ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخست وزیر ژاپن با لباس «سوپر ماریو» در مراسم اختتامیه المپیک ریو [تماشا کنید]

در حرکتی بی سابقه و به منظور معرفی بازی های المپیک توکیو در سال 2020، نخست وزیر ژاپن با پوششی شبیه به لباس «ماریو» از میان لوله ای سبز رنگ وارد مراسم اختتامیه ریو 2016 شد. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

در حرکتی بی سابقه و به منظور معرفی بازی های المپیک توکیو در سال 2020، نخست وزیر ژاپن با پوششی شبیه به لباس «ماریو» از میان لوله ای سبز رنگ وارد مراسم اختتامیه ریو 2016 شد.

این اتفاق حیرت انگیز، اشتیاق همگان برای شرکت در بازی های المپیک تابستانی دوره بعد را دوچندان کرد و «شینزو آبه» به قهرمانی جهانی بدل شد.

پس از ورود «ماریو» به صحنه، «پکمن» و شخصیت های انیمه دیگری همچون «دورایمون» نیز به او پیوستند تا تماشاگران را از طریق تونلی نمادین که در استادیوم ماراکانای شهر ریو برزیل حفر شده بود، به گشت و گذار در خیابان های توکیو ببرند.

همان طور که می دانید، کاراکتر «ماریو» یکی از معروف ترین نمادهای ژاپن در سرتاسر جهان است. این شخصیت توسط «شیگرو میاموتو» از طراحان بازی های ویدیویی کمپانی نینتندو به منظور استفاده در مجموعه «دانکی کونگ» توسعه یافت، اما بعدها با انتشار مجموعه بسیار موفق «برادران سوپر ماریو» به شهرتی مثال زدنی دست پیدا کرد.

لازم به ذکر است حضور «آبه» در نقش «ماریو» در جشنی صورت گرفت که به منظور معرفی شهر میزبان بازی های المپیک آتی در مراسم اختتامیه ریو 2016 برپا شده بود. در این مراسم، فضای شهری حیرت انگیز و ربات های پرنده به چشم می خوردند، ضمن اینکه پایکوبی های سنتی و مدرن نیز اجرا شدند.

با توجه به این اقدام، می توان به ارزش و اهمیت برگزاری مسابقات جهانی المپیک و افتخار میزبانی آنها پی برد، ضمن اینکه در سال 2013 «آبه» پس از انتخاب شدن توکیو به عنوان میزبان بازی های تابستانی 2020 اظهار داشت: «بسیار مسرورم. از خوشحالی در پوست خودم نمی گنجم. اشتیاق و هیجان من حتی از زمانی که به عنوان نخست وزیر انتخاب شدم نیز بیشتر است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۱ شهریور ۱۳۹۵

    من فک میکنم با توجه به رشد سریع تکنولوژی و اینکه ژاپن خیلی کشور توپیه چهار سال دیگه بهترین المپیک از نظر مراسمات, استادیوم ها و... خواهد بود.

  • Mohammad Armin
    Mohammad Armin | ۱ شهریور ۱۳۹۵

    چي بود اين!!!!
    اينا دارن چيكار ميكنن!!!!!!

مطالب پیشنهادی