ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست ۳ نانومتری
تکنولوژی

تولید چیپست 10 نانومتری A11 مورد استفاده در آیفون های 2017 به TSMC محول شد

در حالی که تنها چند هفته ای تا رونمایی از آیفون 7 و 7 پلاس باقی مانده، گزارش هایی منتشر شده که نشان می دهند سه شرکت تایوانی برای تولید مدل های سال 2017 این تلفن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

در حالی که تنها چند هفته ای تا رونمایی از آیفون 7 و 7 پلاس باقی مانده، گزارش هایی منتشر شده که نشان می دهند سه شرکت تایوانی برای تولید مدل های سال 2017 این تلفن هوشمند به جرگه تامین کنندگان اپل پیوسته اند.

یکی از این شرکت ها TSMC است و ظاهرا سفارش تولید چیپست A11 (که بر پایه فرایند 10 نانومتری ساخته شده) را از اپل دریافته کرده است. گفته می شود که این شرکت هم اکنون مسئولیت تولید صد درصدی چیپ های A10 را که قرار است در آیفون های 2016 مورد استفاده قرار گیرند بر عهده دارد.

MPI شرکت دیگری است که درست مانند TSMC در تایوان استقرار دارد و به این زنجیره پیوسته. این کمپانی قرار است برای تست قرص سیلیسیم برای شرکت TSMC کارت های پروب (probe cards) تولید کند. از دیگر نام های تایوانی ملحق شده به زنجیره تامین اپل می توان به Chipboard اشاره نمود که ظاهرا قرار است در تولید قطعات مورد نیاز برای آیفون های 2017 مشارکت نماید.

در پایان باید اضافه نماییم که طبق برخی گزارشات آیفون های سال 2017 مجهز به نمایشگرهای OLED خواهند بود که توسط شرکت های کره ای تولید می گردند. براساس اعلام منابع آشنا به صنعت، اپل هم اکنون روی یکپارچه سازی درایور نمایشگر و تاچ (TDDI) خود کار می کند و سعی دارد آنها را در قالب یک چیپ واحد ارائه نماید. نکته پایانی اینکه مدارهای مجتمع طراحی شده توسط اپل برای پنل های OLED را شرکت TSMC تولید خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی