ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بریدن چوب با اره کاغذی
تکنولوژی

چطور با یک اره کاغذی چوب بری کنیم؟ [تماشا کنید]

همه شما احتمالا تجربه تلخ و سوزش آور بریده شدن دست با لبه کاغذ را پشت سر گذاشته اید. اما به نظر می رسد پتانسیل برندگی این ماده به ظاهر نرم و ضعیف خیلی بیشتر از چیزی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

همه شما احتمالا تجربه تلخ و سوزش آور بریده شدن دست با لبه کاغذ را پشت سر گذاشته اید. اما به نظر می رسد پتانسیل برندگی این ماده به ظاهر نرم و ضعیف خیلی بیشتر از چیزی است که تصور می کردیم.

در ویدیوی ادامه مطلب، خواهید دید که می توان تیغه فلزی یک اره چوب بُر رومیزی را با یک برگ کاغذ A4 معمولی که به صورت دایره ای بریده شده باشد، جایگزین کرد. این تیغه کاغذی وقتی با سرعت به گردش در می آید، می تواند انواع کاغذ، مقوا و حتی چوب را نیز ببرد.

البته این نکته را باید در نظر گرفت که استفاده از تیغه کاغذی برای بریدن چون چندان به صرفه نخواهد بود، چرا که عملی بسیار زمان بر و خسته کننده است (بخش های زیادی از ویدیو با دور تند پخش می شوند). این را هم در نظر داشته باشید که تنها کمی عجله و فشار بیش از حد می تواند تیغه ما را پاره پاره کند.

نکته جالب تر این است که جان هیزس (John Heisz) کسی که این ویدیو را تهیه کرده، توضیح می دهد که تمام مواد این قابلیت برندگی را ندارند، حتی اگر از چوب سخت تر باشند. او می گوید، تلاش کرده همین کار را با ورق نازکی از آلومینیوم انجام دهد، اما این تیغه، علی رغم فلزی بودن، حتی یک میلیمتر از چوب را هم نبریده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی