ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا نسخه تضعیف شده از کارت گرافیک GTX 1060 با 3 گیگابایت رَم را معرفی کرد

کمپانی Nvidia امروز مدل جدیدی از کارت گرافیک GTX 1060 را معرفی کرد، که تفاوت هایی با مدل اصلی از نظر حافظه گرافیکی و مشخصات سخت افزاری دارد. در این کارت گرافیک، ظرفیت حافظه از 6 ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

کمپانی Nvidia امروز مدل جدیدی از کارت گرافیک GTX 1060 را معرفی کرد، که تفاوت هایی با مدل اصلی از نظر حافظه گرافیکی و مشخصات سخت افزاری دارد.

در این کارت گرافیک، ظرفیت حافظه از 6 گیگابایت به 3 گیگابایت رَم GDDR5 تقلیل یافته، همچنین پردازنده گرافیکی نیز اندکی دستخوش تغییر شده و به جای 1280 هسته پردازشی کودا، از 1152 هسته بهره مند است، ضمن اینکه واحدهای تکسچر نیز از 80 به 72 عدد کاهش یافته.

طبق اطلاعات موجود، کمپانی انویدیا یکی از 10 واحد SM (پردازنده استریم) به کار رفته در پردازشگر GP106 مورد استفاده در مدل اصلی GTX 1060 را حذف کرده و به همین دلیل تغییرات فوق در مدل جدید ایجاد شده، ضمن اینکه عملکرد ممیز شناور از 4.4 ترافلاپس در مدل اصلی به 3.9 ترافلاپس رسیده.

لازم به ذکر است دیگر ویژگی های این مدل تغییری نکرده و کلاک پایه و کلاک تقویت شده به ترتیب روی 1506 و 1708 مگاهرتز تنظیم شده اند. سرعت انتقال حافظه برابر با 6 گیگابیت در ثانیه بوده و پهنای باند حافظه نیز 192 بیت در نظر گرفته شده، ضمن اینکه TDP نیز مقداری مشابه با مدل اصلی یعنی 120 وات دارد.

nvidia_gtx1060_3gb_edition_1

گفتنی است نسخه 3 گیگابایتی GTX 1060 با قیمت 199 دلار به بازار عرضه می شود، که 50 دلار کمتر از مدل اصلی است. با این قیمت، کارت گرافیک مورد بحث در کنار AMD RX 480 4GB قرار می گیرد که تا به حال در این بازه قیمتی رقیبی در کنار خود نمی دیده.

در عین حال، باید دید عملکرد این کارت گرافیک در مقایسه با RX 480 چگونه است، چون کمپانی انویدیا اعلام کرده مدل جدید نهایتاً 10% افت عملکرد را نسبت به مدل قبلی داشته. با این حال، 3 گیگابایت حافظه گرافیکی برخی از کاربران را نگران می کند، زیرا حتی با وجود عملکرد قوی پردازشگر، بسیاری از بازی های حال حاضر بازار به VRAM بیشتری نیاز خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    3gb خیلی کمه و 199 دلار نسبت به قدرتش گرونه.

    • TeChNoLoGy
      TeChNoLoGy | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

      حتی اگه با قیمت 1میلیون هم بیاد بازار ما راضی هستیم متاسفانه اینجا اگه بیاد میشه 2میلیون حداقل

مطالب پیشنهادی