ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

فرصت پیش شتابدهی ۴ هفته ای مایتی لبز برای کارآفرینان جوان خاورمیانه در قلب اروپا

با ظهور پدیده ای تحت عنوان زیست بوم استارتاپی در فضای کسب و کار کشور ها، طیف گسترده ای از نهاد ها و خدمات شکل می گیرند که در جهت رشد و رونق هرچه بیشتر ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۶

با ظهور پدیده ای تحت عنوان زیست بوم استارتاپی در فضای کسب و کار کشور ها، طیف گسترده ای از نهاد ها و خدمات شکل می گیرند که در جهت رشد و رونق هرچه بیشتر فضای به وجود آمده به فعالیت و ارائه ی خدمات می پردازند. شتاب دهنده ها جزو نهاد هایی هستند که در این زیست بوم وظیفه ی آماده سازی تیم های مستعد برای ورود به حوزه ی کسب و کار را بر عهده دارند و برنامه های مختلفی برای تیم های منتخب خود در نظر می گیرند.

در این میان بسیاری از کارآفرینان در عین داشتن ایده ای قدرتمند، به خاطر آگاهی نداشتن از شرایط و ضوابط حاکم بر این اکوسیستم از جذب شدن در برنامه های شتابدهی باز می مانند که همین مسئله ممکن است باعث شود ایده ی آنان هیچگاه به عرصه ی واقعیت نرسد. به همین منظور برنامه هایی تحت عنوان پیش شتاب دهی در نظر گرفته شده اند که می توانند این مسیر را برای کارآفرینان مستعد هموار تر کنند. «مایتی لبز» یکی از این برنامه هاست که با هدف آماده سازی کارآفرینان بالقوه برای قدم گذاشتن در مسیر موفقیت در سطح جهانی، در صدد خدمت رسانی به این قشر برآمده است.

«مایتی لبز» (Mighty Labs) یک برنامه ی پیش شتابدهنده برای کارآفرینان درحال رشدی است که آمادگی تبدیل ایده های خود به کسب و کاری پررونق را داشته باشند. تیم سامان دهنده ی این برنامه ی پیش شتاب دهی در پایتخت کنونی استارتاپ های اروپا یعنی برلین مستقر اند، و آماده اند ایده های کارآفرینان را با همکاری خودشان به خدمات و محصولاتی قدرتمند تبدیل کنند. بازاریابی، تیم یابی، تدوین مدل کسب و کار و آماده سازی کارآفرینان برای داشتن ارائه ای مناسب جهت جذب سرمایه از جمله ویژگی های مایتی لبز به شمار می روند.

یادگیری و تولید نمونه‌ های اولیه در برنامه ی مذکور با شبکه سازی درخوری نیز همراه می شود که همین موضوع، دروازه ی بزرگ و متمایزی به سمت تحقق ایده های کارآفرینان در حد و اندازه های جهانی خواهد گشود.

مایتی لبز به عنوان یک پیش شتابدهنده، به کارآفرینان کمک می‌ کند پیش از جذب سرمایه ی اولیه یا شرکت در برنامه های شتاب دهی، قدم های اولیه‌ ی خود را به سوی راه‌ اندازی یک کسب و کار نوپا بردارند.

شرکت کنندگان در این برنامه ضمن آشنایی با رویه های کارآفرینی در اروپا، دوره ی تمرینی فشرده‌ ای را پشت سر خواهند گذاشت و با کارآفرینان دیگر تبادل اطلاعات و تجربه خواهند کرد تا پس از بازگشت به خانه، برای راه اندازی کسب و کارشان آمادگی بیشتری داشته باشند. گفتنی است این دوره ی مایتی لبز بر کارآفرینان خاورمیانه و شمال آفریقا متمرکز خواهد بود.

این برنامه، متشکل از ۲ دوره‌ ی ۱۰ روزه در یکی از سرزنده ترین فضاهای همکاری (Co-Working Space) برلین تحت عنوان بتاهاوس برگزار می شود و یک مرحله منتورینگ آنلاین و فشرده را نیز در بر خواهد داشت. بتاهاوس که در واقع نهاد مادر مایتی لبز به حساب می آید یک فضای همکاری برای کسانی است که دوست دارند ایده های کاری خود را در کنار دیگر کارآفرینان انتخاب کنند و تجربیات خود در این زمینه را با یکدیگر در میان بگذارند.

دوره ی اول مایتی لبز از ۲۴ مهر تا ۳ آبان ۱۳۹۵ فعالیت خواهد کرد و با شرکت کارآفرین هایی از سراسر دنیا روی پرورش محصول، طراحی کسب و کار و تبادل ایده‌ ها متمرکز خواهد بود.

دوره‌ ی دوم از ۲۷ دیماه تا ۷ بهمن ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد و بر منتورینگ شخصی و بازاریابی متمرکز خواهد بود. این دوره با رویدادی تحت عنوان مایتی پیچ خاتمه می‌ یابد که در آن به شرکت‌ کنندگان فرصت داده می شود ایده‌ هایشان را در مقابل یک گروه بین‌ المللی متشکل از فرشتگان سرمایه‌ گذار (Angel Investors)، منتور ها، افراد تأثیرگذار و حامیان ارائه کنند.

کارآفرینانی که به دنبال راه‌ اندازی ابتدایی محصولشان هستند، می خواهند به یک شتابدهنده ملحق شوند و یا به دنبال جذب سرمایه‌ ی اولیه برای پروژه‌ های نوپای خود هستند از جمله مخاطبان برنامه ی پیش شتابدهی مایتی لبز به شمار می روند.

۴ هفته برنامه ی آموزشی همراه با اقامت در بتاهاوس برلین، قرار گرفتن در جمع ۵۰۰ نفره ی کارآفرینانی از سرتاسر جهان، شانس برخورد با کارآفرینان موفق در سطح جهانی، منتورشیپ و تمرکز منطقه ای، از جمله نقاط تمایز مایتی لبز به شمار می آیند. ضمن آنکه بر خلاف بسیاری از برنامه های مشابه، پس از گذراندن این برنامه ی پیش شتابدهی مالکیت ایده یا کسب و کار شما به طور کامل در دستان خود شما باقی خواهد ماند و با آمادگی کامل به کشور خود باز خواهید گشت.

گفتنی است برخی از تیم‌ ها شانس استفاده از تعداد محدودی بورسیه ی مالی را نیز خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی