ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای استراتژی های موثر در No Man’s Sky؛ تجهیزات

به دنیای نو منز اسکای خوش آمدید. روی سیاره ای عجیب و ناآشنا گیر کرده اید و نمی دانید که چه باید کنید. نگران نباشید، در سری مقالات استراتژی های موثر نو منز اسکای، راه ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

به دنیای نو منز اسکای خوش آمدید. روی سیاره ای عجیب و ناآشنا گیر کرده اید و نمی دانید که چه باید کنید. نگران نباشید، در سری مقالات استراتژی های موثر نو منز اسکای، راه مان را به کمک هم پیدا خواهیم کرد.

واحد های همراه

No Man's Sky_20160809115142-w600

واحد های همراه به شما اجازه می دهند که عملکرد تجهیزات تان را بهبود ببخشید. برای ساخت این واحد ها، باید بر روی یکی از خانه های خالی اینونتوری تجهیزات تان رفته و گزینه Install Technology را برگزینید.

No Man's Sky_20160809120457-w600

با انتخاب این گزینه لیستی از واحد های همراه را که قادر به ساخت شان هستید، به همراه عناصر مورد نیاز برای توسعه شان را خواهید دید. به مرور تعداد این واحد های بیشتر و بیشتر می شود و پیدا کردن واحد مورد نیاز تان بسیار دشوار خواهد شد. اما می توانید با کلیک بر روی آیکن های منوی نصب تکنولوژی که در تصویر بالا دیده می شوند، نمایش واحد ها را به تنها یکی از کاربرد های تجهیزات تان محدود کنید.

واحد های همراه را کجا پیدا کنیم؟

No Man's Sky_20160809114307-w600

شما خود این واحد ها را در طول سفرتان نخواهید یافت، بلکه به بلوپرینت ساخت آن ها دسترسی پیدا خواهید کرد. این بلوپرینت ها دانش ساخت واحد های همراه را به شما آموزش خواهند و شما تنها باید عنصر مورد نیاز شان را مهیا کنید. این بلوپرینت ها در ماشین های آسیب دیده و دستگاه های نصب شده بر روی دیوار پیدا می شوند.

دقت کنید که این واحد ها را باید حتما در یکی از جایگاه های اینونتوری تان بسازید. به عبارتی برای ساخت یک واحد به خانه ای خالی در اینونتوری تان نیاز دارید که پس از ساخته شدن واحد همراه، آن خانه اینونتوری دیگر نمی تواند برای کاربرد های دیگر همچون ذخیره عناصر و آیتم ها مورد استفاده قرار بگیرد.

تجهیزات

هر کدام از تجهیزات شما، یعنی لباس، ابزار چند منظوره و سفینه تان چندین جایگاه اینونتوری دارند که هر کدام از این جایگاه ها برای کاربرد های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بلوپرینتی برای ارتقا دادن یکی از تجهیزات تان بیابید، باید آن آپگرید را در یکی از این خانه ها توسعه دهید. عنصاری که استخراج می کنید در این جایگاه ها جمع می شوند. برای ساخت آیتم ها هم نیاز به خانه های خالی دارید. پس احتمالا به خوبی اهمیت این خانه ها و نیاز به افزایش آن ها را درک کرده اید.

لباس

No Man's Sky_20160808131201-w600

لباس تان چیزی است که از شما در برابر خطرات سیارات دفاع می کند و حکم انباری سیار را دارد.

در آغاز بازی، لباس هر بازیکنی 12 خانه اینونتوری دارد. یکی از آن ها بی برو برگرد متعلق است به جت پک که برای حرکت در سطح سیاره ها بسیار حیاتی است. دو تای دیگر از این خانه ها به هازارد پروتکشن و لایف ساپورت اختصاص داده شده اند که هر دو برای حفاظت از بازیکن لازم اند.

اما لباس تان چه کاربرد هایی دارد؟ لباس تان چندین خصلت و ویژگی برای شخصیت بازی به ارمغان می آورد که در زیر آن ها را لیست کرده ایم.

سلامتی و زره

سلامتی، در واقع تندرستی فیزیکی شما است، چیزی است که شما را از مرگ نجات می دهد. به رابط کاربری که دقت کنید، بخش مختص به سلامتی شامل یک نوار و چندین خانه مربعی است. نوار زره شما است و مربع ها سلامتی تان هستند. پیش از این از سلامتی تان کاسته شود، زره تان آسیب می بیند. زره لباس تان از شما در برابر حیوانات درنده و یا روبات های نگهبان دشمن حفاظت به عمل می آورد.  می توانید لباس خود را آپگرید کنید تا زره تان قوی تر و مقاوم تر شود تا بتوانید مدت بیشتر در برابر خطرات محیط پیرامون تان دوام بیاورید.

محافظت

لباس تان از شما در برابر خطرات جوی و محیطی سیاره ها هم حفاظت می کند. شاید برخی از سیاره ها جوی کاملا مطبوع داشته باشند، اما در بسیاری از سیاره ها با باران های اسیدی، دمای فوق العاده بالا و یا پایین و پرتو های رایدواکتیو روبرو خواهید شد. لباس تان به تجهیزات لازم برای مخافظت از شما در این گونه از شرایط مجهز است. در واقع ماژول هازارد پروتکشن وظیفه حفاظت از بازیکن را به عهده دارد. اما به مرور و با قرارگیری در شرایط پرمخاطره کارایی اش را از دست می دهد و بازیکن باید با عناصر دسته اکسید (آهن، روی، تیتانیوم) آن را شارژ کند.

استامینا

از آن جایی که باید با دو پای خودتان (البته منظور شخصیت بازی است!) روی سیاره ها قدم بردارید و آن ها را کاوش کنید، نیاز به استامینا بسیار احساس می شود. استامینا گلوگاه دوندگی شما است، اگر استامینا تان به پایان برسد دیگر قادر به دویدن نیستید و باید تا احیا آن منتظر بمانید. گرچه هیچ کدام از ماژول های لباس تان به کنترل استامینا تعلق ندارد، اما اگر می خواهید استامینا خود را تقویت کنید، باید واحد های همراه تقویت کننده استامینا را در ایننتوری لباس تان توسعه دهید.

سایر خدمات

سایر امکاناتی که لباس تان برای تان به ارمغان می آورد، از جمله لایف ساپورت و جت پک در هیچ کدام از دسته های بالا جای نمی گیرند. جت پک، همان طور که از نامش مشخص است برای حرکات عمودی همچون بالا رفتن از صخره ها مورد استفاده قرار می گیرد. جت پک نیازی به سوخت ندارد، بلکه مانند استامینا اگر به پایان برسید باید مدتی صبر کنید تا مجدد آماده برای استفاده شود. می توانید جت پک تان را ارتقا دهید تا برای مدت زمان بیشتری شما را در هوا معلق نگه دارد.

ماژول لایف ساپورت، یکی از بخش های اساسی لیاس تان است که باید با عناصر گروه ایزوتوپ شارژ شود. بازیکن باید همواره این ماژول را شارژ نگه دارد و بازی هم مرتب کاهش کارایی این سیستم را به اطلاع او خواهد رساند. می توانید در خانه های اینونتوری لباس تان واحد های همراهی برای تقویت این ماژول توسعه دهید.

اینونتوری لباس

در قسمت قبل کاملا در مورد چگونگی افزایش ظرفیت اینونتوری لباس توضیح دادیم. اما به شکل خلاصه، برای افزودن خانه های اینونتوری جدید به لباس تان باید در سطح سیارات دراپ پاد بیابید. این پاد ها اغلب در شلتر ها پیدا می شوند و برای یافت شلتر ها هم کافی است که سیگنال های اسکنر را در سطح سیاره بیابید و ار آن ها بخواهید که سیاره را برای یافتن شلتر جستجو کنند.

ابزار چند منظوره

No Man's Sky_20160808131155-w600

این ابزار، راه اصلی شما برای تعامل با محیط پیرامون تان است. هم حکم کلنگ تان را دارد هم حکم سلاح تان را. می توانید از آن برای غارت منابع به منظور استخراج عناصر مورد نیازتان و یا نبرد با حیوانات وحشی و روبات ها بهره ببرید. همانند لباس و سفینه تان، ابزار چند منظوره هم خانه های اینونتوری مختص به خودش را دارد، هر چند این خانه ها فقط برای ساخت ماژول ها و ارتقا شان استفاد می شوند و نه برای ذخیره سازی منابع و آیتم های مختلف.

ابزار چند منظوره برای استخراج منابع، اسکن کردن محیط و مبارزه استفاده می شود.

لیزر

لیرز اصلی ترین کاربرد ابزار تان است و به منظور استخراج عناصر به کار می رود. با شلیک لیزر به سمت کانی ها، گیاهان و حیوانات عناصر تشکیل دهنده شان را غارت می کنید. برای استفاده از لیزر باید آن را با عناصر ایزوتوپ شارژ کنید. به علاوه می توانید آن را ارتقا بخشید تا فرایند استخراج منابع راحت تر پیش برود.

پرتابه

هر چند که لیزر قدرت آسیب رسانی دارد، اما برای مبارزه با حیوانات ضعیف تر و یا روبات ها و برای نابود سازی برخی مانع ها، بولت کستر (Bolt Caster) بیشتر به کارتان می آید زیرا که به مراتب هجومی تر است. بولت کستر دقیقا شبیه به یک رایفل اتوماتیک می ماند، در هر خشاب تعدادی گلوله نگه می دارد و پس از به اتمام رسیدن هر خشاب باید ریلود شود. اگر تمامی تیر های تان به اتمام برسد باید با عناصر ایزوتوپ آن را شارژ کنید. با توسعه واحد های همراه می توانید ظرفیت خشاب، سرعت تیر اندازی و قدرت بولت کستر را ارتقا دهید.

نارنجک

اگر به قدرت آسیب رسانی بسیار بالایی نیاز دارید، باید ابزار تان را به ماژول نارنجک انداز مجهز کنید. همانند گلوله ها، نارنجک ها هم با عناصر ایزوتوپ تولید می شوند. با ارتقا نارنجک انداز، می توانید برد شلیک نارنجک ها و قدرت انفجار شان را بهبود دهید.

اسکن

همان طور که در قسمت قبل توضیح دادیم، اسکنر محیط اطراف تان را بررسی کرده و مکان منابع و نقاط مهم هر سیاره را مشخص می کند. عینک آنالیز تان هم در همین دسته قرار می گیرد، چرا که به لطف آن می توانید کشفیات خود را اسکن کرده و به نام خود ثبت کنید. با ارتقا اسکنر دیوایس تان قادرید برد آن را به مراتب افزایش دهید و محیط وسیع تری را اسکن کنید.

اینونتوری ابزار چند منظوره

No Man's Sky_20160809025924-w600

بر خلاف لباس تان، نمی توان ظرفیت اینونتوری ابزار چند منظوره را افزایش داد. اگر می خواهید ابزاری با گنجایش بیشتری داشته باشید، باید به کل آن را تعویض کنید. در ایستگاه های فضایی و یا پایگاه های واقع بر روی سیاره ها به دنبال جعبه های مستطیل شکل که بر روی دیوار نصب شده اند بگردید. این جعبه ها اغلب شامل ابزاری جدیدند.

اگر ابزاری جدید پیدا کردید، می توانید آن را با ابزار فعلی خودتان مقایسه کنید. از آن جایی که اینونتوری ابزار چند منظوره تنها برای نصب واحد های همراه استفاده می شود و نه برای ذخیره عناصر، هر چه تعداد خانه های اینونتوری ابزاری بیشتر باشد، آن ابزار بهتر است، زیرا که می توانید واحد های همراه بیشتری در آن تولید کرده و کاربرد هایش را تقویت کنید.

No Man's Sky_20160809030100-w600

دقت کنید که اگر در ابزار فعلی تان واحد های همراه متعددی توسعه داده اید، با خرید ابزاری جدید این واحد ها منتقل نمی شوند. بنابراین باید مجددا واحد های همراه دلخواه تان را توسعه دهید و برای این کار نیاز به عناصر گوناگون دارید.

سفینه

No Man's Sky_20160808131207-w600

در عنوانی که حول کاوش فضا محوریت دارد، سفینه یکی از اصلی ترین امکانات هر بازیکن به شمار می رود. سفینه علاوه بر این که ابزار اصلی شما به منظور سفر بین سیاره ها و منظومه ها است، می تواند به عنوان انباری برای عناصر و آیتم های تان هم مورد اسفتاده قرار بگیرد. همانند لباس و ابزار تان، در برخی از جایگاه های اینونتوری سفینه تان به صورت پیش فرض ماژول هایی نصب شده که به شما در کاوش کهکشان یاری خواهند رساند.

سلاح ها

دقیقا همانند سلاح ابزار چند منظوره تان، سلاح کشتی فضایی تان هم برای استخراج منابع از سیارک ها به کار می رود و هم برای مبارزه با دیگر کشتی ها. سفینه شما به دو سلاح مجهز است، فوتون کنون و فیز بیم. گرچه از فوتون کنون می توان برای نابود سازی سیارک ها استفاده کرد، اما این سلاح بیشتر به درد نبرد های فضایی می خورد. فیز بیم به مراتب قوی تر، اما کند تر است، کاربرد زیادی در مبارزات ندارد اما بهترین ابزار برای استخراج منابع به شمار می رود. با توسعه واحد های همراه می توانید سرعت شلیک و قدرت آسیب رسانی هر دو سلاح را افزایش دهید.

سلامتی

سلامتی کشتی فضایی تان توانایی مقاومتش در برابر آسیب ها است. درست همانند لباس تان سفینه هم به زره مجهز شده که با عناصر اکسیده شارژ می شود. با واحد های همراه می توان مفاومت این زره را افزایش داد.

اسکن

اسکنر سفینه تان کاربردی همانند اسکنر ابزار تان دارد، با این تفاوت که برای اسکن یک منظومه به کار می رود و برای کسب اطلاعات حیاتی از منظومه و سیاره هایش مورد استفاده قرار می گیرد.

موتور ها و پرتاب کننده ها

همان طور که در قسمت قبل گفتیم به صورت پیش فرض سفینه شما به یک موتور پالس و یک شتاب دهنده یا پرتاب کننده مجهز است که البته باید تعمیر شوند. پرتاب کننده برای بلند شدن از سطوح سیاره ها و ایستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و موتور پالس برای کوتاه کردن زمان سفر بین دو سیاره. اما با پیش روی در بازی می توانید موتوری دیگر به نام هایپر درایو هم در سفینه تان تعبیه کنید. هایپر درایو برای سفر بین دو منظومه استفاده می شود. در حالت عادی با هایپر درایو تنها می توانید به منظومه های مجاور سفر کنید، اما با ارتقا آن به کمک واحد های همراه قدر خواهید بود که منظومه های دورتری را هم هدف بگیرید.

اینونتوری سفینه

No Man's Sky_20160809034034-w600

درست همانند ابزار چند منظوره، ظرفیت اینونتوری سفینه را هم نمی توان افزایش داد و باید سفینه تان را به کل تعویض کنید.

یکی از روش های دست یافتن به سفینه ای جدید، خرید سفینه های دست دوم از ایستگاه های فضایی و یا پایگاه های سیارات است. بیگانه ها مدام با سفینه های شان به این ایستگاه ها سفر می کنند و برای مدتی کوتاه در آن ها می مانند. می توانید به بیگانگان برای خرید سفینه شان پول پیشنهاد بدهید.

گرچه این روش راه بسیار خوبی برای خرید سفینه است، اما متاسفانه قیمت مد نظر بیگانه ها، حتی در اوایل بازی فوق العاده بالاست و شاید نتوانید از پس خرید ضعیف ترین سفینه ها هم بر بیایید.

No Man's Sky_20160809025609-w600

روش دیگر دست یافتن به سفینه ای جدید، پیدا کردن سفینه ای سقوط کرده روی سطح یک سیاره و تعمیر آن است، درست همانند آغاز بازی.  اما چگونه می توان روی این همه سیاره عظیم سفینه ای سقوط کرده یافت؟ برج های مخابراتی! برج های مخابرات (Transmision Tower) گاهی با اسکن کردن یک منظومه هنگامی که سوار بر سفینه اید یافت می شوند. اما می توانید از سیگنال های اسکنر (که از خود اشعه ای قرمز-نارنجی تابش می کنند) برای یافتن این برج ها استفاده کنید.

به هر شکلی که یکی از این برج ها را یافتید، به آن سفر کنید و درون برج پازلی خواهید یافت. این پازل اغلب دنباله ای ریاضی است و از شما می خواهد که عدد بعدی را حدس بزنید. برای مثال 1 2 6 24 120، دنباله شما است و باید عدد بعدی را بیابید. در این مورد خاص، مشخصا این دنباله فاکتوریل اعداد طبیعی است و عدد بعدی چیزی نیست جز 720.

No Man's Sky_20160809025459-w600

پس از این که این پازل را حل کردید به محل سفینه سقوط کرده راهنمایی خواهید شد. این سفینه درست مانند کشتی فضایی خودتان در ابتدای بازی سخت آسیب دیده و باید منابع بسیاری را برای تعمیرش خرج کنید. اما خوشبختانه برای استفاده از این سفینه نیازی به پرداخت حتی یک واحد پول هم نیست.

می توانید سفینه جدید و سفینه قدیمی تان را با هم مقایسه کنید. اولین اولویت شما باید ظرفیت اینونتوری بیشتر باشید. سپس باید واحد های همراه نصب شده بر روی هر دو کشتی را با هم مقایسه کنید. سفینه ای که اینونتوری وسیع تری دارد و واحد های همراه بهتری بر رویش نصب شده اند، طبیعتا انتخاب شما خواهد بود.

No Man's Sky_20160809030852-w600

یادتان نرود که عناصر ذخیره شده در سفینه قدیمی تان را به سفینه جدید منتقل کنید، در غیر این صورت تمامی آن ها از دست خواهند رفت و باید مجددا برای استخراج شان وقت صرف کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • parsa sayyad
    parsa sayyad | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    اینوتوری کجاست؟

  • parsa sayyad
    parsa sayyad | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    اینوتوری کجاست خواهشا پیام بدین

  • M.T
    M.T | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

    د آخه بگید این بازی خوب یا بده؟

    • ماهان
      ماهان | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

      دوست عزیز توی نقدها، بازی هم نمره 9 داشته هم نمره 4 . این یعنی خیلی به سلیقه هست. اونقدری که هایپ شده بود خوب نبود ولی قطعا ارزش تجربه داره ولی بهتره قیمتش بیاد پایین و همچنین بهینه سازهای بهتر و بیشتری براش عرضه بشه.

مطالب پیشنهادی