ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و لنوو در زمینه اشتراک گذاری پتنت ها به توافق رسیدند

کمپانی های لنوو و مایکروسافت قراردادی را منعقد نمودند که بر اساس آن برخی از اپلیکیشن های بهره وری ردموندی ها از جمله آفیس، اسکایپ و وان درایو به صورت پیش فرض روی ابزارهای اندرویدی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

کمپانی های لنوو و مایکروسافت قراردادی را منعقد نمودند که بر اساس آن برخی از اپلیکیشن های بهره وری ردموندی ها از جمله آفیس، اسکایپ و وان درایو به صورت پیش فرض روی ابزارهای اندرویدی شرکت چینی نصب شود. در این قرارداد، مجوز استفاده از پتنت های طرف مقابل نیز برای هر دو کمپانی صادر شد، که پتنت های موتورولا متعلق به لنوو را نیز شامل می شود.

گفتنی است در اوایل سال جاری میلادی، مایکروسافت قرارداد مشابهی را با کمپانی چینی شیائومی منعقد کرد تا مجموعه آفیس و اسکایپ روی برخی از موبایل های این شرکت نصب گردد.

البته لنوو هنوز اعلام نکرده که کدام سری از محصولاتش به اپلیکیشن های فوق مجهز می شوند، اما ظاهراً آنها قصد دارند طی چند سال آینده میلیون ها دستگاه موبایل و تبلت را با اَپ های یاد شده به بازار عرضه نمایند. همچنین اطلاعاتی در مورد ابعاد مالی این قرارداد نیز ذکر نشده.

«نیک پارکر» معاون بخش OEM مایکروسافت می گوید:

ما خوشحالیم که اپلیکیشن های بهره وری ما روی دستگاه های پیشرفته لنوو نصب خواهند شد. پیوند اَپ های مایکروسافت و ابزارهای اندرویدی لنوو، جهانی نو و پربار را برای کاربران حاصل می کند تا ارتباطاتی قوی تر را ایجاد کرده و به اهداف عالی تری دست یابند.

لازم به ذکر است مایکروسافت مجموعه ای عظیم از پتنت های اندروید را در اختیار دارد، و حتی گفته می شود درآمد ردموندی ها از فروش یا اعطای مجوز استفاده از آنها، بیشتر از سود حاصل از تولید و فروش موبایل های ویندوزی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی