ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل در پی همکاری با اپل و ساخت چیپست سری A آیفون است

چند روز پیش بود که اینتل در یکی از کنفرانس هایش از یک تغییر جهت بنیادین خبر داد و عنوان نمود که می خواهد از طراحی های بهینه شده ARM جهت ساخت پردازنده برای ابزارهای حوزه اینترنت اشیا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

چند روز پیش بود که اینتل در یکی از کنفرانس هایش از یک تغییر جهت بنیادین خبر داد و عنوان نمود که می خواهد از طراحی های بهینه شده ARM جهت ساخت پردازنده برای ابزارهای حوزه اینترنت اشیا استفاده کند. همین موضوع منجر به گمانه زنی های تازه ای در میان برخی از تحلیلگران شده و این باور به وجود آمده که حالا پس از عقد قرارداد میان اینتل و ARM، شرکت آمریکایی می تواند چیپست مجتمعی که در آیفون های اپل به کار می رود را نیز بسازد.

در واقع گمانه زنی کنونی بر این اساس است که تا دو سال آینده، احتمالاً قسمتی از سفارش ساخت چیپست های سری A برای آیفون و آیپد به اینتل خواهد رسید.

اینتل در پی احیای موقعیتی طلایی است که یک دهه پیش آن را از دست داد

در حال حاضر گمانه زنی می شود که عمده سفارشات ساخت چیپست های A10 و A11 در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به شرکت «TSMC» برسد اما در سال ۲۰۱۸ ورق بر می گردد و اینتل خودنمایی خواهد کرد. شرکت مذکور در سال ۲۰۱۸ احتمالاً سفارش ساخت بخش زیادی از چیپست های A12 را در دست خواهد گرفت.

«ساموئل وانگ»، یکی از تحلیلگران ارشد حوزه نیمه هادی در موسسه «گارتنر» می گوید: «در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شرکت TSMC با چالش های ویژه ای رو به رو خواهد شد چرا که همکاری اینتل و اپل بیشتر شده و سهم عمده ای از تولید به اینتل خواهد رسید.»

اپل طراحی چیپست و پردازنده مرکزی آیفون را بر اساس معماری ARM، خودش انجام داده و آن را بهینه می کند، در نتیجه تنها کار ساخت به اینتل واگذار خواهد شد. بر همین اساس، می توان گفت که این تغییر برای کاربر نهایی اهمیت چندانی ندارد اما در هر صورت، این اپل است که می تواند اطمینان حاصل که کند که همکاری اش اینتل، بهترین شرایط موجود جهت ساخت چیپست را برایش به وجود خواهد آورد. اینتل خبر داده که تصمیم دارد چیپ هایی با فرایند ۱۰ نانومتری برای تلفن های هوشمند توسعه دهد که از معماری های ARM بهره می برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرحسام.‌‌شیخی
    امیرحسام.‌‌شیخی | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    بعضی مطلباتون آدم فکر میکنه دیجیاتو بهترین سایته اما این چند ماه که همش شایعات آیفونای بعدی رو میزارید خیلی آدم دلسرد میشه

مطالب پیشنهادی