ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن تلیار؛ اولین رسانه اجتماعی مشاوره های تلفنی

درست است که در انتخاب های مهم زندگی، در نهایت مسئول و تصمیم گیرنده اصلی خود ما هستیم، اما همیشه در این تصمیم گیری ها اتکای به عقل و خرد فردی نتیجه خوبی در پی ندارد. انجام ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

درست است که در انتخاب های مهم زندگی، در نهایت مسئول و تصمیم گیرنده اصلی خود ما هستیم، اما همیشه در این تصمیم گیری ها اتکای به عقل و خرد فردی نتیجه خوبی در پی ندارد. انجام بعضی کارها به مشاوره احتیاج دارد؛ صحبت و کمک گرفتن از فردی که با دید بهتر و تجربه ای بیشتر بتواند راه را برای رسیدن به اهدافمان هموار کند.

برنامه ریزی تحصیلی، انتخاب رشته، ازدواج، مشکلات عاطفی و ... موضوعاتی هستند که هیچ کس نمی تواند ادعا کند که به تنهایی و بدون کمک دیگران، از پس آن ها بر می آید. به همین خاطر است که این روزها مراکز مشاوره ای احداث شده اند که با تکیه بر علم و دانش و با ارائه مشاوره های تخصصی، در تلاشند تا باری از مشکلات زندگی مردم بردارند.

یکی از مزایای زندگی در عصر دیجیتالی امروز این است که دیگر برای یافتن مشاور ایده آل و گرفتن مشاوره، نیازی به جستجوهای طولانی و مراجعات حضوری نیست. تلیار (با تلفظ صحیح Teleyar) به عنوان اولین رسانه اجتماعی مشاوره های تلفنی، سرویسی است که به خوبی این موضوع را تأیید می کند.

هدف از راه اندازی سرویس تلیار، گردآوری جمعی از متخصصین خبره در حوزه های مختلف بوده که می توانند نیازهای مشاوره مردم را پاسخگو باشند. در واقع بنیان گذاران تلیار در تلاشند مجموعه ای بسازند که افراد نیازمند مشاوره در زمینه های گوناگون، بتوانند افراد قابل اعتماد برای کمک گرفتن را در آن پیدا کنند.

Teleyar 1-w600
موضوعات تلیار فعلا محدود به چهار مورد بالا هستند. اما پیشنهادات شما می توانند به گسترش این بخش کمک کنند. تلیار در صفحه اصلی تایم لاینی هم دارد که برای نمایش پویایی مجموعه و صد البته شناخت بهتر مشاوران در نظر گرفته شده.

مثلا انتخاب رشته کنکور را در نظر بگیرید؛ موضوعی که این روزها همه در تب و تابش به سر می برند و در آن به شدت نیازمند مشاوره اند. تلیار آمده تا به چنین نیازهایی پاسخ دهد. پس از طی مراحل ثبت نام، با ورود به اپلیکیشن می توانید موضوعی که خواهان دریافت مشاوره در آن هستید را انتخاب کنید.

مشاوره تحصیلی، نرم افزارهای آفیس، حقوق و وکالت و روانشناسی دسته های فعلی تلیارند که هر کدام شامل چند زیر مجموعه می شوند. این دسته بندی چندان جامع و حرفه ای نیست، اما حدس می زنیم که علت وجود فقط چهار موضوع محدود، به تعداد کم کارشناسان فعلی اپلیکیشن باز می گردد.

در هر صورت، با فرض این که نیاز شما به مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی است، وارد منوی انتخاب مشاور خواهید شد. مشخصات کامل هر کارشناس (رزومه کوتاه، تخصص، مدرک تحصیلی و ...) در پروفایل هر کدام نوشته شده تا بتوانید برای انتخاب مشاور ایده آل بهتر تصمیم گیری کنید.

Teleyar 2-w600
ملاک تعیین حق مشاوره برای هر کارشناس، امتیازی است که کاربران به او داده اند. امتیاز بالاتر برابر است با حق مشاوره بیشتر.

هر مشاور در تلیار بسته به تعداد تماس هایی که با او گرفته شده و امتیازی که کاربران به راهنمایی هایش داده اند، دارای امتیاز مشخصی است. هر چه این امتیاز بالاتر باشد، طبیعتا حق مشاوره بیشتری به او تعلق خواهد گرفت.

تلیار هزینه اولین مشاوره را به شما هدیه داده، مبلغ 10 هزار تومان که با آن می توانید مثلا از کارشناسی که حق مشاوره اش 1500 تومان در دقیقه است، 6 دقیقه مشاوره بگیرید. برای مشاوره های بعدی نیاز است که حساب کاربری تان را در اپلیکیشن شارژ کنید.

لازم است بدانید که کلیه مکالمات تلیار به صورت تلفنی انجام می شود و وابسته به اینترنت نیست. اینترنت تنها وسیله ای است که از طریق آن از کارشناس مد نظرتان درخواست مشاوره کنید تا با شما تماس بگیرد. نکته خوب اینکه لازم نیست این تماس حتما از طریق موبایل شما انجام شود. در صورت تمایل امکان برقراری تماس از خط ثابت و احتساب هزینه با قبض تلفن هم برایتان مهیا شده.

Teleyar 3-w600
هر مشاور در تلیار ساعت کاری مشخصی دارد که پیش از تماس با آن ها، باید حساب کاربری تان را برای پرداخت حق مشاوره شارژ کرده باشید.

بعد از اتمام هر مکالمه، می توانید بسته به این که چقدر برایتان مفید واقع شده به مشاورتان امتیاز بدهید و برای آگاهی دادن به کاربران دیگر، نظرتان در مورد عملکرد او را بیان کنید.

با وجود تمام مزایایی که گفتیم، نکته بحث برانگیز در مورد تلیار تعرفه هایی است که برای حق مشاوره های تلفنی در نظر گرفته شده. بحث انتخاب رشته کنکور را مثال می زنیم. بهترین مشاوران تلیار در زمینه انتخاب رشته کنکور، هزینه ای معادل 1500 تومان در دقیقه بابت مشاوره تلفنی از شما دریافت می کنند. این در حالیست که همین رقم برای مؤسسات آموزشی فعال در این حوزه، چیزی در حدود دقیقه ای هزار تومان یا اندکی بیشتر است.

حتی در موضوعات ساده ای مثل مشکلات مربوط به نرم افزارهای آفیس، مواردی را در تلیار می بینیم که هزینه ای 800 تومانی برای هر دقیقه مشاوره از کاربر طلب می کنند. البته از آنجا که قانون سفت و سختی برای نظارت بر تعرفه مشاوره های تلفنی در کشورمان وجود ندارد و هر کس به قول معروف در این زمینه ساز خودش را می زند، در نهایت این رضایت قلبی شما از پرداخت هزینه به تلیار است که تعیین کننده ادامه استفاده تان از اپلیکیشن خواهد بود.

در صورت اضافه شدن کارشناسان بیشتر و گسترش دسته بندی ها، شکی نیست که آینده روشنی در انتظار تلیار و ایده نابش خواهد بود. این اپلیکیشن را می توانید به رایگان برای گجت های اندرویدی تان دانلود کنید. ضمنا نسخه ای از اپلیکیشن برای پلتفرم iOS هم در راه است که پس از رفع باگ ها و مشکلات، به زودی در اپ استور منتشر می شود.

تلیار (Teleyar)

تلیار (Teleyar)

سازنده: تلیار قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • farsam
    farsam | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

    پلتفرم مشاوره ی خوبیه احتمالا این استارتاپ اینده ی خوبی داره ?

مطالب پیشنهادی