کنترل حرکتی و ژست های ویژه و حذف برخی برجستگی های عجیب و غریب این دستگاه تغییرات خوبی محسوب می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی