ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرسرعت ترین اینترنت جهان در اختیار کدام کشور است؟

کمپانی OpenSignal به تازگی براساس اطلاعات جمعی به دست آمده از اپلیکیشن خود در 95 کشور مختلف، به بررسی وضعیت اینترنت موبایل در اقصی نقاط جهان پرداخته و آماری جامع در زمینه سرعت، میزان پوشش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

کمپانی OpenSignal به تازگی براساس اطلاعات جمعی به دست آمده از اپلیکیشن خود در 95 کشور مختلف، به بررسی وضعیت اینترنت موبایل در اقصی نقاط جهان پرداخته و آماری جامع در زمینه سرعت، میزان پوشش و قابل اطمینان بودن اینترنت کشورهای مختلف ارائه داده است.

OpenSignal این آمار را براساس اطلاعات به دست آمده از 800 هزار کاربر در بازه زمانی 1 مه تا 23 جولای (12 اردیبهشت الی 2 مرداد) منتشر نموده و در آن، میزان در دسترس بودن سیگنال های 3G (یا بهتر)، سرعت اتصال کاربر به شبکه و سرعت اینترنت های 3G و 4G را جمع آوری نموده است.

در گزارش مورد بحث آمده که سیگنال های اینترنت 3G یا بهتر در 93 کشور از 95 کشور مورد بررسی قرار گرفته، وجود دارد و اکثریت غالب کاربران در بیش از 75 درصد از مواقع به اتصال 3G دسترسی دارند. همانطور که می شد حدس زد مردم کشورهای خاصی مانند کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور و فنلاند در بیش از 93 درصد از مواقع، به سیگنال 3G یا بهتر دسترسی دارند و ایالات متحده هم با اختلافی اندک به رتبه هفدهم و آمار 91.69 درصدی در دسترسی به اینترنت دست یافته.

3G-or-better copy
وضعیت پوشش اینترنت 3G یا بالاتر

اما میزان پوشش مسئله ای کاملاً متفاوت با سرعت به حساب می آید و در این زمینه، اوضاع اندکی متفاوت می شود. اگرچه اینترنت های 3G و 4G در اکثر کشورهای جهان به راه افتاده اند اما مقایسه کشور به کشور سرعت اینترنت، حقایق جالبی را برملا می کند.

کشور کره جنوبی که معمولاً در صدر هر آمار مرتبط با اینترنتی قرار دارد، به بیشترین سرعت در میان تمام کشورها دست یافته و در هر ثانیه، 41.34 مگابیت اطلاعات را دریافت می کند؛ ضعیف ترین اینترنت هم متعلق به کشور افغانستان با سرعت 2.2 مگابیت بر ثانیه بوده است.

Speeds copy
میانگین سرعت اینترنت

در این بین، ایالات متحده هم توانسته به سختی در جمع 40 کشور برتر جای گیرد و سرعت 12.34 مگابیت بر ثانیه را برای مردم خود به ارمغان می آورد. لازم به ذکر است کشورهای چین (با 17.95 مگابیت بر ثانیه)، لیتوانی (با 21.47 مگابیت بر ثانیه) و اروگوئه (با 26.15 مگابیت بر ثانیه) به ترتیب در جایگاه هایی بالاتری نسبت به ایالات متحده قرار گرفته اند.

برخلاف سابق، جایگاه ایران در زمینه سرعت اینترنت رشد قابل توجهی داشته و به نظر می رسد که کشورمان با میانگین سرعت 5.13 مگابیت بر ثانیه، در جایگاه هفتاد و دوم و بالاتر از کشورهایی چون عربستان سعودی و مصر قرار گرفته است. با این حال، از لحاظ پوشش ایران کماکان جز کشورهای ضعیف لیست OpenSignal به حساب می آید و اینترنت 3G یا بالاتر تنها در 61.40 درصد از مناطق آن در دسترس قرار دارد که با این همه بازهم از کشورهایی چون اکراین، هند و عراق بهتر به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • chorKHUF A
    chorKHUF A | ۷ آبان ۱۳۹۵

    ایران از افغانستان عقب تره!?
    ایران رتبش 133ـــس

  • ایمان Asgharpour
    ایمان Asgharpour | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

    حالا همه چی بکنار پیشر4ت داشته ایران اما کافی نیس

  • Hirad
    Hirad | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

    شخصا همیشه از فورجی ایرانسل استفاده میکنم، حتی برای خونه. سرعتم هم تا حالا بین ۲۸ تا ۴۰ مگابیت بوده. بعضی ها سرعتشون از اینم بالاتره. درسته که باید میانگین کل کشور رو در نظر گرفت، اما همین که همچین سرعت هایی هم در ایران قابل دسترس شده یک قدم خیلی بزرگه. باید یک آمار هم در مورد میزان پیشرفت در سرعت اینترنت باشه. قطعا ایران رتبه ی خوبی رو کسب میکنه.

  • AMIR.K.MJD
    AMIR.K.MJD | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

    میگم من شنیدم سرعت اینترنت افغانستان از ایران بیشتره
    درسته??

  • محمد عزیزی
    محمد عزیزی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

    ایرانسل الان4G+سرعت شونزده مگابایت پینگ بیست و سه من به چشمم اینو دیدم واز نظر سرعت اصلا مشکلی ندارم ولی امان از قیمت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی