ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا و BT همکاری خود برای توسعه فناوری 5G را آغاز کرده اند

اخیراً شرکت های نوکیا و BT با هم توافق‌نامه ای در خصوص همکاری برای توسعه فناوری 5G امضا کرده اند. هر دو کمپانی اکنون تلاش می کنند تا ظرفیت های تجاری سازی 5G را یافته و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

اخیراً شرکت های نوکیا و BT با هم توافق‌نامه ای در خصوص همکاری برای توسعه فناوری 5G امضا کرده اند. هر دو کمپانی اکنون تلاش می کنند تا ظرفیت های تجاری سازی 5G را یافته و تجهیزات مورد نیاز آن را توسعه دهند.

بیشتر تلاش دو شرکت یاد شده، بر توسعه فناوری هایی خواهد بود که راه را برای 5G خواهند گشود. برای مثال، امواج رادیویی از نوع mmWave با فرکانس بالا.

5G در سال های پیش رو می تواند داده ها را به شکلی فوق سریع جا به جا کرده و تاخیر را نیز به حداقل برساند. سرعت بالا در آینده، لازمه جا به جایی محتوای ویدیویی ۳۶۰ درجه و یا موارد مرتبط به واقعیت مجازی خواهد بود. این در حالیست که اتومبیل های خودران نیز به تاخیر بسیار اندک این شبکه اتکا کرده و می توانند تصمیمات خود را توسط رایانش ابری اتخاذ کنند.

«هاوارد واتسون» (Howard Watson) مدیر اجرایی «BT Technology» در همین رابطه می گوید: «هنوز در ابتدای راه توسعه فناوری 5G قرار داریم اما تجربه به ما می گوید که کلید موفقیت، در همکاری است. اکنون بسیار خرسندیم که می توانیم با نوکیا در این زمینه همکاری نماییم.»

این در حالیست که «کورمک ولان» (Cormac Whelan)، مدیر اجرایی نوکیا در انگلیس نیز نظر مشابهی در خصوص همکاری با BT Technology دارد. لازم به اشاره است که نوکیا در سال های اخیر مشغول توسعه تجهیزات مرتبط با فناوری 5G بوده است.

BT
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی