ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

تیم کوک برای اتخاذ تصمیمات مهم اپل با چه کسانی مشورت کرده است؟

بالاترین مقام تصمیم گیرنده ی شرکت اپل طی مصاحبه ای مفصل با واشنگتن پست، اطلاعات تازه ای در مورد نحوه ی اتخاذ برخی از بزرگ ترین تصمیمات خود ظرف ۵ سال مدیرعاملی اش را با این ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

بالاترین مقام تصمیم گیرنده ی شرکت اپل طی مصاحبه ای مفصل با واشنگتن پست، اطلاعات تازه ای در مورد نحوه ی اتخاذ برخی از بزرگ ترین تصمیمات خود ظرف ۵ سال مدیرعاملی اش را با این رسانه به اشتراک گذاشته است. در میان سخنان او، فهرستی کوچک از چند نام بزرگ دنیای کسب و کار و سیاست به چشم می خورد که کوک می گوید در گذشته از آنها کمک فکری گرفته است.

تیم کوک در مصاحبه ی یاد شده گفت: «به نظرم بایسته است که یک مدیرعامل فقط شنونده ی دیدگاه های بیان شده نباشد، بلکه فعالانه دیدگاه دیگران را جویا شود. چون فکر می کنم در غیر این صورت، به سرعت گرفتار تنگ نظری خواهد شد. به نوعی می توان گفت مدیرعامل معمولاً تنها در معرض صدا های موافق است».

در ادامه نگاهی خواهیم انداخت بر افرادی که کوک در تصمیم گیری های مهم دوران مدیرعاملی اش در اپل از کمک فکری آنها بهره گرفته است:

وارن بافت

تیم کوک در مصاحبه ی یاد شده گفت زمانی که اپل تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۲ به سهامداران خود پول نقد پرداخت کند، در این باره با سرمایه گذار مشهور، وارن بافت مشورت کرده است. کوک خاطرنشان کرد تا حدودی به این دلیل نظر بافت را جویا شده است که می خواسته دچار سوگیری ناخواسته نشود.

او در این باره گفته است: «وقتی درگیر این سؤال بودم که در مورد پرداخت نقدی به سهامداران چه باید بکنیم، با خودم گفتم چه کسی می تواند در این مورد توصیه های خوبی به ما بکند. چه کسی است که بدون جانبداری می تواند این کار را انجام دهد؟ این شد که با وارن بافت تماس گرفتم. فکر کردم کسی بهتر از او نمی تواند در این مورد به ما کمک کند. در مورد دیگران نیز سعی می کنم همین فرایند را طی کنم».

البته او اضافه کرده است که «این به معنای آن نیست که هر کاری آنها بگویند انجام می دهم».

بیل کلینتون

کوک در سال ۲۰۱۳ با اولین شهادت خود در برابر کنگره مواجه شد. آن سال از او خواسته شده بود در مورد رویه های مالیاتی شرکت اپل در برابر کنگره توضیحاتی ارائه کند. او گفت پیش از این جلسه با چند نفر مشورت کرده است، از جمله چهل و دومین رئیس جمهور ایالات متحده که از طریق بنیاد کلینتون با وی ارتباط گرفته بود.

کوک درباره ی کلینتون گفت: «او درباره ی سیاست خیلی چیز ها می داند. من او را از طریق ارتباط سیاسی ملاقات نکردم بلکه از طریق بنیاد با او آشنا شدم».

لوید بلنکفاین، مدیرعامل گلدمن زکس

همان جلسه ی توضیح در برابر کنگره باعث شد کوک برای کمک فکری به سراغ یکی دیگر از چهره های شناخته شده ی دنیای کسب و کار برود: لوید بلنکفاین، مدیرعامل گلدمن زکس.

کوک در این باره گفت: «نگاه کردم ببینم چه کسی در گذشته این تجربه را داشته است. لوید را می شناختم و فکر کردم در این باره با من صادق خواهد بود».

لائورن پاول جابز

همسر استیو جابز فقید، لائورن پاول جابز نیز از جمله کسانی بوده است که کوک پیش از جلسه ی کنگره از آنها کمک فکری گرفته است. کوک که جای دیگری از این مصاحبه، روز مرگ جابز را «بدترین روز زندگی اش» خوانده بود، خاطرنشان کرد همسر جابز، درک منحصر به فردی از شرکت اپل و خود او دارد.

او در این باره گفت: «لائورن من را می شناسد و درک عمیقی از شرکت اپل دارد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی