ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Light Up the Grid؛ لامپ صد

با رشد روز افزون بازی های مستقل، بیشتر با پروژه هایی که توسط یک نفر ساخته می شوند مواجه هستیم. از عناوین معروف Dust: An Elysian Tale و Thomas Was Alone بگیرید تا همین Lost ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

با رشد روز افزون بازی های مستقل، بیشتر با پروژه هایی که توسط یک نفر ساخته می شوند مواجه هستیم. از عناوین معروف Dust: An Elysian Tale و Thomas Was Alone بگیرید تا همین Lost Soul Aside که طی ماه گذشته سر و صدای زیادی به پا کرده، مسئولیت طراحی همگی آن ها را تنها یک نفر برعهده داشته است.

پلتفرم موبایل هم به خاطر هزینه های کمتری که می طلبد، از این گونه عناوین کم ندارد. بررسی Mekorama را از یاد برده اید؟ Martin Magni با پنج مگابایت به موفقیتی رسید که خیلی ها انتظار نداشتند. معرفی امروز به یکی از همین بازی ها اختصاص دارد، عنوانی که توسط یک نفر ساخته شده است.

Light Up the Grid-mobile game-w600

Ajitha Samarasinghe با پرداخت مناسب به یک ایده قدیمی توانسته تجربه ای اعتیادآور را به بازیکن ها هدیه بدهد. گیم پلی Light Up the Grid پیرامون اتصال قطعه ها می چرخد و باید سعی کنید جریان الکتریسیته را به لامپ برسانید. مشابه این عنوان را تاکنون زیاد دیده اید؛ تکه هایی که باید جایگاه آن ها را تغییر دهید تا به چیزی که گفته شده برسید. شاید با خود بگویید چنین المان کلیشه ای چگونه می تواند جذابیت داشته باشد.

اینجاست که طراحی استثنایی چالش ها به کمک Light Up the Grid می آید. هر مرحله متفاوت با یکدیگر است. بنابراین باید استراتژی های خود را تغییر دهید. خوشبختانه با پیشروی، قطعه هایی که جریان الکتریسیته را عبور می دهند از دیدگاه ظاهری گسترده تر شده و موجب می شوند تا بازیکن فسفرهای بیشتری را بسوزاند. متفاوت ترین المان Light Up the Grid را می توانیم به نام مکانیزم های خلاقانه کنترلش بزنیم.

Light Up the Grid-mobile-w600
همان طور که میبینید، هر مرحله محدودیت حرکت خواهید داشت.

اگر بخواهید قطعه ای را جا به جا نمایید، تمامی قطعات یک ردیف حرکت می کنند. شاید ابتدا نتوانید با این بخش انس بگیرید، ولی باید بدانید یکی از جذابیت های Light Up the Grid همین تفاوت تغییر قطعه ها با عناوین مشابه است. جدا از این که توانایی تغییر قطعات تمامی خانه ها را ندارید. بنابراین چندان که فکر می کنید بازی سخت نیست. خوشبختانه زیبایی مکانیزم های گیم پلی به بخش شنیداری و دیداری هم راه پیدا کرده است.

رنگ بندی محیط چشم نواز بوده و آیکون هایی که می بینید به خوبی با هسته اصلی Light Up the Grid هماهنگ هستند. موسیقی هم با وجود کوتاهی قطعه، می تواند به بازیکن آرامش بدهد. برای سخن پایانی تنها یک جمله می گوییم؛ اگر همانند ما خواهان تجربه عنوانی بر پایه پازل نوستالژیک «اتصال قطعه ها» هستید، ساخته Ajitha Samarasinghe را از دست ندهید.

Light Up the Grid

Light Up the Grid

سازنده: Ajitha Samarasinghe قیمت: آی او اس - 2.99 دلار / اندروید - رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 24 / 22 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی