ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا اکنون زمان مناسبی برای خرید محصولات اپل نیست؟

استراتژی سخت افزاری اپل به سمت و سویی می رود که اکنون تمام محصولات این شرکت، در وضعیتی قرار دارند که بهتر است به سراغ شان نروید. اپل در چند سال اخیر، به روز رسانی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

استراتژی سخت افزاری اپل به سمت و سویی می رود که اکنون تمام محصولات این شرکت، در وضعیتی قرار دارند که بهتر است به سراغ شان نروید. اپل در چند سال اخیر، به روز رسانی آیفون را در پاییز انجام می داد اما حالا به نظر می رسد که می خواهد آپدیت سخت افزاری را به طور کلی در این فصل انجام دهد. نتیجه؟ در تابستان نباید محصولی از اپل خرید.

بیایید نگاهی داشته باشیم به وضعیت برخی از محصولات سخت افزاری که در حال حاضر اپل به فروش می رساند و ببینیم چرا در بازه زمانی کنونی، خرید آنها منطقی نیست.

آیفون

blue-iphone-7-plus-screen-turned-on-1-780x520

مشخص است که اپل تصمیم دارد در نیمه دوم شهریور ماه، آیفون های بعدی اش را معرفی کرده و سپس چند روز بعد، آن را به بازارهای جهانی ارسال کند. اینطور که 9to5Mac گمانه زنی می کند، تاریخ شروع عرضه آیفون ۷ در دوم مهر ماه خواهد بود. نکته دیگر اینکه قیمت آیفون 6s و نمومه پلاس آن هنوز تغییری نداشته و حتی به علت ایجاد شرایطی خاص، در کشور ما گران تر هم شده.

معمولاً اپل تا پیش از معرفی محصولی جدید، قیمت نسل قبلی آن را کاهش نمی دهد. در نتیجه حالا تقریباً ۱۱ ماه از معرفی آیفون 6s سپری شده اما قیمت آن از روز اول عرضه تا همین امروز، دست کم از سوی سازنده بی تغییر بوده است.

در هر صورت اگر یک ماه دیگر صبر کنید، قادر به خرید نسل بعدی موبایل اپل خواهید بود. حتی اگر تصمیم دارید به علت حذف شدن درگاه هدفون از آیفون ۷، به سراغ آیفون 6s بروید، باز هم بهتر است کمتر از یک ماه دیگر صبر کنید تا در مراسم رونمایی از آیفون ۷، اپل نسل کنونی این موبایل را با تخفیفی ویژه همراه سازد. هرچند که البته باز هم این شرایط، احتمالاً چندان تاثیری بر قیمت محصول یاد شده در کشور ما نداشته باشد.

مک بوک ها

OSX (14)

اگر نسخه ۱۲ اینچی مک بوک را کنار بگذاریم، می بینیم که اپل در چند سال اخیر نه تنها به شکل ظاهری، بلکه حتی به شکل سخت افزاری هم مک بوک هایش را درست به‌روز رسانی نکرده است.

برای مثال، آخرین مک بوک پروی ۱۵ اینچی که توسط اپل به فروش می رسد، مدل ۲۰۱۵ است که به پردازنده نسل چهارمی و ۲۲ نانومتری Haswell مجهز شده در حالی که نسخه ۱۳.۳ اینچی مک بوک پرو ۲۰۱۵، دارای پردازنده ۱۴ نانومتری Broadwell است و به طور کلی اپل مک بوک پروهایش را با پردازنده اسکای لیک ارائه نداده.

این در حالیست که مک بوک ایر هنوز نمایشگری رتینا ندارد و طراحی اش بیش از ۶ سال است که یکسان باقی مانده و بی راه نیست اگر از آن با عنوان خسته کننده یاد کنیم.

macbook_pro_next_generation_0

اینطور که گفته می شود، اپل قرار است در سال جاری دست کم مک بوک پرو را آپدیت کند و این اتفاق، شاید در مراسم معارفه آیفون ۷ رخ دهد. بنابر شایعاتی که تا کنون دست به دست شده اند، مک بوک پرو مدل ۲۰۱۶ بالاخره باز طراحی شده و مکانیزم پروانه ای، به کیبورد آن راه می یابد.

از سوی دیگر، به جای کلیدهای فانکشن، قرار است یک نوار باریک نمایشگر قرار گیرد که عملکردی متفاوت در هر اپلیکیشن ارائه خواهد داد. در کنار تغییر طراحی، بالاخره شاید اپل از پردازنده های نسل هفتمی «کیبی لیک» هم در لپ تاپ هایش استفاده کند.

مک

apple-imac-with-4k-retina-display-21-5-inch-2015-21

از عمر آخرین کامپیوترهای iMac نیز حدود یک سال سپری می شود و اگرچه اپل پیشتر نمونه هایی با نمایشگر 5K و 4K را عرضه نموده، اما در هر صورت پس از یک سال می تواند سخت افزار و پردازنده های جدیدی را به آنها اضافه کرده و نمونه های جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. در نتیجه انتظاری چند ماهه برای خرید نسخه های ۲۰۱۶ از آی‌مک، منطقی به نظر می رسد.

mac-pro

در این بین باید یادی از «مک پرو» هم کرد. البته حق دارید آن را فراموش کنید چراکه آخرین بروز رسانی اش توسط اپل، چند سال پیش رخ داد و طراحی اش از اساس دگرگون شد. پس از آن، طراحی یا سخت افزار آن به روز رسانی نشده است و بعید نیست امسال اپل این کار را انجام دهد.

اپل واچ

apple-1 (1)

اپل واچ دو سال پیش در مراسم معارفه آیفون ۶ رونمایی شد و حالا، تقریباً یک سال و نیم است که کاربران از آن بهره می گیرند. شاید ماه جاری میلادی را بتوان بدترین زمان ممکن برای خرید یک اپل واچ دانست، به این دلیل که گزارش های اخیر نشان از آن دارند که در مراسم معارفه آیفون ۷، اپل واچ هم آپدیت خواهد شد.

هرچند که بعید به نظر می رسد طراحی آن دست خوش تغییر شود، اما به هر حال قرار است چند سنسور تازه در آن جای گیرد.

آیپد

Ipad-pro-(32)

بیشتر افراد آیپد را برای وب گردی و امور ساده مورد استفاده قرار می دهند در نتیجه اگر در چند سال اخیر یک نمونه از این تبلت را خریده اید، احتمالاً نیازی نمی بینید که آن را به سرعت تغییر دهید.

اپل اکنون آیپد پروی ۹.۷ و ۱۲.۹ اینچی را در کنار آیپد مینی ۴ به فروش می رساند. ولی گزارش های تازه حکایت از آن دارند که اهالی کوپرتینو،‌ می خواهند در ابتدای سال ۲۰۱۷ نسخه ای ۱۰.۵ اینچی و تازه از آیپد را معرفی کنند. اندکی صبر کردن برای پایش بهتر وضعیت آیپدهای اپل و نسخه ۲۰۱۷ آنها، فکر چندان بدی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Amin najafi
    Amin najafi | ۲ شهریور ۱۳۹۵

    :apple: می خواستم یه مک بوک پرو بگیرم همین چند روز؛ یعنی نگیرم؟ و صبر کنم؟ ?

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

    من از اپل ایفون به گلکسی نوت از مکبوک به سرفیس مهاجرت کردم .. تا مکبوک ایر مثل سرفیس نشه هیبردی و تاچ با قلم اپل نمیخرم

  • heydar hejazi
    heydar hejazi | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

    عاشق خریدن یه پک کامل از محصولات اپلم ولی جدای از زیبایی نمیدونم به چه دلیلی بخرم،نه نرم افزاریای قابل قبول مهندسی برق داره نه آزادی عمل در گوشی و نه بازیهای حرفه ایی در کامپیوترهاش اپل واچ باز خوبه چیز تازه اییه

    • wiki delphi
      wiki delphi | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

      پاسخ اینه دوست عزیز باید یک ویندوز مجازی تو مک نصب کنی و راحت هر دو سیستیم عامل را در یک زمان داشته باشی هر چی میخوای تو ویندوز نصب کنی

  • ایمان Asgharpour
    ایمان Asgharpour | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

    جالب بود و کاربردی

  • امینnew
    امینnew | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

    ای خراب بشه این کشور که هیچ چیزیش روی حساب کتاب نیست، کسی هم نیست کاری کنه فقط اومدن به بهانه قاچاق جلو فروش رو گرفتن گرونتر بشه فکر کنم یکی از آقازاده‌ها یه بار سنگین وارد کرده این کارو کرده با سود بیشتر بفروشه، خوبه کشور اسلامی هستیم که این مدلی سر همدیگرو کلاه میزاریم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی