ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک بوک پروی امسالِ اپل فاقد چیپست های Kaby Lake اینتل خواهد بود

روز گذشته کنفرانس توسعه دهندگان اینتل در سانفرانسیسکوی آمریکا برگزار شد و در جریان آن برایان کرانیچ مدیرعامل و همچنین دیگر مدیران این کمپانی از عرضه نسل هفتم پردازنده های سری Core آن موسوم به Kaby Lake خبر دادند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

روز گذشته کنفرانس توسعه دهندگان اینتل در سانفرانسیسکوی آمریکا برگزار شد و در جریان آن برایان کرانیچ مدیرعامل و همچنین دیگر مدیران این کمپانی از عرضه نسل هفتم پردازنده های سری Core آن موسوم به Kaby Lake خبر دادند.

البته اطلاعاتی که در این رابطه ارائه گردید بسیار محدود بود با این همه دمویی از دو دستگاه بهره مند از پردازنده های یاد شده برای حاضران در سالن پخش شد که تدوین ویدئوهای 4K و استفاده از کارت گرافیک مجتمع برای پخش بازی Overwatch را نشان می داد.

سری Kaby Lake به لحاظ سخت افزاری برای استاندارد فشرده سازی HEVC Main10 بهینه سازی شده اند؛ بدان معنا که می توانند «با کیفیت ترین محتوای 4K موجود در بازار را بدون هیچگونه مشکلی پخش کنند».

در جریان دموی اینتل برای نمایش قابلیت های این سری در تدوین ویدئوهای 4K یکی از محصولات دو در یک اچ پی استفاده گردید و همزمان بازی Overwatch هم روی لپ تاپ  XPS دل اجرا شد که خوشبختانه هر دو فرایند بدون کوچک ترین مشکلی صورت پذیرفتند.

برای آن دسته از کاربرانی هم که با سری Kaby Lake آشنایی ندارند باید بگوییم که این محصول سومین خانواده چیپ های تولیدی اینتل بعد از Broadwell و Skylake است که با استفاده از فرایند چهارده نانومتری آن ساخته شده است. اضافه نماییم که این محصول از استانداردهای تاندربولت 3، USB 3.1 و DisplayPort 1.2 پشتیبانی می کند.

طبق گفته مدیرعامل اینتل، پردازنده های Kaby Lake هم اکنون نیز برای شرکای سخت افزاری آن ارسال می شوند و از پاییز امسال نیز در دستگاه های تازه ای به خدمت گرفته می شوند. نکته مهم اما در این رابطه آن است که آقای کرانیچ حرفی در این مورد به میان نیاورد که چه زمانی این چیپ ها برای استفاده در برخی محصولات اپل بهینه سازی خواهند شد.

در اینجا لازم است اضافه نماییم که اینتل طبق رسم همیشگی اش چیپ های 4.5 واتی سری Y و همچنین خانواده 15 واتی سری U را زودتر ارائه می کند که متاسفانه هیچکدام از آنها برای استفاده در مک بوک پرو مناسب نیستند.

براساس نقشه راهی که پیشتر از این شرکت به بیرون درز کرد، چیپ های مناسب برای استفاده در مک بوک پرو، iMAc و مک مینی از سری Kaby Lake، تا اواخر سال 2016 میلادی یا حتی اوایل سال بعد عرضه نخواهند شد و این یعنی محصولاتی که شرکت ساکن کوپرتینو پاییز امسال معرفی می کند از همان چیپ های سری Skylake  بهره خواهند گرفت.

اضافه نماییم که برپایه برخی شایعات مک بوک پرو امسال دستخوش تحولاتی اساسی می شود و علاوه بر اینکه بدنه ای باریک تر پیدا می کند، پشتیبانی از تاچ آی دی و همچنین پنل OLED داخلی نیز به آن اضافه می گردد.

البته هنور هم حرفی در مورد تاریخ دقیق رونمایی از این محصول به میان نیامده است اما تصور می شود که این زمان کمی بعد از شهریور ماه و رونمایی از آیفون های جدید و قبل از پایان سال باشد (یعنی حدودا آبان و آذر).

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

    البته اپل شرکت رازداری هست و معمولا ویژگی های خاص و بروزرسانی هاش به صورت سورپرایز معرفی میشه پس احتمال این هست که از این سری از پردازنده ها استفاده بکنند.
    البته با توجه به سابقه‌ای که از اپل سراغ دارم همیشه بعد از اینکه بقیه شرکت ها از سخت افزارها و چیزهای جدید استفاده کردن بعدش اون توی محصولاتش استفاده میکنه (احتمالا به این دلیل که نمیخواد ریسک کنه و منتظر میمونه که ببینه امتحانشون رو پس میدن یا نه) پس شاید به همین دلیل شاهد این پردازنده های جدید در مک بوک های بعدی اپل نباشیم!!
    ?

مطالب پیشنهادی