ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Level آشنا شوید؛ عینکی برای پایش فعالیت های فیزیکی

تقریباً یک سال و نیم از زمانی که گوگل نسخه توسعه دهنده «گلس» را به فروش نمی رساند سپری شده است. گلس را می توان نتیجه تلاش یک شرکت بزرگ در خصوص افزایش محبوبیت ابزارهای ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

تقریباً یک سال و نیم از زمانی که گوگل نسخه توسعه دهنده «گلس» را به فروش نمی رساند سپری شده است. گلس را می توان نتیجه تلاش یک شرکت بزرگ در خصوص افزایش محبوبیت ابزارهای پوشیدنی دانست اما در هر صورت بازخورد کاربران به این گجت که در ابتدا حالتی بسیار جذاب داشت، مثبت نبود.

حال شرکتی دیگر پا به میدان گذاشته و می خواهد عینکی را عرضه کند که قادر به پایش حرکات فیزیکی کاربر است و می تواند به همین شکل، فعالیت های وی را ثبت نماید. این شرکت «VSP Global» نام دارد و اکنون همکاری اش با دانشگاه کالیفرنیا را آغاز نموده تا در نهایت محصولی موسوم به «Level» ارائه دهد.

این نخستین باری نیست که شرکت VSP می کوشد تا وارد حوزه های تکنولوژیک شود. پیش از این همین کمپانی همکاری خود با گوگل را نیز آغاز کرده بود تا بتواند «گلس» را برای کاربرانی که خود از عینک استفاده می کنند نیز بهینه نماید.

این بار ولی VSP، تکنولوژی مورد بحث را رهبری می کند و از طرفی، قرار نیست عینکی که در موردش می خوانید مانند گوگل گلس ساختار کاملاً پیچیده ای داشته باشد. در نتیجه با توجه به فقدان دوربین در این عینک، اطرافیانِ شخصی که از آن استفاده می کند هم طبیعتاً مشکلی با آن نخواهند داشت. این یکی از نقاط ضعف اصلی گوگل گلس بود چرا که افراد همواره تصور می کردند شخصی که گوگل گلس را بر چشم دارد، می تواند بدون اطلاع شان از آنها عکس یا فیلم برداری کند.

از سوی دیگر اگر به عنوان کاربر این عینک تقریباً هوشمند، کاربردش را به اطرافیان خود اطلاع ندهید، تقریباً قادر به تشخیص آن نخواهند بود چرا بخش زیادی از مدار و سنسورها در دسته عینک پنهان شده و در نگاه اول، طرف مقابل تصور می کند که عینکی ساده بر چشم دارید.

https-%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F192349%2Fapps2q42-w600

در نهایت نیز قادر هستید با استفاده از اپلیکیشنی که بر روی موبایل خود نصب می کنید، داده های مرتبط به فعالیت های فیزیکی تان را مشاهده کرده و آنالیز آنها را ببینید.

البته مشخص نیست که «Level» چه زمان قرار است در دسترس عموم قرار گیرد اما در حال حاضر، شرکت توسعه دهنده با همکاری دانشگاه کالیفرنیا در فاز توسعه آن هستند و قرار است نمونه های اولیه آن در سال آتی میلادی در دسترس برخی از کاربران قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی