ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا توضیحات بیشتری را در مورد چیپ های «پارکر» خود ارائه داد

شاید انویدیا چندان هم در حوزه تلفن های هوشمند موفق نباشد اما قطعا در زمینه سیستم روی چیپ موبایل (برای استفاده در دستگاه های سیار) حرف هایی برای گفتن دارد. این شرکت هم اکنون چیپ های تگرا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۰

شاید انویدیا چندان هم در حوزه تلفن های هوشمند موفق نباشد اما قطعا در زمینه سیستم روی چیپ موبایل (برای استفاده در دستگاه های سیار) حرف هایی برای گفتن دارد. این شرکت هم اکنون چیپ های تگرا را در سبد محصولاتش دارد که علاوه بر تبلت ها در بسیاری سیستم های امبد نیز به خدمت گرفته می شوند و به تازگی نیز سری جدیدی از چیپ های خود را تحت عنوان خانواده پارکر معرفی کرده که تا حدودی بر پایه معماری ARM طراحی شده اند.

البته در نظر داشته باشید که قرار نیست از این محصولات در تلفن های همراه یا تبلت استفاده شود و در مقابل ماشین های هوشمند بازار هدف نهایی آنها را تشکیل میدهند.

در واقع چیپ پارکر را می توان قلب تپنده سیستم کامپیوتری DRIVE PX 2 دانست که برای استفاده در نسل کنونی و آتی ماشین های هوشمند طراحی شده و توسعه یافته است.

اگر خاطرتان باشد انویدیا این محصول را در جریان نمایشگاه CES و به عنوان جایگزینی برای مدل DRIVE PX در سال 2015 معرفی کرد. این دستگاه به تعبیری همان تلاش انویدیا بود برای به دست آوردن سهمی از بازار محصولات حوزه سرگرمی که پیشتر تحت سلطه CarPlay و اندروید اتو قرار داشت. در آن زمان انویدیا اعلام نمود  DRIVE PX 2 دوازده هسته دارد و حالا بر آن شده تا جزئیات بیشتری را درمورد پردازنده آن مطرح نماید.

در کنار دو هسته گرافیکی مبتنی بر معماری پاسکال، دو سیستم روی چیپ پارکر هم برای این کامپیوتر در نظر گرفته شده است که هر کدام شش هسته ترکیبی شامل  Denver 2.0 (دو عدد) خود انویدیا و Cortex-A57 (چهار عدد) را در خود جای داده اند.

22-Parker_diagram-1

یک چیپ پارکر دربرگیرنده پردازنده گرافیکی اختصاصی خود با معماری پاسکال (با 256 هسته CUDA) است. البته این هسته ها بیشتر کار رندر گرافیکی را بر عهده دارند اما ترکیب CPU و GPU در کنار هم آنچنان توان بالایی را تامین می کند که محصول به بهترین گزینه برای استفاده درون خودروها بدل خواهد شد.

فرایندهای قابل انجام توسط این دو تراشه نیز حوزه های مختلفی شامل یادگیری عمیق، مجازی سازی، سیستم های ایمنی و مواردی از این دست را شامل می شود که مشخصا از ماشین های پیشرفته و خصوصا انواع خودران آنها انتظار می رود.

طبق اعلام شرکت سازنده، دستگاه های بهره مند از چیپ های پارکر تا هشت ماشین مجازی را پشتیبانی می کنند و به همین خاطر می توانند توان پردازشی سیستم های مختلفی شامل سرگرمی و دستیارهای رانندگی را به طور همزمان تامین نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی