ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Leap Motion به دنبال برطرف کردن مشکل فیزیک اجسام در محیط واقعیت مجازی است

کنترلرهای مبتنی بر حرکات دست Leap Motion که برای محیط واقعیت مجازی توسعه یافته اند، همواره مشکلات خاص خود را داشته اند و عدم امکان بلند کردن اجسام مجازی یا پرتاب شان به کمک این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

کنترلرهای مبتنی بر حرکات دست Leap Motion که برای محیط واقعیت مجازی توسعه یافته اند، همواره مشکلات خاص خود را داشته اند و عدم امکان بلند کردن اجسام مجازی یا پرتاب شان به کمک این کنترلرها، همواره یکی از مسائلی بوده که بارها مورد انتقاد گرفته است.

حالا کمپانی مورد بحث که از این مشکل باخبر است اخیراً از نسخه بتای ابزاری برای موتور بازیسازی Unity رونمایی کرده که به نام «موتور تعامل» (Interaction Engine) شناخته می شود و قرار است مشکلات قبلی را برطرف نماید. این ابزار قرار است به تنظیم قوانین فیزیک در موتور بازیسازی مورد بحث کمک کند تا تعامل از طریق دست مجازی بازیکن و اعمالی چون لمس اجسام، برداشتن آنها و پرتاب کردنشان به شکلی منطقی تر و واقع گرایانه تر صورت گیرد.

در حالت عادی، اجسام مجازی ای که از «موتور تعامل» بهره نبرده باشند، هنگام برخورد بسیار حساس بوده و دائماً به اطراف می جهند؛ این مسئله درباره برخورد انگشتان مجازی هنگام بلند کردن آنها نیز صادف است. اما با ابزار جدید، این اشیا به شکلی بهتر نسبت به برخورد عکس العمل نشان می دهد و حتی می توان آنها را روی سطحی خاص حرکت داد بدون آنکه به شکلی اغراق آمیز پرتاب شوند.

توسعه دهندگانی که به دنبال همگام سازی بازی های ویدیویی خود با کنترلرهای Motion Leap هستند می توانند با استفاده از پروژه آزمایشی فراهم آمده، قابلیت های موتور تعامل را بررسی کرده و از آن برای توسعه بازی روی هدست های آکیلس ریفت و HTC Vive بهره ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی