ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روند عرضه موبایل در سال 2016 با رشدی 5 درصدی همراه خواهد بود

در حالی که بسیاری تصور می کنند از سال جاری میلادی، فروش موبایل های هوشمند ممکن است با کاهش و رکورد نسبی مواجه شود، موسسه آماری «Canalys» خبر از افزایش 5 درصدی عرضه موبایل های ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

در حالی که بسیاری تصور می کنند از سال جاری میلادی، فروش موبایل های هوشمند ممکن است با کاهش و رکورد نسبی مواجه شود، موسسه آماری «Canalys» خبر از افزایش 5 درصدی عرضه موبایل های هوشمند نسبت به سال گذشته و رسیدن آن به 1.4 میلیارد واحد داده است. این موسسه یکی از مناطقی که دچار رشد قابل توجهی خواهد شد را منطقه آسیای مرکزی (بدون احتساب کشور چین) دانسته است.

مضاف بر این، Canalys مدعی شده که با وجود درآمد سرانه پایین در کشور هند، عرضه موبایل های هوشمند در هند نیز با رشدی 21 درصدی در سال جاری مواجه خواهد شد. یکی دیگر از بازارهای جذاب فعلی، بازار کشور فیلیپین است که انتظار می رود عرضه اسمارت فون ها در آن تا 26 درصد طی سال 2016 رشد یابد.

Canalys باور دارد در بازارهایی مانند اروپای غربی یا آمریکای شمالی، که با عرضه کم موبایل های هوشمند طی نیمه نخست 2016 مواجه شده اند، نیمه دوم سال جاری میلادی، به لطف عرضه موبایل های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل، بازگشتی قدرتمند برای موبایل های هوشمند را رقم خواهد زد. موسسه آماری مورد بحث معتقد است که واحدهای پرچمداران جدید اپل برای رشد تک رقمی عرضه اسمارت فون ها در بازار دو منطقه مورد اشاره کافی خواهد بود.

حتی با وجود افزایش عرضه موبایل های هوشمند در سال جاری، سال 2016 بازه زمانی خطرناکی برای اپل تلقی می شود و تحلیلگران وال استریت انتظار دارند عرضه آیفون در سال مالی جاری اپل، که در ماه سپتامبر به پایان می رسد، با کاهشی 9 درصدی همراه باشد. در واقع تا به امروز تحلیلگران مختلفی نسبت به عملکرد آیفون 7 ابراز ناامیدی کرده اند و حداقل اکنون به نظر می رسد که آیفون 7 و 7 پلاس چندان وضعیت را برای اهالی کوپرتینو بهتر نخواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی