ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فیسبوک به زودی ویدئوهای عمودی را در ابعادی بزرگتر به نمایش خواهد گذاشت

تحقیقات انجام شده توسط فیسبوک ثابت کرده که کاربران تمایل دارند زمان بیشتری را به تماشای ویدئوهای عمودی در این شبکه اجتماعی اختصاص دهند. همچنین در این حالت کاربران به فعالسازی صدای ویدئو هنگام پخش نیز بیشتر متمایل ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

تحقیقات انجام شده توسط فیسبوک ثابت کرده که کاربران تمایل دارند زمان بیشتری را به تماشای ویدئوهای عمودی در این شبکه اجتماعی اختصاص دهند. همچنین در این حالت کاربران به فعالسازی صدای ویدئو هنگام پخش نیز بیشتر متمایل هستند.

به همین خاطر، فیسبوک قصد آن کرده تا به زودی و با ارائه یک بروزرسانی، ویدئوهای عمودی را در ابعادی بزرگتر از گذشته در فید کاربران این اپلیکیشن به نمایش بگذارد. پیش از این بروزرسانی، ویدئوهای عمودی به شکل مجموعه ای از مربع ها به نمایش در می آمدند که کاربر برای تماشای آن ها در حالت عمودی می بایست روی آن ها کلیک می کرد.

اما پس از ارائه این بروزرسانی ویدئوها، تبلیغات و استریم های زنده ای که برای نمایش در حالت عمودی آماده شده اند به دستگاه های iOS و اندروید راه خواهند یافت. این ویدئوها در فیسبوک حالا به جای پخش با نسبت تصویر 1:1، با نسبت 2:3 به نمایش در خواهند آمد، بدون آنکه کاربر مجبور باشد که ابعاد ویدئو در نمایشگر را به طور دستی گسترش دهد.

البته ویدئوهای عمودی به طور پیش فرض کل صفحه را مثل اسنپ چت به اشغال خود در نمی آورند، بلکه برای وارد شدن به حالت تمام صفحه لازم است که روی آیکن مخصوص این کار در گوشه پایین و سمت راست ویدئو اشاره کنید.

با وجود آنکه فیسبوک به صف حامیان ویدئوهای عمودی پیوسته، اما پشتیبانی اش از این حالت به اندازه اپلیکیشن اسنپ چت قدرتمند نیست. این اسنپ چت بود که با پشتیبانی از ویدئوهای عمودی، دیگر اپلیکیشن های اجتماعی و استریم کنندگان ویدئو را بر آن داشت که این حالت را به محصولات خود بیاورند.

بروزرسانی یادشده قرار است که تا هفته های آینده برای کاربران فیسبوک منتشر گردد. به غیر از کاربران معمولی، نهادهای تبلیغاتی هم به شدت منتظر این تغییرات هستند، چرا که با ساخت تیزرهای تبلیغاتی به شکل عمودی می توانند مشتریان بیشتری را به تماشای آگهی های خود همراه با پخش صدا ترغیب کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • vahidgraphic
    vahidgraphic | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    حتما باز هم این خبر ها رو پوشش بدید. خیلی خیلی مهمه. اینم شد خبر؟

  • امیرحسین عطایی
    امیرحسین عطایی | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    وای چخبر مهمی

مطالب پیشنهادی