ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به پشتیبانی از اپلیکیشن های کروم روی ویندوز، مک و لینوکس خاتمه می دهد

گوگل چندی پیش از برنامه های خود برای خاتمه دادن به پشتیبانی از اپلیکیشن های کروم روی پلتفرم های دیگری غیر از آن خبر داد. به دنبال این فرایند تدریجی که امسال کلید زده شد، اپلیکیشن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

گوگل چندی پیش از برنامه های خود برای خاتمه دادن به پشتیبانی از اپلیکیشن های کروم روی پلتفرم های دیگری غیر از آن خبر داد. به دنبال این فرایند تدریجی که امسال کلید زده شد، اپلیکیشن های سیستم عامل دسکتاپی گوگل صرفا در اختیار کاربران آن قرار می گیرند و دیگر نمی توان آنها را روی ویندوز، مک و لینوکس اجرا کرد.

البته لازم به توضیح  است که اپلیکیشن های کنونی همچنان برای این پلتفرم ها موجود خواهند بود و به روز رسانی می شوند، با این حال، در نیمه دوم سال 2017 میلادی، وب استور کروم دیگر اپلیکیشن هایش را روی سیستم عامل های یاد شده نمایش نمی دهد و از اوایل سال 2018 هم نمی توانید اپ های کروم را روی ویندوز، مک یا لینوکس بارگذاری نمایید.

شایان ذکر است که اکستنشن ها و تم های مختلف ابدا دستخوش این تصمیم نخواهند شد، بلکه در مقابل، در آینده نزدیک عمده تمرکزشان را روی وب استور کروم می گذارند.

شاید این تصمیم از نظر شما عجیب به نظر بیاید اما آنطور که مدیران غول جستجوگر گفته اند، شمار اندکی از کاربران از اپلیکیشن های کروم استفاده می کنند. استدلال شرکت مورد بحث برای اخذ چنین تصمیمی هم آن بوده که با پیشرفت های صورت گرفته در وب، هم اکنون نه جایی برای اپ های کروم هست و نه نیازی به آنها.

کمپانی ساکن مانتین ویو اینطور آورده است: برای مدتی، انتظارات مشخصی وجود داشت که وب نمی توانست آنها را بر آورده نماید و از آن جمله می توان به کار کردن به صورت آفلاین و ارسال اعلان اشاره کرد که حالا بخش اعظمی از این کمبودها مرتفع شده است و بهبودهای بیشتری هم در راه است. بنابراین پیام گوگل روشن است: امور خود را به وب منتقل کنید.

در ادامه توضیحات گوگل آمده است: آن دسته از توسعه دهندگانی هم که نمی توانند اپلیکیشن های خود را به صورت کامل به فضای وب منتقل کنند می توانند به ما در اولویت بندی ارائه APIهای جدید یاری دهند و از این طریق خلا به وجود آمده به واسطه اپ های کروم  را پر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲ شهریور ۱۳۹۵

    new metro tab اگه نباشهه کروم رو حذف میکنم

  • علیرضا بدری
    علیرضا بدری | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

    الان اونایی که فلایت کنترولر مولتی ویی دارن با چی پروگرم میکنن؟
    باید کروم بوک بگیرن!

  • | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

    من که تا حالا از یه اپلیکیشن کروم هم استفاده نکردم.‌اکتنشن اما بحسش فرق داره، بدون اونا، پامو تو اینترنت نمیذارم( اد بلاک، اسکریپت بلاک، اس اس ال، دانلود منیجر .... )

    • علی قنبری
      علی قنبری | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

      فک نکنم اوناااا رو از کار بندازه چون جزء حیاتی ترین افرونه هاست منم باشم بدون بلاکر دوام نمیارم

مطالب پیشنهادی