ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل قصد دارد وب سایت هایی که از تبلیغات پاپ آپ استفاده می کنند را جریمه کند

گوگل قصد دارد با برخی از آزاردهنده ترین تبلیغات موجود در صفحات وب یعنی «پاپ-آپ» و «بینابینی» (Interstitials) مقابله کند. قطعاً تمام کاربران این نوع پیام های مزاحم را تجربه کرده اند، بنابراین ساکنین مانتن ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

گوگل قصد دارد با برخی از آزاردهنده ترین تبلیغات موجود در صفحات وب یعنی «پاپ-آپ» و «بینابینی» (Interstitials) مقابله کند. قطعاً تمام کاربران این نوع پیام های مزاحم را تجربه کرده اند، بنابراین ساکنین مانتن ویو قصد دارند وب سایت هایی که از این روش ها استفاده می کنند را جریمه کرده و نتایج مربوط به آنها را در رده های پایین تری به کاربران نشان دهند.

البته همان طور که می دانید، صدها عامل در تعیین رتبه نتایج جستجوی گوگل نقش دارند، و قطعاً نمی توان انتظار داشت که تمامی وب سایت ها سریعاً چنین تبلیغاتی را از صفحات خود بردارند، ضمن اینکه هنوز هم اگر سایتی بهترین اطلاعات ممکن در ارتباط با عبارت سرچ شده را در اختیار داشته باشد، در ردیف اول نتایج قرار خواهد گرفت.

با این حال، اگر چندین سایت از نظر محتوا در یک سطح قرار داشته باشند، هرکدام که کمتر از تبلیغات مذکور استفاده کرده باشد در رتبه بالاتری نشان داده خواهد شد.

ظاهراً برای گوگل، علاوه بر فراهم ساختن بهترین نتایج در فرایند جستجو، انتخاب محتوایی مناسب و بدون دردسر برای کاربر نیز اهمیت دارد. آنها چندی پیش رتبه وب سایت هایی با حالت نمایش مناسب موبایل را بهبود دادند، و قبل از آن نیز سایت هایی با قابلیت رمزنگاری داده های رد و بدل شده را در رده های بالاتری نشان می دادند.

البته قطعاً بسیاری از وب سایت ها از این اقدام گوگل چندان خوشحال نخواهند شد، زیرا به این ترتیب بخش بزرگی از بازدید و درآمدهای تبلیغاتی آنها از بین می رود، ضمن اینکه ممکن است این سؤال پیش بیاید که چرا کمپانی مذکور باید نقش تعیین کننده ای در نحوه ارائه محتوای اینترنتی و باید و نبایدهای آن داشته باشد.

لازم به ذکر است این تغییرات جدید در الگوریتم جستجوی گوگل از سال بعد میلادی، یعنی دقیقاً از 10 ژانویه 2017 (21 دی ماه 1395) اعمال شده و پس از آن وب سایت هایی که «محتوای آنها به راحتی قابل دسترس نباشد» رتبه های پایین تری را در نتایج جستجو کسب خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۳ شهریور ۱۳۹۵

    واقعا پاپ آپ اذیت کنندست, مخصوصا اونایی که وارد میشی ده ها صفحه باز میکنه, ولی تبلیغات درون سایتی هم خوبه, هم برای مدیران سایت خوبه, چون درآمدشونه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی