ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید اسکلتی خارجی برای القای حس بازخورد فیزیکی در محیط واقعیت مجازی

اگرچه تکنولوژی واقعیت مجازی این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده و روز به روز افراد بیشتری به تجربه بازی های ویدیویی مبتنی بر این تکنولوژی ترغیب می شوند، اما شاید عدم وجود ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

اگرچه تکنولوژی واقعیت مجازی این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده و روز به روز افراد بیشتری به تجربه بازی های ویدیویی مبتنی بر این تکنولوژی ترغیب می شوند، اما شاید عدم وجود بازخورد فیزیکی و احساس لمس اشیا در محیط مجازی، همچنان بزرگترین ضعف هدست های گران قیمتی چون آکیلس ریفت و HTC Valve باشد.

درحالی که دستکش هایی مثل Manus VR قرار است نیاز به استفاده از کنترلرهای سنتی را از بین ببرند، اما هنوز حس در دست گرفتن اشیای فیزیکی را منتقل نمی کنند. به همین جهت، استارتاپی چینی به نام «Dexta Robotics» از اسکلتی خارجی به نام Dexmo رونمایی کرده که بازخورد فیزیکی و حساس به فشار را برای تمام انگشتان دست به ارمغان می آورد.

MEm2Ewo

اگر بخواهیم واضح تر و ساده بگوییم، این اسکلت خارجی امکان لمس اشیای محیط مجازی را فراهم می آورد و بازخورد لمسی آن به گونه ای خواهد بود که تصور می کنید آن شی واقعاً در دستتان قرار دارد. علاوه بر این، گفته شده که این اسکلت خارجی وزن بسیار کمی دارد و می تواند به صورت بدون سیم برای مدتی طولانی کاربر را همراهی کند.

به گفته مدیرعامل استارتاپ مورد اشاره، طی دو سال اخیر نزدیک به 20 نسخه آزمایشی از این اسکلت خارجی ساخته شده تا بتوان بالاخره به این نسخه کارآمد دست یافت. با این همه متاسفانه Dexmo به این زودی ها به بازار نخواهد آمد و مدیرعامل Dexta Robotics در تلاش است تا ضمن برقراری ارتباط با اصلی ترین فعالان تکنولوژی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، قابلیت های این اسکلت خارجی را افزایش داده و محصولی استانداردتر به دست مخاطبان برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی