ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ لنوو
تکنولوژی

گزارش سه ماهه دوم لنوو؛ افزایش سود کلی با وجود کاهش درآمدها

گزارش عملکرد مالی کمپانی بزرگ لنوو در سه ماهه دوم سال جاری نشان می دهد که در این مدت، کمپانی چینی توانسته سود کلی خود را به رقم ۲۴۵ میلیون دلار برساند. این یعنی ۹۴ ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

گزارش عملکرد مالی کمپانی بزرگ لنوو در سه ماهه دوم سال جاری نشان می دهد که در این مدت، کمپانی چینی توانسته سود کلی خود را به رقم ۲۴۵ میلیون دلار برساند. این یعنی ۹۴ میلیون دلار رشد نسبت به رقم مربوطه سه ماهه قبل. این در شرایطی است که فروش محصولات لنوو در بخش موبایل و رایانه های شخصی با کاهش مواجه بوده است.

دلیل اصلی این اتفاق آن است که حدود ۱۲۰ میلیون دلار (معادل ۴۹ درصد) از سود مذکور به جای فروش محصولات، در اثر فروش بخشی از مستقلات کمپانی در شهر پکن حاصل شده است و نباید آن را به حساب سود عملیاتی شرکت گذاشت. به عبارت دیگر، سود عملیاتی لنوو نسبت به رقم ۱۸۷ میلیون دلاری سه ماهه قبل با کاهش مواجه بوده است.

برنامه مداوم کمپانی چینی برای فروش املاک و مستقلات خود می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، اما مدیران شرکت این اقدام را در راستای آزادسازی منابع جهت سرمایه گذاری مجدد در کسب و کارهای لنوو توصیف می کنند.

مقایسه آمارهای سال گذشته و امسال نشان می دهد که درآمدهای لنوو نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهشی ۶۰۰ میلیون دلاری مواجه بوده و به رقم ۱۰.۱ میلیارد دلار رسیده است.

یکی از مقامات ارشد این شرکت چینی در اظهار نظری اعلام داشته است که خریداری کسب و کارهای بزرگی چون موتورولا و بخش رایانه های شخصی IBM، بسیار چالش برانگیزتر از آن چیزی بوده که مقامات شرکت انتظارش را داشته اند. بر طبق گفته های او. لنوو هنوز نتوانسته بر برخی مشکلات فائق بیاید و راهکارهای قطعی در کسب درآمد مطمئن در برخی بخش ها، از جمله دیتاسنترها، را بیابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

    از لنوو خوشم نمیاد

مطالب پیشنهادی