ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

4 روش کاربردی برای نصب سریع اپلیکیشن ها پس از بروزرسانی ویندوز

فروشگاه اپلیکیشن سیستم های عاملی همچون OS X به کاربران شان این اجازه را می دهد که چندین اپلیکیشن را به صورت هم روند دانلود و نصب کنند. اما این فرآیند بر روی سیستم عامل ویندوز کمی ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

فروشگاه اپلیکیشن سیستم های عاملی همچون OS X به کاربران شان این اجازه را می دهد که چندین اپلیکیشن را به صورت هم روند دانلود و نصب کنند. اما این فرآیند بر روی سیستم عامل ویندوز کمی دشوار تر است و کاربران این سیستم عامل احتمالا اپلیکیشن های دلخواه شان را یکی یکی دانلود و سپس نصب می کنند. اما اگر ویندوز تان را بروزرسانی کرده اید و مجبورید که تمامی اپلیکیشن های تان را از اول دانلود و نصب کنید، این فرآیند وقت بسیار زیادی از شما خواهد گرفت.

در این مقاله می خواهیم به شما روش هایی برای نصب سریع اپلیکیشن ها معرفی کنیم. لازم نیست که یکی یکی اپ های تان را دانلود و نصب کنید، بلکه می توانید با دنبال کردن روش های معرفی شده در ادامه این مقاله در وقت خود به میزان زیادی صرفه جویی نمایید.

نصب چندین اپلیکیشن با Ninite

ninite-w600

Ninite سرویس محبوبی است که به کاربرانش اجازه می دهد چندین برنامه و اپلیکیشن مختلف را از طریق یک اپلیکیشن واحد دانلود و نصب کنند. نیازی نیست که چندین و چند اپلیکیشن را یکی یکی دانلود کنید، کافی است اپ های دلخواه تان را به Ninite معرفی کنید تا این سرویس آن ها را دانلود و نصب کند. خود این سرویس به صورت کاملا خودکار فرآیند نصب تمامی اپ ها را انجام می دهد، از نصب تولبار ها و دیگر بدافزار ها خودداری می کند و سر کاربر را هم با اعلانات مختلف درد نمی آورد. اگر سیستمی جدید راه انداخته اید، Ninite روش بسیار خوبی برای نصب اپلیکیشن های دلخواه تان را پیش روی شما می گذارد.

بزرگ ترین مشکل این سرویس این است که از تمامی اپلیکیشن ها پشتیبانی نمی کند. شاید نیاز به اپلیکیشنی داشته باشید که در لیست این سرویس موجود نیست، آن گاه مجبور به دانلود آن به صورت جداگانه خواهید شد. برای مثال به دلیل شکایت Adobe چندی پیش نرم افزار فلش از لیست این سرویس حذف شد و کاربران مجبورند که آن را جداگانه از سایر منابع دانلود کنند. با این حال Ninite از بیشتر اپلیکیشن های معروف همانند کروم، فایرفاکس، اسکایپ، آیتونز، وی ال سی، سیلورلایت، پینت.نت، اپن آفیس، نرم افزار های امنیتی مایکروسافت و 7-Zip پشتیبانی می کند.

کار با این سرویس بسیار ساده است. کافی است در وبگاه آن، اپ هایی که در نظر دارید را انتخاب کنید. فایل نصبی برای شما آماده دانلود خواهد شد. کافی است آن را دانلود و اجرا کنید تا تمامی اپ هایی که پیش تر انتخاب کرده بودید نصب شوند. اگر این فایل نصب را مجددا اجرا کنید تمامی اپ های تان به آخرین نسخه ارتقا خواهند یافت.

استفاده از اپ های پرتابل

با تکیه کردن به اپ های پرتابل می توانید کار راه اندازی اپ های مورد نظر تان را سریع تر انجام دهید، زیرا که این اپ ها نیازی به نصب ندارند. می توانید آن ها را در فضای ابری و یا یک حافظه جانبی ذخیره کنید و در هنگام نیاز، آن ها را به حافظه سیستم خود انتقال دهید. حتی تنظیمات این اپ ها هم همراه با فایل های شان به سیستم جدید شما انتقال خواهند یافت، بنابراین نیازی ندارید که مجددا آن ها را از نو تنظیم کنید.

ایجاد تنظیمات ریکاوری شخصی

ximage310.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.e9kajn9UUh-w600

اگر از کاربران ویندوز 8 و یا نسخه های جدید تر این سیستم عامل هستید، می توانید از فایل های تان ایمیج تهیه کنید و هنگام بروزرسانی ویندوزتان با استفاده از این ایمیج ها، فایل ها تان را احیا کنید. به لطف این ویژگی ویندوز می توانید هنگام ارتقاء سیستم عامل، فایل های اضافی و غیر مفید را به راحتی پاک کنید، بدون این که خطری مواجه اپلیکیشن ها و فایل های ضروری تان شود.

در این مقاله به توضیح کلی این روش اکتفا می کنیم. در مقاله های بعدی با ذکر جزئیات بیشتر، به شما کمک خواهیم کرد که با تهیه ایمیج های شخصی از اپلیکیشن هایتان آن ها را به راحتی بازیابی کنید.

بازیابی اپلیکیشن ها از یک پشتیبان کامل

restore-system-image-on-windows-8.1-w600

در قسمت قبلی می توانستید از فایل هایی خاص نسخه بکاپ تهیه کنید، اما با بهره گیری از این روش قادر خواهید بود که از تمامی فایل های سیستم تان، از درایور ها و اپلیکیشن های نصب شده گرفته تا فایل های شخصی، نسخه پشتیبان تهیه کنید. در حقیقت سیستم پشتیبان گیری ویندوز ایمیجی از تمامی سیستم عامل تان تهیه خواهد کرد. این ایمیج بعدا می تواند برای برگرداندن ویندوز تان به وضعیت های پیشین استفاده شود.

دقت کنید که نمی توانید از ایمیج های تهیه شده توسط این روش در سیستم های دیگر استفاده کنید، زیرا که تفاوت سخت افزار میان دو رایانه و یا لپ تاپ می تواند به قطعات سخت افزاری و یا درایورهایشان آسیب وارد کند. اما اگر صرفا می خواهید رایانه خود را به وضعیت قبلی بازگردانید، این روش می تواند مفید تر از نصب مجدد ویندوز باشد.

البته این روش معایب خود را هم دارد. ممکن است اپلیکیشن های ذخیره شده در ایمیج ها بیش از حد قدیمی باشد و آن گاه باید وقت زیادی را به بروزرسانی آن ها اخصاص دهید که چندان تفاوتی با نصب مجدد شان ندارد. در این صورت شاید نصب دوباره ویندوز راهکار بسیار بهتری باشد، پس سعی کنید که همواره بکاپ های بروز تهیه کنید.

دیگر چه راه هایی برای نصب سریع اپلیکیشن ها پس از بروزرسانی ویندوز می شناسید؟ آن ها را در بخش نظرات با ما و سایر کابران دیجیاتو در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • heydar hejazi
    heydar hejazi | ۶ شهریور ۱۳۹۵

    بهتره موقع نصب ویندوز یک انتخاب مطمین داشته باشیم چون کسی حوصله نصب دوباره نداره حتی ایمیجها هم جوابگو نیستن، خیلی مسخرس که نمیشه ویندوزهای جدید رو اپگریت کرد مگه خود شرکت ارسال کنه اونم فقط ۱۰ اینجوریه در صورتی که ویندوز ۷ تا حالا بهترین بوده

مطالب پیشنهادی