ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از IFA 2016 چه انتظاراتی داشته باشیم؟

هفته اول سپتامبر زمان رقابت برندهای تولید کننده گجت های الکتریکی با هم است. شرکت های مختلفی از سراسر جهان در شهر برلین گرد هم می آیند تا آخرین دستاوردهای تکنولوژیک خود را در معرض ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

هفته اول سپتامبر زمان رقابت برندهای تولید کننده گجت های الکتریکی با هم است. شرکت های مختلفی از سراسر جهان در شهر برلین گرد هم می آیند تا آخرین دستاوردهای تکنولوژیک خود را در معرض نمایش گذاشته و در فصل فروشی عظیم که تحت عنوان «بازگشت به مدرسه» شناخته می شود، توجه مشتریان بیشتری را به محصولات خود معطوف کنند.

به طور خلاصه نمایشگاه IFA نسخه ای اروپایی از «CES» است. شاید برایتان سوال شده باشد که «IFA» مخفف چیست. این حروف از دو کلمه آلمانی «Internationale Funkaustellung» گرفته شده اند که ترجمه آنها می شود: «نمایشگاه بین المللی رادیو». نمایشگاه IFA در سال ۱۹۲۴ آغاز به کار کرد. در آن زمان، گجتی به نام «رادیو» بسیار مبتکرانه تلقی می گشت و استقبال بی نظیری نیز از آن به عمل می آمد.

از سال ۱۹۲۴ الی ۱۹۳۹، این نمایشگاه به شکل سالانه برگزار می شد اما از اول دهه ۵۰ میلادی الی سال ۲۰۰۵، برگزاری نمایشگاه هر دو سال یک بار بود. از ۲۰۰۵ به بعد، این نمایشگاه دوباره به شکل سالانه فعالیت خود را از سر گرفت و به معرفی لوازم الکتریکی مصرفی و لوازم برقی خانگی پرداخت.

در ادامه می خواهیم مروری داشته باشیم بر محصولاتی که شرکت های بزرگ حوزه تکنولوژی احتمالاً با خود به IFA خواهند آورد. لازم به اشاره است که این نمایشگاه از جمعه، ۱۲ شهریور ماه آغاز شده و در هفدهم شهریور نیز پایان می یابد.

با این حال روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، ۱۰ و ۱۱ شهریور ماه نیز باید انتظار معرفی برخی ابزارها از سوی شرکت های مهم را کشید و در اصل رویدادهای خبری شرکت هایی مانند سامسونگ، سونی، هوآوی و... در همین دو روز برگزار می شوند.

سامسونگ

بعید به نظر می رسد که سامسونگ در پی معرفی موبایلی دیگر در آلمان باشد. البته اگر به خاطر داشته باشید، تا سال ۲۰۱۴، برلین جایی بود که سامسونگ از موبایل های سری نوت رونمایی به عمل می آورد اما این موضوع دست خوش تغییر گشته و حالا اهالی کره جنوبی احتمالاً با ساعتی بر دست رهسپار آلمان می شوند.

Samsung IFA 2016 invite-650-80-w600

سامسونگ چند هفته پیش دعوتنامه هایش برای Gear S3 را ارسال کرد و تاریخی که بر روی دعوتنامه نقش بسته به همین چهارشنبه، دهم شهریور ماه اشاره می کند.

از سوی دیگر اهالی کره جنوبی در حساب توییتر خود و همچنین سایر شبکه های اجتماعی مشغول ایجاد هیجان هستند و از عباراتی استفاده می کنند که همه آنها به «ساعت» و «زمان» اشاره دارد.

samsung-gear-s2-20

اینطور که پیداست سامسونگ امسال تصمیم گرفته «گیر اس ۳» را در سه نمونه رونمایی کند که یکی از آنها، نسخه ای کلاسیک است.

در این بین «دیجی تایمز» هم گزارش می دهد که محصول مورد اشاره از سنسور فشارسنج بهره مند خواهد بود و به طور کلی قادر به پیش بینی هواست. از طرف دیگر گفته می شود که ساعت هوشمند سامسونگ مجهز به یک سنسور سرعت سنج هم می شود و با استفاده از آن می تواند سرعت حرکت کاربر را در زمان دویدن یا دوچرخه سواری پایش کند.

Tab-S2-w600

محصول دیگری که سامسونگ با خود به آلمان می برد، تبلت Galaxy Tab S3 خواهد بود که از قرار معلوم شباهت زیادی به Galaxy Tab S2 دارد.

سونی

سونی همیشه محصولاتی عالی به IFA می آورد و اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته پرچمداران موبایل های خود یعنی خانواده Z5 را در همین نمایشگاه رونمایی کرد. ژاپنی ها همچنین چند روز پیش در اکانت توییتر خود نوشته اند: «آماده تاثیر گرفتن هستید؟» در نتیجه باید انتظار محصولات هیجان انگیزی را از سوی این برند داشت.

Sony IFA Twitter teaser-650-80-w600

تقریباً می توان خاطر جمع بود که سونی بدون معرفی موبایلی جدید خاک آلمان را ترک نخواهد کرد. اخیراً نیز موبایلی از سونی در بنچمارک ها رویت شده که برخی اعتقاد دارند همان «Xperia X2» است که در سال جاری از سوی این شرکت معرفی خواهد شد.

این موبایل مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۲۰، رم ۳ گیگابایتی و دوربین های ۲۱ و ۱۲ مگاپیکسلی است در حالی که از صفحه نمایشی ۵.۱ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره می برد.

xperia-xcompact-970-80

سه روز پیش هم «اوان بلس» تصویر فوق را در توییتر خود به اشتراک گذاشت که اشاره به اکسپریا X Compact سونی دارد؛ موبایلی که قرار است در نمایشگاه مورد بحث رونمایی شود. می گویند که این موبایل همانند Z5 Compact، از نمایشگر ۴.۶ اینچی برخوردار خواهد بود.

LG

Renders-of-the-LG-V20-leak-w600

خود ال جی پیشتر بیان کرده که می خواهد در تاریخ ششم سپتامبر - شانزدهم شهریور ماه عرضه تلفن هوشمند V20 را در سان فرانسیسکو آغاز کند. همین حالا کمتر از ده روز تا این تاریخ باقی مانده و منطقی به نظر می رسد اگر تصور کنیم که کره ای ها می خواهند موبایل یاد شده را در برلین روی صحنه ببرند.

در کنار محصول یاد شده، انتظار می رود که ال جی بر اساس سنت چند سال گذشته خودش، نسل بعدی از تلفن هوشمند G Flex را نیز معرفی کند.

سری G Flex با وجود تمام نوآوری ها، تا کنون از سخت افزاری پویا بهره نبرده اما این بار به نظر می رسد که ال جی می خواهد سخت افزاری هم رده با پرچمداران را به سری G Flex اضافه کند.

LG- Flex 2

بر همین اساس انتظار می رود که محصول مورد بحث به نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن 2K و چیپست مجتمع اسنپدراگون ۸۲۰ به همراه چهار گیگابایت حافظه رم مجهز شود. این در حالیست که دوربین اصلی دستگاه نیز مشمول یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی گزارش شده و بهره گیری از طراحی ماژولار در G Flex 3 هم اتفاق عجیبی نخواهد بود.

LGG5 (48)

همانگونه که می دانید G5 به عنوان پرچمدار اصلی، اینک به همین سیستم ماژولار مجهز است و گزارش ها حکایت از آن دارند که V20 هم چنین خواهد بود. گویا G Flex 3 سومین موبایل ماژولار ال جی است و در IFA 2016 معرفی می شود.

لنوو و موتورولا

این دو شرکت هم تا کنون چندین تیزر تبلیغاتی مختلف را در خصوص IFA 2016 منتشر کرده اند. تیزرهایی که به لپ تاپ های جدید، کیبوردهای تازه، موتومادها برای موبایل Moto Z و گونه های تازه ای از تبلت اشاره دارند. در اصل تم کلی موتورولا و لنوو برای IFA، نوآوری است و تیزر پایین به خوبی همین مسئله را به نمایش می کشد.

در این میان باید اشاره ای هم داشت به نسل سوم ساعت هوشمند Moto 360. باید در دهم شهریور ماه دید که لنوو و موتورولا چه برای عرضه دارند و آیا سومین ساعت هوشمند موتورولا نیز در همان روز معرفی خواهد شد یا خیر. 

ایسوس

تایوانی ها مدت هاست که با ارائه سری محصولات Zen مشغول برندسازی هستند. از ذن فون گرفته تا ذن پد و البته ذن واچ و ذن بوک. هیچ بعید نیست مدیران ایسوس همه این محصولات یعنی موبایل، تبلت، ساعت هوشمند و لپ تاپ را با خود به آلمان برای معرفی ببرند.

zenwatch-3-render copy

کنفرانس خبری این برند نیز در ۳۱ آگوست، چهارشنبه دهم شهریور ماه خواهد بود. در این میان ارائه نسل بعدی ZenWatch قطعی است و شرکت مورد اشاره تصمیم دارد سومین ساعت هوشمند این سری را بر روی صحنه ببرد.

حدود یک هفته پیش همین موضوع از سوی دیجی تایمز تایید شد و خبر رسید که سومین ساعت هوشمند ایسوس در تاریخ یاد شده با طراحی تازه ای معرفی می گردد.

ایسر

Acer IFA 2016 press invite-650-80

انتظار می رود که این برند هم با چند لپ تاپ قدم به برلین بگذارد. چرا که این شرکت نیز در تبلیغات اخیر خود کم و بیش اشاره ای به این موضوع داشته است. یکی از همین اشاره ها را در تصویر فوق مشاهده می کنید.

البته خبرهای دیگری هم در رابطه با ایسر منتشر شده بود. برای مثال، دیجی تایمز که البته سابقه چندان روشنی از ارائه اخبار اینچنینی ندارد، خبر داده که برند یاد شده در پی معرفی یک ساعت هوشمند با سخت افزار قدرتمند و مخصوص گیمینگ است.

هوآوی

اگر یادتان باشد، هوآوی در IFA 2015 از موبایل های Mate S و G8 پرده برداشت و همچنین قیمت مصرف کننده ساعت هوشمند خود موسوم به «هوآوی واچ» را نیز اعلام کرد. امسال انتظار داریم که چینی ها عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

یک هفته پیش شرکت یاد شده توییتی ارسال کرد که در آن از کنفرانس یکم سپتامبر - یازدهم شهریور ماه خود گفته بود. در تصویری که همراه با این توییت ارسال شد، عبارت «انتظارات خود را به چالش بکش» قابل مشاهده است.

Huawei IFA 2016 press Twitter-650-80-w600

برخی گزارش ها حکایت از آن دارند که چینی ها می خواهند موبایلی موسوم به Mate 9 را با نمایشگری ۵.۹ اینچی معرفی کنند. فبلتی که مانند پرچمدار کنونی این شرکت از دوربین دوگانه برخوردار است.

این در حالیست که خبرها به معرفی موبایلی خاص تر به نام «NOVA» اشاره دارند؛ تلفن هوشمندی که گفته می شود هوآوی آن را برای خانم ها توسعه داده است.

همچنین انتظار می رود که در IFA 2016، هوآوی از یک مجموعه برند دیگر برای تلفن های هوشمند میان رده خود پرده بردارد. از طرفی بی راه نیست اگر منتظر معرفی یک یا دو ساعت هوشمند از سوی چینی ها باشیم.

ZTE و نوبیا

کنفرانس خبری ZTE هم در روز چهارشنبه، دهم شهریور ماه برگزار می شود و شرکت چینی مورد اشاره تصمیم دارد در این روز، دستگاه های جدید خود را رونمایی کند.

آنطور که از تصویری که به عنوان تیزر تبلیغاتی منتشر شده بر می آید، محصولی که ZTE در پی معرفی آن است، اسپیکرهایی قدرتمند داشته و می تواند صدا را با کیفیتی بالا برای کاربر پخش کند.

ZTE press conference-650-80-w600

شاید ZTE یک اسپیکر یا گجتی صوت-محور دیگر را در سر داشته باشد اما غیر منطقی نیست اگر تصور کنیم که این تیزر اشاره ای مستقیم به یک موبایل جدید سری Axon دارد. این در حالیست که ال جی هم تا کنون خبر از کیفیت بالای صوت در V20 داده و احتمالاً امسال در IFA شاهد رقابت هیجان انگیزی میان این دو برند خواهیم بود.

ZTE nubia teaser-650-80-w600

در این میان nubia به عنوان یکی از زیر مجموعه های ZTE، کنفرانس خبری جداگانه ای دارد و می خواهد در روز ۳۱ آگوست - ۱۰ شهریور رویدادی را میزبانی کند. شعار این رویداد این است: «بدون مرز رویاپردازی کن». بی شک این برند هم در پی معرفی یک تلفن هوشمند است و می خواهد پرچمدار تازه ای رونمایی کند.

از سوی دیگر عبارت «بدون مرز» احتمالاً استعاره از موبایلی بدون حاشیه نمایشگر است. در حال حاضر موبایل این برند موسوم به «nubia Z11» یکی از تلفن های هوشمند بدون حاشیه در قسمت صفحه نمایش است و باید دید چینی ها چه با خود به برلین می آورند.


از شما کاربران عزیز دعوت می کنیم پوشش ویژه و اختصاصی دیجیاتو از نمایشگاه IFA را دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mammad.qerty dige???
    mammad.qerty dige??? | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    چشمم درد گرفت چرا متنش کجه آدم فکر میکنه گوشیش داره ذوب میشه???

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    منتظر v20 flex xa و محصولات خوب سامسونگیم

  • Ebrahimi
    Ebrahimi | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    ممنونم از مطلب بسیار زیبا و مفیدتون امید بر اون هست تمام شرکت ها نو آوری های جدید خودشون رو به نمایش در بیارند با توجه به این من امید زیادی به برند سونی دارم چون به جز گوشی وسایل جدید با تکنولوژی جدید رو نیز معرفی میکنه.

مطالب پیشنهادی