ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تست های کپسول استارلاینر بوئینگ
علمی

بوئینگ بدترین سناریوهای فرود را بر روی تاکسی فضایی خود آزمایش می کند

گرچه بر اساس برخی گزارش ها، به دلیل بروز پاره ای مشکلات شرکت بوئینگ تاریخ اولین پرتاب تاکسی فضایی خود را تا سال ۲۰۱۸ به تعویق انداخته، اما این به آن معنا نیست که آماده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

گرچه بر اساس برخی گزارش ها، به دلیل بروز پاره ای مشکلات شرکت بوئینگ تاریخ اولین پرتاب تاکسی فضایی خود را تا سال ۲۰۱۸ به تعویق انداخته، اما این به آن معنا نیست که آماده سازی ها و انجام تست های لازم برای رساندن فضانوردان به ایستگاه فضایی و بازگرداندن آنها به زمین، موقتاً تعطیل شده باشد.

این شرکت فعال در حوزه هوافضا، مجموعه ای از تست ها را برای شبیه سازی انواع مختلفی از موقعیت ها و حوادث در حین عملیات بازگشت به زمین تدارک دیده است تا در این میان عملکرد فضاپیمای Starliner و خدمه آن را در مواجه با چنین شرایطی بررسی نماید.

به گفته مهندس فرود «پرستون فرگوسن»، در این تست ها که در یکی از مراکز تحقیقاتی ناسا به انجام می رسد، بدترین و خطرناک ترین زوایا و سرعت فرود مورد آزمایش قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود استارلاینر می تواند از پس آنها بربیاد.

بوئینگ تست های فوق را برای شرایط فرود در خشکی طراحی کرده و قرار است اطلاعات حاصل از آنها با نتایج دست کم ۲۰ شبیه سازی قبلی که برای فرود در آب به انجام رسیده بودند، ترکیب شود. در نتیجه می توان از مناسب بودن وضعیت کپسول و سرنشینانش در هر شرایط فرودی اطمینان حاصل کرد.

مرحله بعدی این آزمایش ها قرار است با عروسک های انسان نما به انجام برسد تا اثر تکان ها و ضربه ها روی اندام های بدن مورد مشاهده قرار بگیرد، در نتیجه بدیهی است که هنوز زمان قابل توجهی تا انجام تست های واقعی تر با حضور خود فضانوردان باقی مانده باشد.

قرار است از سال ۲۰۱۸ به بعد، به جای فضاپیماهای روسی، کپسول های اوریون و استارلاینر مسئولیت انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی و بازگرداندنشان به زمین را بر عهده بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی