ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویکی لیکس اطلاعات شخصی صدها شهروند عربستانی را منتشر کرد

بنابر گزارش اسوشیتد پرس، وب سایت ویکی لیکس اخیراً اطلاعات شخصی صدها شهروند عربستان سعودی، شامل قربانیان تجاوز، کودکان بیمار و افرادی که به بیماری های روانی دچار هستند را منتشر کرده است. خبرگزاری مورد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

بنابر گزارش اسوشیتد پرس، وب سایت ویکی لیکس اخیراً اطلاعات شخصی صدها شهروند عربستان سعودی، شامل قربانیان تجاوز، کودکان بیمار و افرادی که به بیماری های روانی دچار هستند را منتشر کرده است. خبرگزاری مورد بحث در تحلیل های خود متوجه شده که ویکی لیکس گزارش های پزشکی افراد معمولی را نیز منتشر کرده و دائماً دست به انتشار اطلاعاتی حساس نظیر شماره تلفن و هویت افراد می زند که می تواند در دسترس مجرمان قرار گیرد.

ویکی لیکس برای مدتی طولانی متعهد بوده تا اسرار دولتی را فاش کند اما طی چند وقت اخیر، این سازمان به دلیل انتشار ایمیل های «حزب عدالت و توسعه» ترکیه و نیز ایمیل های حزب دموکرات ایالات متحده، مورد انتقاد فراوان قرار گرفته است. در واقع ویکی لیکس در مستندات مربوط به حزب دموکرات، شماره های تامین اجتماعی و اطلاعات کارت های اعتباری را حذف نکرده بود و بعد از آن دیتابیسی منتشر نمود که اطلاعات تقریباً تمام رای دهنده های زن ترکی را فاش می کرد.

اسوشییتد پرس می گوید که مجموعه مستندات ویکی لیکس، علاوه بر اطلاعات حساس مردم بی گناه، شامل ویروس ها و اسپم های فراوان است. سال گذشته میلادی، ویکی لیکس مستندات مربوط به خط ارتباطی امن وزارت امور خارجه عربستان سعودی را نیز منتشر کرد که شامل 124 پرونده پزشکی مربوط به بیماران روانی، کودکان و اتباع خارجی بوده است.

یکی از فعالان افشاگری های دولتی به نام «پاول دیتریچ» (Paul Dietrich) نیز به اسوشییتد پرس گفته که توانسته با رمزگشایی مستندات عربستان سعودی، به اطلاعات 500 پاسپورت، فایل های کارمندی و اطلاعات آکادمیک دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی