ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و سامسونگ تنها کمپانی های سودده در حوزه موبایل های هوشمند هستند

بنابر تحقیق اخیر موسسه آماری Cannccord Genuity، اپل و سامسونگ تنها کمپانی هایی هستند که از فروش موبایل های هوشمند، کسب درآمد می کنند. این موسسه به تازگی درآمدهای عملیاتی کمپانی های بزرگ تولیدکننده اسمارت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

بنابر تحقیق اخیر موسسه آماری Cannccord Genuity، اپل و سامسونگ تنها کمپانی هایی هستند که از فروش موبایل های هوشمند، کسب درآمد می کنند. این موسسه به تازگی درآمدهای عملیاتی کمپانی های بزرگ تولیدکننده اسمارت فون را مورد بررسی قرار داده و ضمن مقایسه آنها با هزینه تولید دستگاه های مورد اشاره، پی برده که اپل با 38 درصد اختلاف بین هزینه تولید و فروش، سودده ترین کمپانی تولیدکننده موبایل به شمار می رود.

در همین حال، سامسونگ هم با اختلافی 17 درصدی در همین زمینه، به سود عملیاتی کلانی دست یافته است. با این همه، HTC و مایکروسافت هردو ضرری 22 درصدی را در واحدهای موبایل خود تجربه می کنند و حتی ال جی، که تولید برخی از بهترین موبایل های اندرویدی موجود در بازار را برعهده داشته، با ضرر 5 درصدی مواجه می شود.

از سوی دیگر، کمپانی چینی لنوو که موتورولا را خریداری کرد تا از سقوط تجارت اسمارت فون خود پیشگیری کرده و شرایط را تلطیف کند هم ضرری 10 درصدی را تجربه می کند.

smartphone-profit-share-q2-2016-w600-h600

ناگفته نماند که تمام این ارقام براساس آمار سه ماهه مالی جاری کمپانی های مورد اشاره به دست آمده اند، اما اوضاع زمانی جالب می شود که بدانیم در همین بازه زمانی طی سال گذشته میلادی، شرایط به کلی متفاوت بوده است. در واقع طی آن زمان، واحد موبایل ال جی سودده بوده و زیان های مالی HTC هم کمتر برای این کمپانی تایوانی خطرآفرین تلقی می شدند.

Cannaccord در نهایت افزوده که دلیل عدم حضور بسیاری از کمپانی های تولیدکننده اسمارت فون دیگر در این لیست، عدم دسترسی به متراژهای اندازه گیری سود مناسب بوده است. اما در هر حال، گزارش این موسسه نشان می دهد که دقیقاً چه اتفاقی پشت کمپین های تبلیغاتی پر زرق و برق در حال وقوع است و ضمناً شاید زمان آن فرا رسیده باشد تا HTC از دنبال کردن مسیر فعلی خود دست بردارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • RBM SCGSAJ
    RBM SCGSAJ | ۵ شهریور ۱۳۹۵

    چه جالب دوتا از تولید کنندگان بی خاصیت ترین موبایل های دنیا بیشترین سود و دارن. البته بر نخوره به شرکتای چینی. هنوزم که هنوزه فک میکنن اون ماهیتابه ای که تولید میکنن اسمش موبایله.

  • Morteza
    Morteza | ۴ شهریور ۱۳۹۵

    حرفی از سومین تولید کننده گوشی نزدین :|

  • Magic
    Magic | ۳ شهریور ۱۳۹۵

    سونی هم هستا !!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی