ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Atomas؛ شیمیدان ها

این روزها الهام از دنیای علم و ساخت عنوانی بر پایه آن ها به سوژه جالبی تبدیل شده است. خود توسعه دهندگان هم توانسته اند با پرداخت مناسب به ایده ها تجربه ای فراموش نشدنی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

این روزها الهام از دنیای علم و ساخت عنوانی بر پایه آن ها به سوژه جالبی تبدیل شده است. خود توسعه دهندگان هم توانسته اند با پرداخت مناسب به ایده ها تجربه ای فراموش نشدنی به وجود بیاورند. کار واقعا دشواری به نظر می رسد. تصور کنید دست روی چیزی می گذارید که شاید خیلی ها علاقه نداشته باشند. بنابراین مجبورید به گونه ای المان ها را به کار بگیرید تا کسانی که دل خوشی از دنیای علم هم ندارند لذت ببرند.

اتفاقا چند روز پیش به معرفی یکی از بهترین عناوین این سبک با نام Euclidea 3: Geometric Constructions پرداختیم که با تلفیقی عجیب از دنیای ریاضیات و المان های پازل نشان داد اثبات قضیه های هندسه لذت بخش تر از چیزی هستند که فکر می کنید. تمام این حرف ها را زدیم تا بگوییم Atomas یکی از همین عناوین است، با این تفاوت که المان های «آموزشی» کاهش یافته و سازنده سعی کرده تا تجربه ای سرگرم کننده به مخاطب هدیه بدهد.

atomas-mobile-ios
بازی 124 اتم با شماره های گوناگون دارد. اگر اتم های مشابهی که کنار یکدیگر هستند را از بین ببرید، بسته به تعداد آن ها، اتمی با شماره بالاتر به وجود می آید. این کار هم تا جایی که ببازید ادامه دارد.

گیم پلی Atomas بر پایه علم شیمی و اتم ها ساخته شده است. بیایید ابتدا فضای بازی را تجسم کنیم تا بهتر بتوانیم مکانیزم هایش را توضیح دهیم. Atomas دارای محیطی دایره ای شکل بوده و اتم ها هم پیرامون همین فضا قرار می گیرند. هر بار به شما اتمی داده می شود تا بتواند به جایی که می خواهید بفرستید. طبیعتا باید سعی کنید تا اتم های مشابه را کنار یکدیگر بگذارید تا بعدها امتیاز بیشتری به دست بیاورد.

اینجاست که تفاوت بزرگ Atomas با عناوین مشابه خود را نشان می دهد. معمولا گیم پلی چنین بازی هایی این گونه هستند که پس از قرار گیری چندین شیء هم رنگ، آن ها ناپدید شده و امتیاز می گیرید. اگر هم محیطی که بازی جریان دارد از اشکال موجود پر شود، خواهید باخت. Atomas این گونه نیست. هر چند بار، جای اتم ها طلسم های شانسی که هر کدام کارایی متفاوتی دارند، ظاهر شده و اگر آن ها را به سمت اتم ها بفرستید امتیاز می گیرید.

atomas-game-android
به تصویر سمت چپ نگاه کنید، چیزی که وسط می بینید طلسم قرمز رنگ است. اصلی ترین طلسم بازی همین بوده و با پرتابش به سمت زنجیره هایی که بیش از دو اتم، آن ها را از بین برده و اتمی با شماره بالاتر می سازید.

شاید ابتدا Atomas گیج کننده به نظر برسد، ولی با کمی انجام بازی به راحتی می توانید با مکانیزم ها اخت بگیرید. متاسفانه همین مسئله موجب گشته تا بعضی کاربرها امتیازات پایینی Atomas بدهند. بنابراین زود از تجربه بازی دست نکشید. از دیدگاه گرافیکی و طراحی محیطی، سادگی و رنگ بندی اتم ها به خوبی با المان های گیم پلی ترکیب شده و جذابیت این عنوان را افزایش داده اند.

بخش شنیداری هم با وجود نقش کمش می تواند تا جذابیت بازی را افزایش دهد. Atomas یکی از ساده ترین بازی های اعتیادآور اسمارت فون ها است. شاید با تماشای تصاویر این عنوان با خود بگویید ساخته Max Gittel چه چیزی دارد که توانسته بازیکن ها را این گونه شیفته خود نماید. کافیست به انجام بازی بنشینید تا گذر زمان را فراموش کنید. Atomas حجم کمی دارد، تجربه اش را از دست ندهید.

Atomas

Atomas

سازنده: Max Gittel قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 12.8 / 14.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ehsan dorani
    ehsan dorani | ۱ شهریور ۱۳۹۵

    اصن ربطی به شیمی نداره نهایت شیمیش عدد اتمی اتماءه?ولی جالبه

مطالب پیشنهادی