ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی نسخه بتای اپلیکیشن گوگل قابلیت های آینده Google Assistant را فاش کرد

اعضای تیم اندروید پلیس به تازگی با کالبدشکافی نسخه 6.3 بتای اپلیکیشن گوگل، موفق به کشف قابلیت های جدید Google Assistant شده اند؛ دستیار جدید گوگل که قرار است همراه با اندروید 7.0 نوقا منتشر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

اعضای تیم اندروید پلیس به تازگی با کالبدشکافی نسخه 6.3 بتای اپلیکیشن گوگل، موفق به کشف قابلیت های جدید Google Assistant شده اند؛ دستیار جدید گوگل که قرار است همراه با اندروید 7.0 نوقا منتشر شده و به دست کاربران برسد.

مورد اول قابلیت ترجمه است که حالا از یک کارت موقتی در منوی Now on Tap به یک جزء ثابت در آن تبدیل شده. البته کارت موقت گوگل ناو همچنان مثل گذشته ظاهر شده و وظیفه مشابهی را انجام می دهد، اما دسترسی به گزینه ترجمه از جایگاه جدید نسبت به قبل آسان تر از همیشه شده است.

google-assistant-Google-IO-2016-3-840x472-w600

اما به Google Assistant می رسیم. دستیار گوگل حالا نه تنها دارای یک لوگوی اختصاصی شده، بلکه طبق کالبدشکافی تیم اندروید پلیس به نظر می رسد که در ابتدای عرضه به غیر از انگلیسی، از زبان آلمانی هم پشتیبانی می کند و احتمال دارد که در شروع انتشار استفاده از آن فقط در کشورهایی که به این دو زبان صحبت می کنند محدود باشد.

در کنار آلمان، ایالات متحده آمریکا و انگلستان احتمالا اولین کشورهایی خواهند بود که به امکانات Google Assistant در زمان عرضه دسترسی خواهند داشت. انتشار Google Assistant برای کشورهای دیگر نیز مثل Google Now اندکی به طول خواهد انجامید.

این کالبدشکافی تغییرات جدیدی در پنجره تنظیمات Google Assistant را هم فاش کرد، تغییراتی از جمله یک فرمان صوتی و دو سوئیچ جدید برای دسترسی های دستیار گوگل. با یکی از این سوئیچ ها می توان Assistant را فعال یا غیرفعال کرد، و با دیگری می توان به این دستیار برای خواندن محتوای به نمایش درآمده روی صفحه اجازه دسترسی داد.

123545-w600

دلیل شباهت این قابلیت ها به Now on Tap این است که Google Assistant در واقع صورت گسترش یافته Now on Tap و جستجوهای صوتی است، البته از این دو بسیار پیشرفته تر عمل می کند. Google Assistant می تواند تعامل عمیق تری با Google Home داشته باشد و نکته جالب دیگر اینکه امکان شخصی سازی فرمان های صوتی را هم دارد.

فرمان هایی که توسط کاربر تعریف شوند، ایده فوق العاده ایست که می تواند کاربردهایی مشابه IFTTT را به فرمان های صوتی Google Now بیاورد. با این قابلیت می توانید اصطلاحات خاص خودتان را برای ارتباط با Google Assistant در نظر بگیرید و از آن انجام کارهای به خصوصی را طلب کنید.

شاید قابلیت های دیگری هم در نسخه بتای اپلیکیشن گوگل وجود داشته باشند که از چشم تیم اندروید پلیس پنهان مانده اند. اگر می خواهید که شما کاشف آن ها باشید، می توانید همین حالا فایل نصب نسخه بتای اپ گوگل را از وبسایت APKMirror دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی