ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوراکل کمپانی گوگل را به دروغگویی در صحن دادگاه متهم کرد

همانطور که احتمالاً از پیش در جریان هستید، امسال یکبار دیگر دو کمپانی گوگل و اوراکل درگیر پرونده قضایی دیگری شدند و این بار هم به نظر می رسد که ماجرا به نفع گوگل تمام ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

همانطور که احتمالاً از پیش در جریان هستید، امسال یکبار دیگر دو کمپانی گوگل و اوراکل درگیر پرونده قضایی دیگری شدند و این بار هم به نظر می رسد که ماجرا به نفع گوگل تمام خواهد شد. با این همه به نظر می رسد که اوراکل هنوز ناامید نشده و امروز، وکلای این کمپانی در دادگاه فدرال ایالات متحده حاضر شدند تا آخرین تلاش خود برای نجات پرونده را به انجام رسانند.

یکی از وکلای اوراکل، «آنت هورست» (Annette Hurst) ادعا می کند که عرضه اپلیکیشن های گوگل پلی روی سیستم عامل کروم، که در اواسط جریان دادخواهی به وقوع پیوست، اصلی ترین دفاعیه گوگل را زیرپا گذاشته است: اینکه استفاده گوگل از رابط برنامه نویسی جاوا تنها در حدی منصفانه صورت گرفته زیرا اندروید در حال رقابت با جاوا در حوزه های دسکتاپ و لپ تاپ نیست.

هورست ادعا می کند که گوگل همواره از اندروید به عنوان «اهرم قدرتی» برای دست درازی به بازار پی سی و به تبع آن، پلتفرم جاوا استفاده کرده است. وی به عنوان نتیجه گیری سخنان خود نیز گفته است که گوگل در حال دروغ گفتن به هیئت منصفه است و دادگاه نباید چنین وضعیتی را بپذیرد.

با این حال، به نظر می رسد که قاضی پرونده، چندان تحت تاثیر سخنان وکیل اوراکل قرار نگرفته و بعید است که هورست، رای نهایی دادگاه را دچار تغییر کند. ناگفته نماند که «کریستا اندرسون» (Christa Anderson)، وکیل گوگل در پاسخ به سخنان هورست عنوان نموده که اوراکل همواره از برنامه های گوگل برای آوردن اپ های اندروید به لپ تاپ ها باخبر بوده اما در این باره سخنی به میان نیاورده است.

اوراکل در حال حاضر برنامه دارد تا روند قضایی پرونده را تکرار کرده و با استناد به این منطق که گوگل مدارک بسیار کمی به دادگاه ارائه کرده، یکبار دیگر دادخواهی را از سر بگیرد. با این حال با وجود آنکه اوراکل هنوز هیچ پرونده جدیدی درباره نقض حقوق کپی رایت در حوزه دسکتاپ تشکیل نداده، بعید است که درگیری اش با گوگل به این زودی ها خاتمه یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

    این گوگل اوراکل رو بخره بره پی کارش... اگه باغبون بود باغ خودش و علف هرز بر نمیداشت

مطالب پیشنهادی