ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ب ام و با معرفی مدل سوپر لوکس سری 9 به مصاف مرسدس مایباخ می رود [شایعه]

میباک یا با تلفظ آلمانی مایباخ یک برند خودروساز اشرافی است که در سال 1909 توسط ویلهلم مایباخ بنیانگذاری شد. طراحی و ساخت خودرو حدود یک دهه به طول انجامید و اولین اتومبیل با برند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

میباک یا با تلفظ آلمانی مایباخ یک برند خودروساز اشرافی است که در سال 1909 توسط ویلهلم مایباخ بنیانگذاری شد. طراحی و ساخت خودرو حدود یک دهه به طول انجامید و اولین اتومبیل با برند مایباخ در سال 1919 متولد شد.

بین سال های 1921 تا 1940 این کمپانی خودروهای اشرافی متنوعی را تولید کرد که اکنون جزو نمونه های کلاسیک بسیار با ارزش محسوب می شوند.

maybach_zeppelin_ds7_cabriolet

با شروع شدن جنگ جهانی دوم، کمپانی مایباخ به ساخت موتور برای تانک های ارتش نازی رو آورد و همین مساله باعث شد که کارخانه های آن هدف حملات متعدد قرار گیرد.

بعد از اتمام جنگ تاسیسات مایباخ مورد بازسازی قرار گرفت اما دیگر هیچگاه نتوانست به حرفه اصلی خود یعنی ساخت خودرو بازگردد. در سال 1960 گروه دایملر-بنز این برند از نفس افتاده را خریداری کرد و از امکانات آن برای ساخت نسخه های ویژه از W108 و W116 استفاده نمود که البته این خودروها همگی با نشان مرسدس بنز عرضه شدند.

Maybach W108

در سال 1997 و در نمایشگاه توکیو موتورشو دایملر یک کانسپت فوق العاده لوکس را معرفی کرد که بعدها تحت برند مایباخ به یکی از لوکس ترین خودروهای ساخت بشر تبدیل شد.

برند مایباخ از آن زمان فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده و حتی تا مرز انحلال پیش رفته است. در سال 2015 و پس از چند سال توقف تولید، سرانجام دایملر با احیای این برند و ساخت نسخه های فوق لوکس S کلاس تحت نام آن موافقت کرد؛ البته با این تفاوت که نام محصول جدید بصورت ترکیبی مرسدس-مایباخ لقب گرفت.

mayback S600

امروزه نه تنها در دنیای خودرو بلکه هر جا که صحبت از رقابت شدید در میان باشد، تقابل مرسدس بنز و ب ام و به عنوان یکی از بهترین مثال های عینی مطرح می شود.

این دو کمپانی تقریبا در هر کلاس نماینده هایی را برای رقابت با همدیگر دارند. اما در بخش خودروهای اشرافی که اشتوتگارتی ها با مرسدس-مایباخ S600 حاضر هستند، نماینده ای از باواریا دیده نمی شود.

اخیرا بر اساس گزارشی که در مجله معروف اتوبیلد آلمان منتشر شده، ظاهرا قرار است  ب ام و با سری 9 به مصاف محصولات اشرافی دایملر برود. طبق این گزارش طراحی سری 9 مشابه کانسپت Vision Future Luxury که در نمایشگاه اتومبیل پکن 2014 رونمایی شد، خواهد بود.

BMW-Vision_Future_Luxury_Concept_2014_1280x960_wallpaper_08

بنابراین می توان انتظار داشت که چراغ های اصلی باریک و کشیده بوده و ستون C شیب زیادی داشته باشد؛ همچنین قسمت عقب و بخش صندوق احتمالا همانند خودروهای فست بک طراحی کوتاهی خواهد داشت.

BMW-Vision_Future_Luxury_Concept_2014

سازه اصلی سری 9 بطور عمده از آلومینیوم و  فیبر کربن ساخته می شود تا وزن کلی خودرو تا حد ممکن کاهش یابد. طبق گمانه زنی ها در زیر کاپوت، موتور 12 سیلندر 6.6 لیتری توئین توربو نصب خواهد شد که بیش از 600 اسب بخار قدرت را ارائه می دهد.

BMW-Vision_Future_Luxury_Concept_2014

این موتور امروزه نیروبخش سری 7 نسخه  M760 Li است. تولید یک نمونه هیبریدی قدرتمند دیگر احتمالی است که داده می شود. بر اساس گزارش اتوبیلد، سری 9 در سال 2020 معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • masoud_gh
    masoud_gh | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

    میباخ 6 که امروز معرفی شد یه چیز دیگست.البته احتمال تولیدش بعیده

  • بهرام
    بهرام | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

    خب ، بی ام و هم رویس رو داره باید اشاره میشد

  • امینnew
    امینnew | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

    اینارو واقعا میبینی لذت میبری

مطالب پیشنهادی