ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توضیحات وزیر ارتباطات در پاسخ به نگرانی های کاربران در خصوص شبکه ملی اطلاعات

محمود واعظی، وزیر ارتباطات در مورد شبهات موجود در خصوص حریم خصوصی کاربران در شبکه ی ملی اطلاعات توضیح داده و گفته است: «مردم مطمئن باشند که اطلاعاتشان محفوظ است». وی در حاشیه ی مراسم ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

محمود واعظی، وزیر ارتباطات در مورد شبهات موجود در خصوص حریم خصوصی کاربران در شبکه ی ملی اطلاعات توضیح داده و گفته است: «مردم مطمئن باشند که اطلاعاتشان محفوظ است».

وی در حاشیه ی مراسم افتتاح فاز نخست شبکه ی ملی اطلاعات در مورد دغدغه های کاربران در استفاده از شبکه ی ملی اطلاعات اظهار داشته است: «کسانی که با شبکه ی ملی اطلاعات موافق نیستند همواره اینگونه شبهات را مطرح کرده اند و معتقد بودند که اگر این شبکه دایر شود دسترسی مردم به اینترنت جهانی قطع خواهد شد. اما ما بارها این موضوع را تکذیب کرده ایم».

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه اطلاعات تنها در صورت وجود حکم قضایی و طبق قانون در اختیار مراجع قضایی قرار می گیرد، گفته است: «هویت تمامی مصرف کنندگان در فضای مجازی مشخص است که این موضوع ارتباطی به شبکه ی ملی ارتباطات ندارد و از قبل نیز وجود داشته است. اما دولت تأکید دارد حریم خصوصی کاربرانی که از این شبکه استفاده می کنند را صیانت کند».

وزیر ارتباطات: کاربران باید بدانند که اطلاعاتشان در داخل کشور امن تر از زمانی است که به خارج از کشور برود

واعظی اظهار داشته است کاربران باید بدانند که اطلاعاتشان در داخل کشور امن تر از زمانی است که به خارج از کشور برود و هیچ کس مسئولیت آن را قبول نکند. وی افزوده است: «از کاربران می خواهیم به صورت ملی فکر کنند و بدانند شبکه هایی که در داخل کشور است به مراتب قابل اعتماد تر از شبکه هایی خواهد بود که در خارح از کشور وجود دارد».

وزیر ارتباطات در مورد درآمد زایی از شبکه ی ملی اطلاعات نیز اذعان داشته است: «تا پیش از این به دلیل استفاده از پهنای باند بین الملل و مسیر ترافیک ارتباطی که به خارج کشور منتقل می شد، هزینه ی زیادی پرداخت می کردیم که هم اکنون با عدم نیاز به انتقال ترافیک به خارج از کشور، صرفه جویی بسیاری در این راستا خواهیم داشت».

وی همچنین از تغییر نوع نگاه شرکت های فناوری دنیا برای همکاری با ایران خبر داد و گفت: «این موضوع باعث شده ترانزیت ارتباطی از ایران ۵ برابر شود و تا سال آینده نیز در این حوزه شاهد تحولات عظیمی خواهیم بود».

واعظی گفته است: «به زودی در منطقه ی چابهار، هاب تبادل ترافیک (IXP) راه اندازی خواهیم کرد و یک گام به سمت انتقال محتوا در داخل کشور برخواهیم داشت».

وزیر ارتباطات: امروز با راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات، مردم به راحتی می توانند یک فیلم را با ۱۵۰۰ تومان دانلود کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفته است: «تا پیش از این دسترسی به یک فیلم با سرعت پایین حدود ۱۰ هزار تومان برای یک کاربر هزینه بر می داشت که امروز با راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات، مردم به راحتی می توانند یک فیلم را با ۱۵۰۰ تومان دانلود کنند. در استفاده از شبکه ی ملی اطلاعات و نیز شبکه ی اینترنت محدودیتی برای کاربران وجود ندارد و درست مثل یک خط تلفن می ماند که شخص می تواند از ارتباط برای مکالمات بین المللی استفاده کند یا تماس شهری بگیرد».

واعظی همچنین تأکید کرد: «کاربران باید بدانند این شبکه هیچ محدودیتی برای آنها به وجود نمی آورد بلکه دستشان باز است که با تعرفه ی کمتر، خدمات را با سرعت و کیفیت بهتری دریافت کنند».

به گفته ی وزیر ارتباطات، شرکت ارتباطات زیرساخت در راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات با کاهش تعرفه ی پهنای باند اینترنت، ۶۲۳ میلیارد تومان کاهش درآمد داشت تا مردم با تعرفه ی کمتری از این شبکه استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • سامان کاملی
    سامان کاملی | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    عاقا چرا بجای من رای موافق و مخالف میدین نظرات رو هربار میام خود ب خود مخالف یا مخالف زده شده

    • Magic
      Magic | ۹ شهریور ۱۳۹۵

      برو بابا

  • علیرضا
    علیرضا | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    آقا من بخوام اطلاعاتم دست خارجیا بیفته باید کیو ببینم؟؟نوش جونشون من میخوام اطلاعاتمو بردارن باش حال کنن لااقل ضرری که داخلیا بهمون زدن رو اونا نمیزنن;\((

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی